Jeg kan faktisk godt forstå, at du bliver frustreret over svarene i denne tråd. Selvfølgelig skal der være plads til hende i et vist omfang, men når det er sagt, så er det da dødfrustrerende at være sammen med mennesker, der taler nonstop og glemmer at give plads til andre i samtalen. Det overrasker mig, at der er så mange her i tråden, der synes, at det er fint. I virkeligheden lyder det jo til at handle om, at hun ikke rigtig evner at afstemme sig i samtalen og stoppe op og aflæse, om modtageren er interesseret, ligesom det ikke lyder som gensidighed i samtalen, idet hun ikke får givet plads til andre. Ganske givet er det ikke med vilje, og reelt noget hun ikke formår. Og det kan hun jo formentlig ikke gøre for. Men det ændrer ikke på, at det er enormt hårdt at stå på den anden side af. Min mands mormor er på samme måde, og han bliver ked af det, fordi han føler, at hun ikke er interesseret i ham, netop fordi hun taler nonstop og kun om sit eget. Uagtet årsagen til hendes adfærd, er det jo enormt uafstemt og ikke fedt at være i.
Faktisk er det noget af den adfærd vi observerer og noterer, når vi laver udredninger, ift. Observation af patienternes samspilsevner. Det overrasker mig, at der er så mange i tråden, der synes, at det er helt okay, og at du er egoistisk. Dybest set synes jeg det er vigtigt at anerkende, at folk har ret til deres følelser. Og jeg hører ikke på dig, at du agerer ubehøvlet overfor hende. Men du har brug for at få luft for dine frustrationer, drømmer om en løsning. Den er nok desværre svær at finde, men kram og forståelse til dig 
Anmeld
Citér