I tvivl om navne - afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.812 visninger
43 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2020

Anonym trådstarter

• Afstem gerne. Vi ønsker at gøre vores liste kortere nemlig. Så det nemmere at finde det rigtige navn. 
  • Nuh (Noah)
  • Is’hak 
  • Ismail 
  • Isa

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Isa og nuh

Anmeld Citér

13. januar 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Isa og nuh

Har skrevet dem i selve beskeden. Der sket fejl så den ikke kommet med 

Anmeld Citér

14. januar 2020

Anonym

Bryder mig desværre ikke om nogle af dem ...

Måske Isak ... hvor stavemåden er sådan man normalt ville stave det. Dvs uden apostrof. 

Anmeld Citér

14. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

• Afstem gerne. Vi ønsker at gøre vores liste kortere nemlig. Så det nemmere at finde det rigtige navn. 
  • Nuh (Noah)
  • Is’hak 
  • Ismail 
  • Isa

Jeg er virkelig ikke til nogle af navnene. Kan ikke engang se, at et skulle være pænere end et andet, da de alle er ret uheldige 

Anmeld Citér

14. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er virkelig ikke til nogle af navnene. Kan ikke engang se, at et skulle være pænere end et andet, da de alle er ret uheldige 

Vi ønsker kun navne fra profeterne, da vi allerede har en Adam, derfor kun profeter. Det der er de profeter vi kan lide navnene på. 

Så jeg har ikke spurgt om man finder dem uheldige eller ej, men ganske vist om at vælge hvilke man synes man skal gå videre med udfra de navne. 

Anmeld Citér

14. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Bryder mig desværre ikke om nogle af dem ...

Måske Isak ... hvor stavemåden er sådan man normalt ville stave det. Dvs uden apostrof. 

Isak er også et fint navn, det er et af dem jeg bedst kan lide. Grunden til jeg har skrevet Is’hak er pga profeten staves sådan, men apostrof kan sagtens fjernes. 

Anmeld Citér

14. januar 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Isak er også et fint navn, det er et af dem jeg bedst kan lide. Grunden til jeg har skrevet Is’hak er pga profeten staves sådan, men apostrof kan sagtens fjernes. 

Når I bor I Danmark så ville jeg kalde barnet for Isak uden apostrof. Han vil ellers skulle stave sit navn hele livet. 

Anmeld Citér

14. januar 2020

OurDream

Anonym skriver:

• Nuh (Noah)
  • Is’hak 
  • Ismail 
  • Isa

Is’hak og Nuh 

Anmeld Citér

14. januar 2020

lineog4

Hmm synes der mange kriterier når man vælger navne, en ting er: hvad kan jeg godt lide, stilen osv. 

Men der er også kriterier som, hvordan  vil navnet opfattes, skal det staves konstant osv. 

Som sådan synes jeg mig lyder super sødt, og måske netop derfor nuhhh det er sødt, ville jeg ikke vælge det i et dansk talende land. 

Isa ville nok en gang imellem blive forvekslet med et pigenavn, men er ellers også et flot navn. 

Ismail og Ishak jeg kan lide den begge to, men pga stavemåden ville jeg fraråde Ishak fordi det ellers skal staves konstant. Så mit valg af de 4 ville være Ismail ud fra de kriterier, og ja så kan jeg forholde historien om Ismail som Abrahams søn, der skal grundlægge islam.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.