Jeg har en underlig og sikkert ubegrundet følelse, som jeg har brug for at smide et sted. Jeg føler, at mine tvillinger på 4 år altid skal "straffes" for at være to. De er helt normale, sunde, raske og dejlige børn, hvilket betyder et højt energiniveau. De er velopdraget og naturligvis vant til at dele, selvfølgelig med de konflikter, der nu engang følger med søskende. Jeg er alene med dem, og elsker det ligeså højt som jeg elsker dem. Jeg har aldrig haft nogen, der har tilbudt at passe dem. Hvis de skal være hos bedsterne er det altid fra sent eftermiddag, og hvis de skal overnatte skal de hentes tidligt næste morgen, eller kan mine forældre ikke overskue det. Til sammenligning har de min søsters dreng stort set hver weekend, inklusiv 3 uger sammenhængene i sommerferien, hvor mine havde 1 enkelt overnatning. Min søster har aldrig haft dem. Jeg har tænkt mit, men aldrig brokket mig.
I går møder de min nye kærestes søn på 8 år for første gang. Vi var hos dem, og mine tog imod ham med åbne arme og ville ham så gerne. Det gik fint et stykke tid, men alt var på drenges præmisser for at tage hensyn til hans alder. Det var mit eget forslag, vil meget gerne vise, at jeg har fuld forståelse for det er svært for ham når han altid har været alene med sin far. Vi skal jo ikke bare komme brasende og fylde det hele. Under maden bryder han pludselig grædende sammen og min datter bliver meget forskrækket. Hun er vild med ham og sidder ved siden af. Han går fra bordet og min kæreste går med. Det viser sig så, at han har syntes vi smasker. Så han har behov for at trække sig, og får serveret is og juice i sin seng foran computeren mens mine må sidde ved bordet og spise færdig. Bagefter må de ikke larme og lege fordi han skal have ro. Min datter spørger efter ham, og kan ikke forstå det. Hun vil gerne ind og trøste ham med sin bamse og en tegnefilm hun har fundet på sin tablet, og hun lover at være stille, men hun forstår, at det er som det er.
Efter sengetid, da mine børn sover, kommer han pludselig ned af trappen og har brug for, at hans far sidder og kigger på ham til han sover. Så de går. Og mine bliver vækket af alt påstyret og renden op og ned af trapper. Min datter står op og vil også gerne gå derind og hygge med, men det kan drengen ikke overskue, så hun bliver sendt tilbage i seng. Da jeg får at vide hun har været vågen og går derop er hun selv faldet i søvn.
Jeg ved godt det er helt normalt, og at vi skal tage en masse hensyn, men jeg føler lidt at mine altid skal tage bagsædet fordi det er så "overvældende" at have dem. Det gør vi gerne, men det ramte mig bare i dag. Jeg blev ked af det på mine søde, hensynsfulde børns vegne. Ja, det er svært at være i selskab med tvillinger på 4 år, men så er det vist heller ikke værre.
Beklager det blev langt, jeg ved godt jeg er følsom på det punkt. Det er som det er, men øv.
Godt nytår.