Tjullehej skriver:
“men hvis jeg så lader ham overtage så kan jeg fornemme og sommetider høre hans utilfredshed.”
kan ikke helt se at der er tale om forudintagethed? Ts tager over fordi det trækker i hende at høre en utilfreds datter. Hun beskriver at hun giver råd og er til stede når far prøver st putte. I mine øre lyder det som en førstegangsmor (som mange) der kan have svært ved ikke at ende i “jeg ved bedst”.
Hun skriver at hun kan fornemme og høre HANS utilfredshed, altså faderens. Jeg er helt enig i, at flere mødre (og det er jo bestemt ikke kun førstegangsmødre) kan have en tendens til at tro, at de både kan og ved mere end far. Men der er jo også nogen, der bliver sådan, fordi far ikke kan tage ansvar.
For god ordens skyld bør jeg lige nævne, at min mand altid har taget del i alt vedrørende vores barn. Jeg har til gengæld flere veninder, der står alene med ansvaret og hænger fast i den rolle, fordi fædrene åbenlyst viser børnene, at de bliver irriterede/frustrerede, hvis nu de små ikke lige gør, hvad fædrene håber/forventer.
Anmeld
Citér