LSS skriver:
Det kan da godt være. Nu har jeg selv godt 4 børn, hvoraf den sidste fødsel var psyko lang og mega hård. Dem der var med til fødslen blev der og da vi kom hjem 4’timer efter fødsel fik vi besøg. Jeg synes det var mega rart. Alle gangene. Jeg synes mere det lyder som om at det er fordi det er din svigermor. Ville du sige til din egen mor “du må kun være her i 15 min” seriøst! Man kan jo dårlig nå ind af døren, få tøj af, sætte sig, sige hej osv på 15 minutter.
Ja en fødsel er hård, men så er det heller ikke værre end hvad man gør det til med mindre man flækker fra ende til anden og/eller mister en masse blod. Lad dog din stakkels svigermor kommer på et bsrselsbesøg inden hun rejser hjem.
du kan jo bare snuppe et dejlig langt bad imens hvis du virkelig ikke magter hende.
Woops. Det lyder som om, at du får mig til at fremstå som den stygge svigerdatter, der hader sin svigermor. Det er unfair - vi er forskellige selvsagt, men jeg synes - som skrevet - at hun er et dejligt menneske, der blot har tendens til at kræve noget, som i vores øjne ikke er i orden (48 timers reglen).
Hvis det var fordi, at jeg ikke kunne overskue min svigermor eller nægtede hende at se sit barnebarn, så ville jeg ikke engang overveje at oprette et indlæg til fordel for hende - men ganske enkelt blot nægte hende besøg.
Jeg skriver indlægget for at få perspektiver på tidlige barselsbesøg, da jeg ganske enkelt er ny i gamet :-)
Det er dejligt at høre, at du efter dine fødsler har haft glæde af tidlige barselsbesøg og dine fødsler ikke har været så slemme, som man kan gøre dem til :-)
Anmeld
Citér