Anonym skriver:
Øv, jeg har bare brug for at møde andre kvinder som står i samme situation som mig, det er virkelig ulideligt at føle sig som den eneste.
kort og godt- min mand hjælper ikke rigtig til med vores fælles barn. Hun er snart 5 måneder og han har ALDRIG hverken trøstet eller puttet. Når det så er sagt så er jeg heller ikke den bedste til at lade ham gøre det, men det lyser ud af ham at han ikke gider og derfor tager jeg over , vores barn har altid haft svært ved at finde ro og jeg har ofte brugt 2 timer på at få hende til at sove, nogle gange 4. Hun skal vugges og jeg har prøvet alt men det eneste der virker om aften er at vugge. Min mand er typen der opgiver efter 5 min og prøver hundrede forskellige strategier.
, selvom jeg prøver at råde ham. Jeg er en frustreret førstegangs mor som føler mig alene.
Puha. Det lyder hårdt, at du er så meget på. Har I nogensinde snakket om det?
jeg tænker også, du skal prøve gå en tur eller gå væk, så har han ikke muligheden for at sige, at han ikke gider, du tager ikke for hurtigt over osv.
måske handler det om usikkerhed? eller noget helt andet? Derfor tænker jeg, at det er en rigtigt god ide at snakke om det.
jeg forstår dog ikke, at han har muligheden for at “give op”/du tager over. Lad ham prøve selv
og du kan måske få lidt luft!
stop med at give råd, lad ham få sine egne erfaringer selv. Han er jo også barnets far.
jeg ved godt for mig selv, at det er svært ikke tage over, men nogle gange ved mor ikke bedst - måske finder han ud af noget andet.
Jeg håber, han kommer mere på banen, så du ikke skal føle dig alene 
Anmeld
Citér