Corona og dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.051 visninger
30 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2020

Anonym trådstarter

Hej! 
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 

hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 

hvad tænker i om dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nej da.. Selvfølgelig skal de da ikke skiftes ude i det fri.. Det ender de da med at blive syge af.. 

De skal være så meget ude, som de kan.. Altså hvis der er nok kvm, så må de gerne sidde indenfor og spise, og selvfølgelig skal de skiftes indenfor.. 

Ring til dagplejepædagog og snak med dem, for din dp har åbenbart misforstået noget 

Anmeld Citér

27. april 2020

Soonmom

Nej de må gerne komme ind, det gør de vel også når de skal vaske hænder ? - De skal være så meget ude så muligt og der skal helst være 6 KVM gulvplads PR barn indenfor

Og nej total uacceptabelt at skifte udenfor, det synes jeg ikke det er noget nær varmt nok til.

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nej de må gerne komme ind, det gør de vel også når de skal vaske hænder ? - De skal være så meget ude så muligt og der skal helst være 6 KVM gulvplads PR barn indenfor

Og nej total uacceptabelt at skifte udenfor, det synes jeg ikke det er noget nær varmt nok til.

De vasker også hænder udenfor, hun har sådan en stor dunk med tap og sæbe til at stå. Så de kommer altså overhovedet ikke indenfor 

Anmeld Citér

27. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

De vasker også hænder udenfor, hun har sådan en stor dunk med tap og sæbe til at stå. Så de kommer altså overhovedet ikke indenfor 

Så ingen læ eller noget overhovedet? Hvad har hun tænkt sig hvis det styrter ned? 

Altså det er jo fint nok at de er ude rigtig meget, men hun bør da skifte dem indenfor... 

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Nej da.. Selvfølgelig skal de da ikke skiftes ude i det fri.. Det ender de da med at blive syge af.. 

De skal være så meget ude, som de kan.. Altså hvis der er nok kvm, så må de gerne sidde indenfor og spise, og selvfølgelig skal de skiftes indenfor.. 

Ring til dagplejepædagog og snak med dem, for din dp har åbenbart misforstået noget 

Ja, jeg prøvede også at snakke med hende om det idag, og sagde at hun måtte have misforstået noget, og at det bare helst var 6 m2 pr barn, men hun siger nej - at det er et krav og derfor kan de ikke gå ind, og at det er alt for farligt og smitsomt at være inde når hun ikke har den plads det kræver pr barn, og at hendes eget store skolebarn også er hjemme  

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så ingen læ eller noget overhovedet? Hvad har hun tænkt sig hvis det styrter ned? 

Altså det er jo fint nok at de er ude rigtig meget, men hun bør da skifte dem indenfor... 

Sådan et lille telt / overdækning med åbner sider, men ellers ikke nej. Jeg ved heller ikke hvad hun har tænkt sig  mit barn kommer ihvertfald ikke afsted, hvis vejrudsigten siger styrtende regnvejr 

Anmeld Citér

27. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Sådan et lille telt / overdækning med åbner sider, men ellers ikke nej. Jeg ved heller ikke hvad hun har tænkt sig  mit barn kommer ihvertfald ikke afsted, hvis vejrudsigten siger styrtende regnvejr 

Ej det er da synd, de skal da have lov til at lege uden sko og overtøj. være indenfor.. 

Flere timer i styrtende regnvejr er da heller ikke optimalt. 
Er hun meget nervøs omkring det her? 

Anmeld Citér

27. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ring til dagplejepædagogen.. Og sig til pædagogen, at du enten melder dp eller tager dit barn ud, hvis de ikke virker som om, at de vil ændre det.. 

At skifte udenfor i blæsevejr kan altså give blærebetændelse 

Anmeld Citér

27. april 2020

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Hej! 
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 

hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 

hvad tænker i om dette?

Måske skifter hun ude, for ikke at skulle forlade de andre børn :-) Og hvis det er i et telt er det da fint lunt disse dage...- mon ikke hun går ind med dem hvis det står ned i stænger ?

//Mette

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.