Svigermor holder aldrig op med at snakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg forstår slet ikke problematikken? Hun snakker? 

Vi tog at besøge hende at fortælle hende vi havde købte hus, hun snakkede og snakkede så meget vi fik ikke ET ord ind vi gik hjem uden at sige det fordi vi GLEMTE det!

det er ikke normale?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville bare acceptere at hun er som hun er. Synes da ikke hun skal bebrejdes for at der ikke sker noget i hendes liv. 

Lad være med at lade dig gå på at hun snakker. Min mor snakker også helt vildt meget og lader ikke mig sige særlig meget. Men jeg ved at hun ikke har så mange mennesker og når vi endelig ses, ja så snakker hun og det er okay. Jeg får stillet mit behov for samtale andre steder. Min mor lytter jeg mere til og det er okay. 

Anmeld Citér

11. februar 2020

mettewk

Jeg synes du lyder voldsomt egoistisk, især hvis du bruger tid på at være sur og irriteret på din svigermor og problematisere hendes opførsel herinde - uden at snakke med hende! 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville bare acceptere at hun er som hun er. Synes da ikke hun skal bebrejdes for at der ikke sker noget i hendes liv. 

Lad være med at lade dig gå på at hun snakker. Min mor snakker også helt vildt meget og lader ikke mig sige særlig meget. Men jeg ved at hun ikke har så mange mennesker og når vi endelig ses, ja så snakker hun og det er okay. Jeg får stillet mit behov for samtale andre steder. Min mor lytter jeg mere til og det er okay. 

Hun har en meget store omgangskreds og mange veninder og det er også derfor jeg tænker hvorfor er behovet hvergang at snakke så meget TIL os, fordi hun snakker ikke MED os men TIL - 

Ja men jeg prøver ha din tankegang og har haft det i mange år, men hun er blevet så meget værre og hun er 60 år - Synes bare det er for meget da min mormor døde og jeg havde brug for at snakke om det lukkede hun samtale ned med det samme med ordene: I det mindste er dit barn ikke døde 

og vupti tilbage til hende om et eller andet totalt ligegyldigt - Jeg orker hende ikke jeg synes min energi bliver SUGET ud af mig ( om det giver mening) jeg er så træt efter besøge hos hende jeg altid gøre i seng med det samme vi kommer hen og er så telt dagen efter 

min mand kan blive så vred og det bliver han aldrig efter et besøge 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

mettewk skriver:

Jeg synes du lyder voldsomt egoistisk, især hvis du bruger tid på at være sur og irriteret på din svigermor og problematisere hendes opførsel herinde - uden at snakke med hende! 

Jeg har! Jeg har sagt på stille og rolige måde hun ikke behøver fortælle alt i detailer, hun kan sige hvor hun stod da hun fik et sms, selvom det har intet med historien at gøre overhovedet sådan nogle detailer der ikke engang giver meining

min mand kan blive så vred! Han er ikke en vred mand slet ikke - Han kan finde på at hæve sin stemme 1 gang årligt og sige: Moar! Stop så, må vi lige tanke en tanke! Og ikke alle de detailer! 

Hun kan fortælle om en tur, til en butik at købe mælk uden der skete noget som helst bare helt normale indkøb tur 

- Men hun snakker bare videre 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hun har en meget store omgangskreds og mange veninder og det er også derfor jeg tænker hvorfor er behovet hvergang at snakke så meget TIL os, fordi hun snakker ikke MED os men TIL - 

Ja men jeg prøver ha din tankegang og har haft det i mange år, men hun er blevet så meget værre og hun er 60 år - Synes bare det er for meget da min mormor døde og jeg havde brug for at snakke om det lukkede hun samtale ned med det samme med ordene: I det mindste er dit barn ikke døde 

og vupti tilbage til hende om et eller andet totalt ligegyldigt - Jeg orker hende ikke jeg synes min energi bliver SUGET ud af mig ( om det giver mening) jeg er så træt efter besøge hos hende jeg altid gøre i seng med det samme vi kommer hen og er så telt dagen efter 

min mand kan blive så vred og det bliver han aldrig efter et besøge 

Men hvad med at snakke med hende om det? 

Sig at I kommer på besøg for at snakke om noget vigtigt.. Og når I så kommer derhen, og hun begynder at snakke, så sig til hende, at nu skal hun tie stille, for nu vil I gerne sige noget.. Og så snak med hende om det stille og roligt.. At I har behov for, at hun nogle gange også lytter, og at hun interesserer sig for jer, fordi I føler jer overset.. 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Anonym trådstarter

mettewk skriver:

Spørgsmål er også hvad kan jeg sige?

jeg sige nogle gange nu, ja det har du sagt, eller jeg det at vide 50 gange 

- Vi tænkte engang demense men det er det ikke hun vilde bare snakke - også tænkte manisk men nej sådan er det ikke alligevel 

Men at blive snakket TIL i 5 timer er forfærdeligt ikke et spørgsmål om vi sidste graviditet men bare snakket til af hende - Min mand siger hun begynder ligne sin mor, som hun også brokkede sig over når hun var yngre 

Anmeld Citér

11. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg har! Jeg har sagt på stille og rolige måde hun ikke behøver fortælle alt i detailer, hun kan sige hvor hun stod da hun fik et sms, selvom det har intet med historien at gøre overhovedet sådan nogle detailer der ikke engang giver meining

min mand kan blive så vred! Han er ikke en vred mand slet ikke - Han kan finde på at hæve sin stemme 1 gang årligt og sige: Moar! Stop så, må vi lige tanke en tanke! Og ikke alle de detailer! 

Hun kan fortælle om en tur, til en butik at købe mælk uden der skete noget som helst bare helt normale indkøb tur 

- Men hun snakker bare videre 

Og altså lige præcis det der med mange detaljer og snakke for at snakke.. Ja sådan er nogle mennesker bare.. Min mor er også sådan.. Hun kan snakke i timevis om ingenting.. Fx en gåtur med hunden med MANGE detaljer, og den historie kan hun fortælle til mig 3 gange på ganske få timer.. 

Men sådan er hun bare.. Jeg griner af hende og siger "mor det har du allerede sagt" eller "nu har jeg fattet det ��).. Og så griner vi lidt af det.. 

Man kan ikke ændre folk.. Og irriterer det jer SÅ meget, så må I lade være med at besøge hende så tit 

Anmeld Citér

11. februar 2020

ChesireKitty

Jeg er selv en af dem der snakker meget uden egentlig at sige noget. Jeg kan snakke i TIMEVIS om helt banale hverdags ting og fortæller også tit den samme historie flere gange - for det meste fordi jeg fortæller den til så mange at jeg glemmer hvem jeg har sagt hvad til.

Jeg er sådan én der kan bruge en halv time på at hente unger fordi jeg falder i snak med en pædagog/anden forælder eller bare lige skal til købmanden efter mælk/whatever og falder i snak med en bekendt/kassedamen/en fremmed ved flaskeautomaten. Ja, generelt snakker jeg bare meget med alle der gider.

Folk som kender mig godt nok til det (forældre, søskende, min mand og sågar mine små børn) siger bare at NU skal jeg lige holde mund, for de har også noget at fortælle. Jeg er aldrig blevet stødt øve det, for jeg ved jo godt at jeg kunne snakke fanden et øre af, men jeg tænker ikke over det imens det sker.

Jeg prøvede engang på at lade være med at snakke så meget og det endte med at jeg blev helt fortvivlet i sociale situationer, fordi jeg blev i tvivl om hvor meget snak der var FOR meget, så jeg endte med faktisk ikke at sige noget som helst. Alle mine nærmeste og jeg aftalte at de bare skulle sige til, for det andet med at jeg egentlig selv skulle styre mit snakken, fungerede bare ikke.

Anmeld Citér

11. februar 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Vi tog at besøge hende at fortælle hende vi havde købte hus, hun snakkede og snakkede så meget vi fik ikke ET ord ind vi gik hjem uden at sige det fordi vi GLEMTE det!

det er ikke normale?!

Jeg anser nu mig selv som et meget empatisk menneske. 

Nåh men anyways. Jeg tænker, at der er noget mere bag. At din mand ligefrem bliver vred der er ikke naturligt. Har I sagt til hende: ej svigermor. Det har du fortalt. Men nu skal du hører her? 

Hun er nok bare mere optaget af sig selv, sådan er nogle mennesker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.