Svigermor holder aldrig op med at snakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2020

Hjemmegaaende

Køb et par små trådløse høretelefoner og nyd I kan høre lydbøger i fem timer uden at blive forstyrret ps. I fortæller selvfølgelig ikke svigermor, at det i virkeligheden er Hella Joof papmache regel i griner af, og ikke hendes historier. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Vi snakker ikke

om os overhovedet - Ingen løgn hun fik at vide vi havde købte hus 2 dage efter de andre gjorde fordi vi besøgte at fortælle hende det men hun snakkede og snakkede og snakkede vi GLEMTE det

min mand ringede da vi kom i tanke om det det er ret sygt

npr vi kører hjem er vi hele stille vi har intet intet mere  plads at HØRE mere det er ret sygt 

Ja det er de samme historier, men der er altså mennesker der glemmer historier, nærmest lige efter de har fortalt dem og derfor hører man gerne de samme historier igen og igen. Det er jo ikke hendes skyld at I glemmer hvad I skulle sige.. Så må i da skrive det til hende i stedet for. 

Og hvis I synes det er SÅ forfærdeligt at høre hende snakke og snakke, så må I da lade vær med at tage hen og besøge hende. 

Synes sku ikke at I kan blive sure, hun gør det jo ikke for at være ond, det er bare sådan hun er... 

Hvad vil I gøre? Sige HOLD DIN MUND og lyt. 
Hvis det er så stort et problem, så prøv at skriv et brev til hende, ellers lade hende være hende selv.

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Ja det er de samme historier, men der er altså mennesker der glemmer historier, nærmest lige efter de har fortalt dem og derfor hører man gerne de samme historier igen og igen. Det er jo ikke hendes skyld at I glemmer hvad I skulle sige.. Så må i da skrive det til hende i stedet for. 

Og hvis I synes det er SÅ forfærdeligt at høre hende snakke og snakke, så må I da lade vær med at tage hen og besøge hende. 

Synes sku ikke at I kan blive sure, hun gør det jo ikke for at være ond, det er bare sådan hun er... 

Hvad vil I gøre? Sige HOLD DIN MUND og lyt. 
Hvis det er så stort et problem, så prøv at skriv et brev til hende, ellers lade hende være hende selv.

For at være ærlig har jeg aldrig haft en behov at besøge hende nogensinde, hvert eneste gang der er noget som da jeg blev gravid får jeg lov at snakke i 1 minutte og så afbryder hun og snakker resten, hun snakker 95% om sig selv HELE tiden, jeg synes bare hun skal se sine børnebørn, men mand orker ikke mere han er modsætning til hende efter hans far som er en stille mand han vilde skilles da han orkede ikke mere 

Jeg synes det er ærgerligt om det er “svaret” men måske er det, det???

fordi det er KUN en belastning for os voksne, børnene er okay glade for hende men hun afhører dem ofte det gider de ikke 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg anser nu mig selv som et meget empatisk menneske. 

Nåh men anyways. Jeg tænker, at der er noget mere bag. At din mand ligefrem bliver vred der er ikke naturligt. Har I sagt til hende: ej svigermor. Det har du fortalt. Men nu skal du hører her? 

Hun er nok bare mere optaget af sig selv, sådan er nogle mennesker 

altså hun er meget selvoptaget, da jwg var gravid og vilde fortælle overtog hun samtale efter 1 minute og snakkede om hendes graviditeter hun snakkede som om hun var gravid til alle det var så mærkeligt 

Men de sidste 2 år snakker hun bare, hun er oprigtigt kun stille når hun drikker sin kaffe, vi orker ikke mere høre om hende - 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Og altså lige præcis det der med mange detaljer og snakke for at snakke.. Ja sådan er nogle mennesker bare.. Min mor er også sådan.. Hun kan snakke i timevis om ingenting.. Fx en gåtur med hunden med MANGE detaljer, og den historie kan hun fortælle til mig 3 gange på ganske få timer.. 

Men sådan er hun bare.. Jeg griner af hende og siger "mor det har du allerede sagt" eller "nu har jeg fattet det ��).. Og så griner vi lidt af det.. 

Man kan ikke ændre folk.. Og irriterer det jer SÅ meget, så må I lade være med at besøge hende så tit 

Ja, men sådan har hun altid været selvoptaget, men sidste 2 år begynder dette med at DOMINERE hele samtalen som i HELE tiden hun er stille når hun drikker  og det er det

Anmeld Citér

11. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

altså hun er meget selvoptaget, da jwg var gravid og vilde fortælle overtog hun samtale efter 1 minute og snakkede om hendes graviditeter hun snakkede som om hun var gravid til alle det var så mærkeligt 

Men de sidste 2 år snakker hun bare, hun er oprigtigt kun stille når hun drikker sin kaffe, vi orker ikke mere høre om hende - 

Ærligt. Så synes jeg det er dig der virker som den selvoptagede her. Du gentager selv der selv hele tiden bare i tråden her, samtidig så har du kun fokus på at du vil fortælle om dig og sin graviditet og jeres huskøb. 

Synes hun lyder som et hjertevarmt menneske som kan en masse gode historier. 

Min bedste ven er på præcis sammen måde. Og har jeg noget at fortælle kan han godt komme til at afbryde og Snakke om sig selv, men som så relaterer til det jeg lige har sagt og så stopper jeg ham bare også “hør nu lige efter. Så får du taletid igen om lidt” også griner vi lidt af det. 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Ærligt. Så synes jeg det er dig der virker som den selvoptagede her. Du gentager selv der selv hele tiden bare i tråden her, samtidig så har du kun fokus på at du vil fortælle om dig og sin graviditet og jeres huskøb. 

Min bedste ven er på præcis sammen måde. Og har jeg noget at fortælle kan han godt komme til at afbryde og Snakke om sig selv, men som så relaterer til det jeg lige har sagt og så stopper jeg ham bare også “hør nu lige efter. Så får du taletid igen om lidt” også griner vi lidt af det. 

Lol, det var et eksempel.... det med huskøbet ... bevares ... vi har ofte besøgte hende bare format besøge hende, men det var ET eksempel med det huskøb at der VAR noget vi vilje fortælle, men kunne ikke afbryde hende - Så glemte vi det

- Selvfølge gentager jeg mig selv fordi i skriver cirka det samme, igen med graviditeten et eksempel Hvor fokus engang skulle være på mig fordi jeg var den eneste der var gravid, men næ det skulle jwg hellere ikke 

Seriøst når vi er der snakker hun bare ud afbrudt om sig selv 5 timer i streg mig mig mig mig 

Et hjertevarm menneske hvor mig er en der er der og læser rummet, og snakker og lader den ANDEN snakke også!

da min mormor døde og var en lille smule trist, det eneste GANG! Hun Har set mig trist siger hun i det mindste var det ikke dit barn der døde! Det er ikke et hjertevarm menneske! Langt fra 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Vi ser hende 12 gang om året mindste og det er UDELUKKENDE hende der snakker om sig selv! 
vores datter var syge med feber og jeg var oprigtigt bange fordi det var så højt igen snakkede om sig selv hun døjede aldrig med feber aldrig gjort det osv 

det er ikke et hjerte varmt menneske!!!!!

Anmeld Citér

11. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Vi ser hende 12 gang om året mindste og det er UDELUKKENDE hende der snakker om sig selv! 
vores datter var syge med feber og jeg var oprigtigt bange fordi det var så højt igen snakkede om sig selv hun døjede aldrig med feber aldrig gjort det osv 

det er ikke et hjerte varmt menneske!!!!!

Synes stadig hun lyder som et hjertevarmt menneske som godt kan lide at snakke og være social. 

Så må du jo bare sætte dig i karakter overfor hende og bede hende tie stille du su har så stort behov for at tale om dig selv nu når hun ikke må 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså nu har vi forstået, at hun taler om sig selv HELE TIDEN.. Du har skrevet det i nok hvert svar gennem hele tråden, og ja som sagt, så har vi forstået det .. 

Men hvad vil du have, at vi skal svare/gøre? Når vi skriver, at vi kender det, og enten giver dig råd eller siger, at sådan er folk, at I må finde jer i det, så er det ikke et godt nok svar.. Når vi skriver, at I så må lade være med at se hende, så er det ikke godt nok.. Altså hvad vil du med tråden? Have at vi alle sammen bare sidder og siger, hvor synd det er for dig? 

Sorry fordi jeg lyder hård nu, men du virker godt nok meget martyr-agtig.. I stedet for at svare folk på det, som de rent faktisk skriver, så får de den samme besked som alle andre.. En besked, som ingen af os kan bruge til noget.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.