I tvivl om navne - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Isa er navnet på Jesus i islam. Navnet er nu også et godkendt navn i Danmark, så det er ikke en forkortelse for Isabella, kan nok godt bruges sim det og vil tit blive det, men det er et navn for sig selv 

Isa er både navnet på Jesus og en kortform at Isabella.

Noah er et fint valg og passer godt til Adam.

Kan også godt lide Ismail.

Is´hak ville jeg fravælge. Jeg kan rigtig godt lide navnet, men stavemåden bliver nok lidt bøvlet.

Men I har valgt Noah, og det passer fint til Adam og der er ingen tvivl om udtalen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2020

Anonym

Han har fået et navn også og det er ikke Isa.  

Men man skal også passe på som forældre med at bekymre sig for meget, fordi man kan blive drillet med alting. Nogen har måske et navn der er oplagt, hvis man ikke har det, så finder de andre børn bare noget andet, hvis man virkelig ønsker at drille en, så finder man en grund og er sjældent, meget sjældent, at det faktisk er ens navn man bliver drillet med, navnet plejer at gå fri i de fleste tilfælde. Hvor det er personlighed, udseende og familiære forhold man bliver drillet med. De fleste tilfælde er det børn af forældre med lav indkomst eller på overførelses indkomst. 

Jeg arbejder som Cand.pæd.soc. så jeg har tidligere forsket i de ting og navne, de går i 80 % af alle tilfælde fri. Det gør personlighed, udseende og familiære forhold ikke.

Ikke en eneste anden i tråden skriver at barnet vil blive drillet, udover her, hvor en skriver, at Isa kan opfattes som et pigenavn. Mange skriver dog, at barnet vil få problemer med, at folk ikke kan stave navnet Dog er Noah ikke så stort et problem som “Is’hak”.

Desuden i de 80 % af tilfældene hvor børn går fri for drillerier med navne. Kan det muligvis være, at det er de sidste 20 %, der har “sjove” eller specielle navne? Fx Bent som en pige, Maria som en dreng, Kaya Andrea, Svend Åge som 7 årig?

Til TS: Jeg havde forstået, at I ville stave navnet “Nur”. Staves det som Noah, så synes jeg I har valgt godt af de foreslåede.

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ikke en eneste anden i tråden skriver at barnet vil blive drillet, udover her, hvor en skriver, at Isa kan opfattes som et pigenavn. Mange skriver dog, at barnet vil få problemer med, at folk ikke kan stave navnet Dog er Noah ikke så stort et problem som “Is’hak”.

Desuden i de 80 % af tilfældene hvor børn går fri for drillerier med navne. Kan det muligvis være, at det er de sidste 20 %, der har “sjove” eller specielle navne? Fx Bent som en pige, Maria som en dreng, Kaya Andrea, Svend Åge som 7 årig?

Til TS: Jeg havde forstået, at I ville stave navnet “Nur”. Staves det som Noah, så synes jeg I har valgt godt af de foreslåede.

Nur er et pigenavn, det er Nuh det staves på arabisk. Men på dansk staves det Noah. I hans arabiske dokumenter, så han kan komme med ind i flygtninge lejre og besøge familien, der vil der stå Nuh, men på de danske papirer vil der stå Noah. Men navne såsom Abdullah, Ishak, Noah osv. det er nu efterhånden almindeligt at hedde i Danmark, så det vil man ikke blive drillet med. Forstår at han, som en skrev tidligere kan blive drillet med “Han Solo” m.m. men arabiske navne er efterhånden mere normalt at hedde, end “rododendron-busk” som jeg da kan huske jeg hørte i radio da jeg fødte min datter, at nogen havde søgt om deres barn måtte hedde, ligesom du kan hedde “bror” det er også mere unormalt. 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym

Isa eller Nuh 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.