Jeg tror, som nogen af de andre også skriver, at du skal forsøge at skille tingene ad.
Én ting er, at du er skuffet over din familie forskelsbehandling og det gør dig ked af det. Og at du ofte oplever at folk synes det er "meget" med 2 på én gang.
Situationen med din kærestes søn er noget HELT andet. Og jeg tror på ingen måde det bunder i at du har tvillinger. Jeg tror det i langt højere grad handler om at det er voldsomt for ham at hans far nu har en kæreste og oveni købet har hun 2 børn - og oven i det, så skal han lige deale med at de altså skal overnatte i hans hjem den allerførste gang han møder dem.. det er MEGET for en 8 årig Det ville også være meget for en 14 årig. I hans hoved udspiller der sig sikkert alle mulige scenarier om at i så skal flytte ind i morgen og hvornår skal han så putte og pjatte med sin far som han plejer, og skal de der andre børn så altid være med? Og skal han til at se dig som en ekstra mor eller er det okay hvis han faktisk ikke synes du er fed altid? Måske tænker han at han overhovedet ikke har lyst til at der skal komme nye mennesker og søskende ind i hans liv, fordi han faktisk har det helt fint hjemme ved far.
Husk at han altså ikke vælger at du og dine børn skal være en del af hans liv. Det er udelukkende hans fars valg. Og det valg, bliver stoppet ned i halsen på ham når i vælger at sammenføre jeres begge familier på den måde den første gang.
Jeg er selv skilt, har 2 børn og en ny kæreste. Man skal være varsom når man skal have det hele flettet sammen. Man kan ikke bare hoppe på hovedet ud i det, selvom man som voksne har lyst til at gøre det hele på én gang. Min søn er i øvrigt også 8 år og er en følsom gut der bestemt stadigvæk har brug for sin mor og far, og i svære situationer også gerne har mig ved sin side ved puttetid. Han kommer også jævnligt ind til os om natten.
Anmeld
Citér