Far hjælper ikke til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.194 visninger
37 svar
65 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2020

Anonym trådstarter

Øv, jeg har bare brug for at møde andre kvinder som står i samme situation som mig, det er virkelig ulideligt at føle sig som den eneste. 
kort og godt- min mand hjælper ikke rigtig til med vores fælles barn. Hun er snart 5 måneder og han har ALDRIG hverken trøstet eller puttet. Når det så er sagt så er jeg heller ikke den bedste til at lade ham gøre det, men det lyser ud af ham at han ikke gider og derfor tager jeg over  , vores barn har altid haft svært ved at finde ro og jeg har ofte brugt 2 timer på at få hende til at sove, nogle gange 4. Hun skal vugges og jeg har prøvet alt men det eneste der virker om aften er at vugge. Min mand er typen der opgiver efter 5 min og prøver hundrede forskellige strategier.

, selvom jeg prøver at råde ham. Jeg er en frustreret førstegangs mor som føler mig alene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Øv, jeg har bare brug for at møde andre kvinder som står i samme situation som mig, det er virkelig ulideligt at føle sig som den eneste. 
kort og godt- min mand hjælper ikke rigtig til med vores fælles barn. Hun er snart 5 måneder og han har ALDRIG hverken trøstet eller puttet. Når det så er sagt så er jeg heller ikke den bedste til at lade ham gøre det, men det lyser ud af ham at han ikke gider og derfor tager jeg over  , vores barn har altid haft svært ved at finde ro og jeg har ofte brugt 2 timer på at få hende til at sove, nogle gange 4. Hun skal vugges og jeg har prøvet alt men det eneste der virker om aften er at vugge. Min mand er typen der opgiver efter 5 min og prøver hundrede forskellige strategier.

, selvom jeg prøver at råde ham. Jeg er en frustreret førstegangs mor som føler mig alene.

Hvis du kan bruge 4 timer på at få dit barn til at sove, så vil jeg altså ikke sige at det virker. Måske skulle du lade far overtage og så forsøge at han gør det på HANS måde. Din måde virker jo ikke til at virke. Hvis jeg hele tiden fik at vide at jeg ikke gjorde det godt nok og min bedre halvdel overtog hvergang jeg forsøgte fordi det ikke virkede i løbet af 5 min, så ville jeg altså også opgive. Prøv at lade far komme til. Det er ligeså meget hans barn. 

Anmeld Citér

5. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du kan bruge 4 timer på at få dit barn til at sove, så vil jeg altså ikke sige at det virker. Måske skulle du lade far overtage og så forsøge at han gør det på HANS måde. Din måde virker jo ikke til at virke. Hvis jeg hele tiden fik at vide at jeg ikke gjorde det godt nok og min bedre halvdel overtog hvergang jeg forsøgte fordi det ikke virkede i løbet af 5 min, så ville jeg altså også opgive. Prøv at lade far komme til. Det er ligeså meget hans barn. 

Tak for dit svar!! . Jeg tænker præcis det samme fordi min frustration jo kan mærkes af hende, men hvis jeg så lader ham overtage så kan jeg fornemme og sommetider høre hans utilfredshed. Hvilket nager mig fordi jeg syntes det er syndt for vores datter. Det er derfor jeg overtager igen. Med “hans måde” falder hun aldrig i søvn, fordi han prøver som sagt tusinde ting og fortæller højt at det jo ikke kan være rigtig at vores datter ikke bare kan sove. Trods han ved jeg kæmper med det hver dag. 

Anmeld Citér

5. marts 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der er to sider af det. Jeg havde også rigtig svært ved det med trøst og putning da vores barn var lille. Jeg følte jeg manglede det tag på det som min kone havde og det var en dyb frustrerende følelse af ikke at slå til. Og det var altså ikke fordi jeg ikke gad, så overvej om du læser din mand forkert.

Derudover kan det godt lidt lyde som om du måske står og tripper for at overtage, komme med råd, blande dig eller andet, når far forsøger. Beklager meget hvis det ikke forholder sådan, men hvis det er tilfældet så må du gå en lang tur når far putter. Der er ikke noget værre end at føle sig overvåget og med en klar fornemmelse når ens partner synes man griber tingene helt forkert an.

Anmeld Citér

5. marts 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det er klart at far giver op efter 5 min når han kan mærke og fornemme dine øjne i nakken hele tiden. Så bliver han frustreret og ved at ligemeget hvad han gør så kommer du og tager hende fra ham om 5 min. 
din metode virker åbenlyst ikke når du skal bruge 2-4 timer på at få hende til at sove. 
måske virker en af fars 100 forskellige metoder bedre hvis han bare får mere end 5 min med sin datter. 

når hun skal puttes i morgen. Så lad far og så gå en lang tur i mens. Eller sæt dig i køkkenet med høretelefoner og musik så du ikk kan høre noget og giv ham plads til at klarer det selv uden du blander dig. 

Anmeld Citér

5. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tak for dit svar!! . Jeg tænker præcis det samme fordi min frustration jo kan mærkes af hende, men hvis jeg så lader ham overtage så kan jeg fornemme og sommetider høre hans utilfredshed. Hvilket nager mig fordi jeg syntes det er syndt for vores datter. Det er derfor jeg overtager igen. Med “hans måde” falder hun aldrig i søvn, fordi han prøver som sagt tusinde ting og fortæller højt at det jo ikke kan være rigtig at vores datter ikke bare kan sove. Trods han ved jeg kæmper med det hver dag. 

Men har han fået lov til at prøve i 4 timer som du nogle gange bruger af tid på at putte uden at du har overtaget eller givet udtryk for at han gør det forkert.
 Når mine unger græder og jeg trøster er jeg jo midt i det og så føles tiden ikke så lang. Jeg er der bare for dem. Hvis det tværtimod er min mand der trøster så kan 30 sekunder altså føles som 30min. Og han er altså ligeså god til at trøste som jeg er. Det føles bare langt sværere for mig når det ikke er mig der sidder og trøster dem, men ham. Prøv at lægge mærke til om ikke din mand skal have lov til at prøve. Evt. gå en lang tur, så han kan få lov til at være alene med barnet og derved prøve kræfter med putning uden at du står og tripper. Og det vil heller ikke føles så forfærdeligt for dig, da du jo så ikke er.  hjemme. 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Babilooo

Kort og godt.. du venter for meget på st tage over. Det lyser ud af dit skriv.

gå en tur og hvis der så er behov for at du tager over efter halv anden time så har du fået fornyet energi. 

i hvertfald - gå væk væk væk.

det er så frusterende en følelse ikke at slå til. Så jo din partner gider sikker gerne men bliver måske overvåget og frustreret.

Anmeld Citér

6. marts 2020

Babilooo

.. og hvorfor i al verden er det kun dig der trøster. Få ham på banen. Sig tager du ikke loge x op- hun virker ked af det. Og så gå lidt væk. 
hvem bader, hvem holder når I er ude, hvem skifter. Det er altså også op til os som mødte at GIVE plads. 

Anmeld Citér

6. marts 2020

Babilooo

Og prøv helt med ikke at give råd. Din metode med putning på 2-4 timer virker jo ikke

se om han ikke kan finde en bedre.

Anmeld Citér

6. marts 2020

xStinepigen

Anonym skriver:

Det er præcis samme situation her. Vores fællesbarn er bare 10 måneder. Indenfor de sidste 2 måneder har han dog gjort det to gange, og har faktisk haft hende med hjemme ved sin familie at sove 1 gang. Måske din mand får mere mod på det, når jeres også bliver lidt ældre? Men man er nødt til at give dem lov også. Jer kan jeg godt se. Hvis jeg er her, giver han bare op i stedet for at forsøge. Selvom han nu har haft to succes oplevelser med det, gider han stadig ikke, når jeg er der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.