Corona og dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej! 
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 

hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 

hvad tænker i om dette?

Det kommer vel an på pladsen tænker jeg. Der er jo krav om ca dobbelt så meget plads som normalt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis det er fordi hendes hjem ikke kan opfylde plads kravet, så skulle hun jo bare ikke være åbnet...... Eller også skulle hendes arbejdsgiver have fundet en løsning sammen med hende - at hun kunne bruge legestuens lokaler eller lign, hvis muligt. 

Vejret i dk er bare ikke stabilt nok til at beslutte at dp børn skal være ude non-stop .. og skift i et åbent telt (jeg læser at det er sådan en pavillon man kan sætte op for at skærme for sol og regn, men uden sider?) Det er sgu ikke godt nok.  

Anmeld Citér

27. april 2020

esioul

Anonym skriver:

Hej! 
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 

hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 

hvad tænker i om dette?

Kan det hænge sammen med, at de skal gøre rent og vaske legetøj mm flere gange om dagen, at hun så har valgt at være ude? 

Jeg håber dagplejerne får forkortet åbningstiden, så det bliver frigivet mere tid til at holde rengøringen. De har i forvejen mange timer hver uge. 

Anmeld Citér

27. april 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vores dagplejer har udmeldt præcis det samme, og det vil vi ikke aflevere til. Vores barn er kun lige 1 år, så han bliver hjemme, til der er normale vilkår igen.

Anmeld Citér

27. april 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Ja, jeg prøvede også at snakke med hende om det idag, og sagde at hun måtte have misforstået noget, og at det bare helst var 6 m2 pr barn, men hun siger nej - at det er et krav og derfor kan de ikke gå ind, og at det er alt for farligt og smitsomt at være inde når hun ikke har den plads det kræver pr barn, og at hendes eget store skolebarn også er hjemme  

Jeg havde heller ikke ville haft Andres børn med mine egne og forældrene er ude.

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

Ej hold nu op.jeg arbejde i vuggestueo. Som pædagog g vi har ikke en gang så skarpe regler. 

De børn der møder ind ved os 6.24 til kl. 7 er inde og har en pause kl. 8 til 9.30 og så er ikke er kolde

Tag en snak med dp pædagogen.

Læst også et sted at vi institutioner og dp har taget alt for meget forholdsregler.  https://www.dr.dk/nyheder/indland/sundhedsstyrelsen-erkender-vejledning-til-institutioner-var-ikke-klar-nok

Vi fik også af vide vi skulle vaske sengetøj hver dag og det blev lavet om til 2 gang om ugen. Legetøj skal heller ikke vaskes hvis det er kun en gang om ugen man leger med det. Vi har lavet mandag legetøj. Trisdag leget ovs. 

Vi er inde igen ca. 10.45 for at spise også skal de sove til ca. 14 går vi ud igen. Vågner nogle før kl. 14 så er de indefor til der er ca. 5 børn. 

Anmeld Citér

27. april 2020

Abracadabra

Jeg ville bede hende finde nogle bedre løsninger, ellers ville jeg melde mit barn ud. Det er jo et ubrugelig dagtilbud. 

Anmeld Citér

27. april 2020

Abracadabra

ønskebørn74 skriver:

Jeg havde heller ikke ville haft Andres børn med mine egne og forældrene er ude.

Hvorfor ikke?

Anmeld Citér

27. april 2020

ønskebørn74

Abracadabra skriver:

Hvorfor ikke?

Tager ingen chancer når det gælder mine to bøller. Vi er også hjemme her. Og ikke alle dagplejemødre eller pædagoger har lyst til at være i det her. Og flere må ikke være hjemme trods der er familie tæt på der er i risiko gruppen.

Anmeld Citér

27. april 2020

MEF

Vores private dagpleje er også ude 100% af tiden. De skifter også ble ude (under et halvtag godt nok). De spiser ude, leger ude, sover ude. Alt er ude også i dag hvor det har regnet lidt. De har 6 m pr barn, så det er ikke fordi de ikke må være inde, men de har altid været meget ude og min datter elsker det!

Jeg har ikke tænkt en eneste dårlig tanke om det. Hun får bare mange lag tøj på og så går det nok at hun har bar rumpe i de 20 sekunder det tager at skifte en ble.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.