FruStolpe skriver:
Meget muligt, det ved jeg ikke noget om.
Men jeg ved at min datter Isabella og hendes klassekammerat med samme navn begge bliver kaldt Isa som kaldenavn fordi deres navn er langt. Så der ville ikke være noget unaturligt i ikke at vide hvad køn det var fx i en tlf-samtale. Særligt når jeg ser på at der faktisk er flere kvinder end mænd med Isa som fornavn..
Men det var også blot en tanke, fordi jeg mener at vi som forældre bør overveje om navnene kan give vores børn problemer...
Men det er jo jeres valg 
Han har fået et navn også og det er ikke Isa.
Men man skal også passe på som forældre med at bekymre sig for meget, fordi man kan blive drillet med alting. Nogen har måske et navn der er oplagt, hvis man ikke har det, så finder de andre børn bare noget andet, hvis man virkelig ønsker at drille en, så finder man en grund og er sjældent, meget sjældent, at det faktisk er ens navn man bliver drillet med, navnet plejer at gå fri i de fleste tilfælde. Hvor det er personlighed, udseende og familiære forhold man bliver drillet med. De fleste tilfælde er det børn af forældre med lav indkomst eller på overførelses indkomst.
Jeg arbejder som Cand.pæd.soc. så jeg har tidligere forsket i de ting og navne, de går i 80 % af alle tilfælde fri. Det gør personlighed, udseende og familiære forhold ikke.
Anmeld
Citér