Besøg lige efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Puha - lyder som en dramatisk fødsel og sikke meget blod du mistede. Hvad var årsagen til tabet? 

Og kan kun forestille mig, at det har været et dejligt og støttende syn; at hele familien er samlet efter sådan en omgang. 

Min moderkage havde måske revet sig lidt løs, da vandet gik (gætter nogle af dem på), og efter fødslen ville min livmoder ikke trække sig sammen på trods af sprøjten.. Så såret fra moderkagen stod helt åbent.. 

Det var ikke så meget det støttende i det.. Der har jeg min mand .. Men lysene i deres øjne, da de så pigen første gang .. Og derfor tænker jeg også, at du bestemt ikke vil blive skuffet over at se din svigermors udtryk (aka få besøg af hende )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Min moderkage havde måske revet sig lidt løs, da vandet gik (gætter nogle af dem på), og efter fødslen ville min livmoder ikke trække sig sammen på trods af sprøjten.. Så såret fra moderkagen stod helt åbent.. 

Det var ikke så meget det støttende i det.. Der har jeg min mand .. Men lysene i deres øjne, da de så pigen første gang .. Og derfor tænker jeg også, at du bestemt ikke vil blive skuffet over at se din svigermors udtryk (aka få besøg af hende )

Sikken mange ting, der kan ske under fødslen  Er selv rad for at miste (meget) blod, hvorfor jeg lige spurgte. 

Det kan være at du har ret i, at jeg ikke vil blive skuffet ved at svigermor/farmor er der kort tid efter ved at hun sikkert vil synes, at vores datter er helt fantastisk :-) 

Anmeld Citér

25. februar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes hun skal have lov til et kort visit - det er hendes barnebarn og hun er kun i Danmark i kort tid. 

Til dit spørgsmål med hvordan det var efter fødslen: jeg var smadret, men fyldt med lykkefølelse som jeg rigtig gerne ville dele. Jeg elskede at vise det lille vidunder frem. Jeg var rørt over at se min svigermors tårer da hun kiggede på vores førstefødte og jeg var rigtig ærgelig over at min mor ikke så ham før han blev 3 måneder. 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Helt ærligt så synes jeg hun skal have lov at se sit barnebarn. 48 timer efter længe. Vores første barn er født kl 16, vi var på barselsgangen er fik første gæster kl 10 næste dag. Ved nr2 fødte jeg kl 19, vi tog hjem 23 og kl 09 næste dag hentede vi storebror. Kl 13 kom første gæster. Alle gæster har været der i ca 30 minutter og så gået. 

Man er helt klart medtaget efter en fødsel. Træt, brugt og ondt mange steder. Men alligevel fyldt med adrenalin på en eller anden måde. 

Selvfølgelig skal du lytte til dig selv og dine grænser. Men jeg ville, hvis din svigermor stadig var i DK, lade hende se barnebarnet. Det er jo ikke længe det handler om. 15-20 min. Du kan evt være i bad i mens eller din mand kan tage baby med ud i fællesstue hvor din mor kan se hende. Men måske du også gerne vil vise hende frem? Det ville jeg ihvetfald, var da mega stolt af ham frem. 
Tænk også hvordan man selv ville have det den dag man selv bliver farmor/ mormor, jeg ville ihvetfald blive ked hvis jeg blev nægtet st se mit barnebarn. 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Anonyma

Generelt er jeg af den holdning at ingen har ret til at kræve at se dit barn lige efter fødslen. 

Min situation med min svigermor ligner din. Min svigermor har 3 sønner og har altid været dominerende. Hun forventede at være med til min første fødsel. Det var en selvfølge i hendes verden. Da min mand fortalte hende at hun ikke skal med (det skulle min egen mor i øvrigt heller ikke), blev hun så sur at hun bookede en rejse i den periode min termin lå i. Hun så dit barnebarn flere uger efter fødslen den gang. 

For mig handlede det om at få tid til at være i den boble kun os 3. Og samtidigt blev det til en statement om at svigermor ikke skal tro at hun kan bestemme alt i familien, som hun har kunnet indtil da. 

Når det så er sagt, taget din situation i betragtning, så synes jeg at svigermor skal have lov til at se sit barnebarn i 15-30 min eller hvad du synes er ok for dig i det øjeblik. Hun tager jo hjem igen og kan ikke lige komme på besøg så nemt.

Good luck.

Anmeld Citér

26. februar 2020

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget 

Jeg vil ikke fortælle dig Hvad du skal/Ikke Skal.. om du er tarvelig eller ej.

men da jeg fødte nr 2, der kørte vi forbi farmors arbejde og viste baby frem . farmor arbejder i byen. kl var 10.30 tror jeg da vi kørte forbi.  Hun var SÅ rørt .. og baby blev i bilen .. men det at se baby... 

farmor, farfar alle kom så senere efter arbejde og skole osv, samme dag. 

ved nr 3 gik fødslen i gang om aftenen.. så farmor og farfar kom og passede/sov med børnene. da vi kom hjem 4 timer efter fødslen kl 4.40 .. Der var farmor og farfar der sjovt nok, de fik set og holdt.. og talt om fødslen.. så kørte de hjem og sov .. og kom igen dagen efter .. plus moster der skulle hjem samme dag jeg fødte. 

god fornøjelse og håber I finder den rette løsning for jer! Og som de andre siger hvis DU ikke magter det så nyd en pause mens far viser frem.. Det skal man heller ikke undervurdere �� 

Anmeld Citér

27. februar 2020

Chchch

Profilbillede for Chchch

Min egen oplevelse ved mine fødsler har været, at jeg faktisk gerne ville have, at min og mandens familie kom og besøgte os faktisk nærmest så tidligt som muligt. 

Jeg synes bare, der er noget helt særligt ved at vise en lille nyfødt frem ift en baby, der er flere uger eller måneder gammel. Desuden så har jeg også haft størst overskud til det f.eks. dagen efter. Den "ægte" træthed... Altså som i TRÆTHED, den kommer først rigtig et par dage efter. Det har jeg i hvert fald oplevet. Og jeg kunne forestille mig, at det også er noget helt særligt for din svigermor. Hun har ikke krav på at se sit barnebarn. Men det kan være et hensyn, du kan vælge at vise over for hende. Især fordi det bare er noget særligt i starten (hvis du spørger mig) og tiden hvor baby er lille og skrøbelig, rød i huden, helt nye små deller med babyfedt. Blød hud... Jeg kunne blive ved... Den tid går bare SÅ hurtigt...  men i bestemmer selv og i særdeleshed dig. Det er dig, der lige har "løbet et maraton", det er dig, der måske skal have amning op at køre. Det er ikke babys behov at blive vist frem. Det er vigtigt at tage hensyn til dine og babys behov her. Derfor kan i (du) altså godt kræve, at besøget bliver kort. At i kan regne med, at hvis i har aftalt, at hun kommer kl 15.00, så kommer hun kl. 15.00 og ikke først kl. 16.00 eller tidligere end aftalt. Hun kan heller ikke kræve at holde baby. Du er din fulde ret til at lade din baby sove/ligge på dit bryst osv. Og det SKAL din mand (og din svigermor) forstå og overholde.

Hvis du aller helst vil vente f.eks. en uges tid, så tror jeg faktisk også, at jordemødrene anbefaler, at baby gerne må være en uge gammel, før man viser frem og kun korte besøg, dvs. en halv time eller sådan noget og hvis de gerne vil blive i længere tid, så skal det være fordi, de også støvsuger, laver aftensmad, selv laver kaffe, gør badeværelset rent osv. Men det er KUN, hvis I har lyst til det. Nogle synes jo, det er meget rart, hvis der kommer nogle og hjælper med det praktiske, men andre synes måske, at det er irriterende at have nogle rendende. Det er for at give dig og baby ro. Hvis ikke i har en uge, fordi hun skal rejse igen, så kan du vælge at gøre som før beskrevet. Jeg kan rigtig godt forstå, at hun gerne vil se sit barnebarn, men jeg kan også godt forstå, hvis du gerne bare vil have helt ro 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.