I tvivl om navne - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2020

Anonym trådstarter

Derudover så har min mand givet ham et navn. Så vi har valgt navnet. Og han hedder Noah. 

Grundet til valget er vi har Adam (den første profet) og efter Adam spiste af æblet, så fik de 3 sønner, 2 af dem var grådige og onde, Noahs slægt levede som Gud ønskede og havde påtænkt, så Noah byggede arken og kun hans slægt overlevede + dyrerne. Derfor valgte vi Noah, pga profeten bag - historien bag og pga navnet også kan bruges i Danmark. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2020

Anonym

Mig igen med anden etnisk baggrund 

Jeg vil bare sige at det ikke kun er Mellemøstelige navn der er svært.

Jeg havde et barn hvis forældrene der mega stor Star Wars og de valgte at deres dreng skulle hede Han Solo... Kun de voksne sagde det rigtig. Alle børn sagde Hans Ole. Fra det var 3 barnet er nu 11 og sjovt nok er han Hans Ole i skole (går i klasse med en vi kender godt) han har skiftet navn

Anmeld Citér

14. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mig igen med anden etnisk baggrund 

Jeg vil bare sige at det ikke kun er Mellemøstelige navn der er svært.

Jeg havde et barn hvis forældrene der mega stor Star Wars og de valgte at deres dreng skulle hede Han Solo... Kun de voksne sagde det rigtig. Alle børn sagde Hans Ole. Fra det var 3 barnet er nu 11 og sjovt nok er han Hans Ole i skole (går i klasse med en vi kender godt) han har skiftet navn

Nu er der også forskel på at hedde Han Solo, Abdullah osv. Også Noah, Ishak eller Isa. 

Tror nu godt, at alle danske børn og forældre her i landet både danske, mellemøstlige, spanier osv. kan udtale Noah, ellers skal de have deres skolepenge retur. Fordi så har de ikke hørt efter I religion kundskab. 

Anmeld Citér

14. januar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

• Afstem gerne. Vi ønsker at gøre vores liste kortere nemlig. Så det nemmere at finde det rigtige navn. 
  • Nuh (Noah)
  • Is’hak 
  • Ismail 
  • Isa

Jeg kan godt lide Ishak eller Ismail. Ishak ville jeg dog stave uden apostrof da det ellers ligner noget der har været i nærheden af en numerolog. 

Bare fordi man bor i Danmark behøver navnet på ingen måde være dansk. Jeg har noget så dansk navn som Camilla og selv det skal jeg stave for folk “med c eller med k”. Så hvorfor skal Ishak stabes uden h? 
derudover så er der så mange unikke underlige “danske” navne der faktisk gør de islamiske nemmere at udtale i sammenligning. 

Anmeld Citér

14. januar 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

• Afstem gerne. Vi ønsker at gøre vores liste kortere nemlig. Så det nemmere at finde det rigtige navn. 
  • Nuh (Noah)
  • Is’hak 
  • Ismail 
  • Isa

Helt klart Noah det er pænest 

Anmeld Citér

15. januar 2020

FruStolpe

Jeg vil ikke blande mig i debatten. Blot lige sige at Isa er en fin forkortelse af Isabella. 

Det ville din søn ret sikkert blive mobbet rigtig meget med. 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes også Ishak er fint  Jeg synes ikke det er et problem at det staves med H. 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg vil ikke blande mig i debatten. Blot lige sige at Isa er en fin forkortelse af Isabella. 

Det ville din søn ret sikkert blive mobbet rigtig meget med. 

Isa er navnet på Jesus i islam. Navnet er nu også et godkendt navn i Danmark, så det er ikke en forkortelse for Isabella, kan nok godt bruges sim det og vil tit blive det, men det er et navn for sig selv 

Anmeld Citér

15. januar 2020

FruStolpe

Anonym skriver:

Isa er navnet på Jesus i islam. Navnet er nu også et godkendt navn i Danmark, så det er ikke en forkortelse for Isabella, kan nok godt bruges sim det og vil tit blive det, men det er et navn for sig selv 

Meget muligt, det ved jeg ikke noget om. 

Men jeg ved at min datter Isabella og hendes klassekammerat med samme navn begge bliver kaldt Isa som kaldenavn fordi deres navn er langt. Så der ville ikke være noget unaturligt i ikke at vide hvad køn det var fx i en tlf-samtale. Særligt når jeg ser på at der faktisk er flere kvinder end mænd med Isa som fornavn.. 

Men det var også blot en tanke, fordi jeg mener at vi som forældre bør overveje om navnene kan give vores børn problemer... 

Men det er jo jeres valg 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Meget muligt, det ved jeg ikke noget om. 

Men jeg ved at min datter Isabella og hendes klassekammerat med samme navn begge bliver kaldt Isa som kaldenavn fordi deres navn er langt. Så der ville ikke være noget unaturligt i ikke at vide hvad køn det var fx i en tlf-samtale. Særligt når jeg ser på at der faktisk er flere kvinder end mænd med Isa som fornavn.. 

Men det var også blot en tanke, fordi jeg mener at vi som forældre bør overveje om navnene kan give vores børn problemer... 

Men det er jo jeres valg 

Han har fået et navn også og det er ikke Isa.  

Men man skal også passe på som forældre med at bekymre sig for meget, fordi man kan blive drillet med alting. Nogen har måske et navn der er oplagt, hvis man ikke har det, så finder de andre børn bare noget andet, hvis man virkelig ønsker at drille en, så finder man en grund og er sjældent, meget sjældent, at det faktisk er ens navn man bliver drillet med, navnet plejer at gå fri i de fleste tilfælde. Hvor det er personlighed, udseende og familiære forhold man bliver drillet med. De fleste tilfælde er det børn af forældre med lav indkomst eller på overførelses indkomst. 

Jeg arbejder som Cand.pæd.soc. så jeg har tidligere forsket i de ting og navne, de går i 80 % af alle tilfælde fri. Det gør personlighed, udseende og familiære forhold ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.