Hej!
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 
hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 
hvad tænker i om dette?
Jeg havde taget en snak med dagplejepædagogen og forhørt mig. Jeg synes simpelthen det er urimeligt at de skal være ude HELE dagen, så varmt er der altså ikke i disse dage. Det ville jeg ikke engang selv have lyst til, selvom jeg egentlig godt kan lide at være ude. Jeg ville blive kuldskær uanset hvor meget tøj jeg havde på. Forestil sig lige de små tonse afsted - blive dejligt svedige - og derefter kolde/våde af regn, blæst og kulde. Puha.
Og så studser jeg over din kommentar ang. håndvask. Jeg går ud fra det er sådan en campingdims til vand hun har? Håber dælme den bliver fyldt med VARMT vand regelmæssigt, for at vaske hænder i koldt vand, samtidig med at man er udenfor og kold i forvejen :/
I min datters dagpleje er jeg ikke engang sikker på se har 6 kvm pr barn (så er det i hvertfald inkl bryggers). Hun går i en stordagpleje, hvor de er 8 børn (tror så godt nok kun de er 6 lige nu) men ærligt, jeg kunne ikke være mere ligeglad. Om de så havde 20 kvm pr barn, så er det BØRN, og de ynder altså at være, hvor de andre er, og man kan ikke forklare små børn, at de ikke må stå ved siden af hinanden. Her uddeles der både krammere til dagplejemor- og far samt de andre børn og hvor er jeg bare GLAD og TAKNEMMELIG for, at vores dagpleje formår at give den omsorg, som børn har ret til.
Jeg negligerer bestemt ikke coronaen, men hvis det var så farligt, så skulle de ikke have lukket landet op! Børn skal! have den omsorg de har brug for, og det indebærer altså varmt vand til håndvask, ly og læ for regn, kulde og vind og at ligge med bar røv i varme omgivelser!
jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at sende dit barn afsted. Det havde jeg heller ikke haft - eller gjort, hvis det var mig.