En 8-årig er stadig lille i forhold til at skulle vænne sig til en ny familiekonstellation.
Der er ikke bare et par tilfældige 4-årige, der har været på besøg. Det er fars kæreste og hendes børn. Som fremover skal være en del af hans familie.
Hans reaktion kan sagtens skyldes, at det hele har været for overvældende for ham.
Jeg synes måske, det var lidt voldsomt, at I skulle overnatte første gang, de skulle mødes. Måske skulle I have startet med at være på besøg et par timer.
Jeg kan faktisk godt forstå, at din kæreste valgte at sidde hos ham.
Som en anden skriver, så var det en enkelt aften det drejede sig om. Ud fra det kan man imo ikke bedømme, at han er forkælet osv.
Jeg synes, du og din kæreste skal tage en stille og rolig snak om det. Det er jo ikke sikkert, din kæreste havde regnet med, at drengen reagerede på den måde. Og det var jo altså første gang, han skulle møde dine børn. Det var lidt noget andet, hvis det var gang nr. 10.
Der er dejligt, at dine piger gerne vil ham, og det var supersødt af din lille datter, at hun gerne ville ind og trøste ham. Og selvfølgelig var det synd for hende, at det ikke kunne lade sig gøre.
Måske skal I mødes nogle gange, hvor I bare skal på skovtur el. lign.
Jeg overnattende såmænd også hos min kæreste første gang, jeg mødte hans børn, men der var også tre, og de var lidt ældre. Og jeg havde ikke selv børn.
Men jeg tøvede, før jeg sagde ja til at komme. Min kæreste var lige gået fra en 7/7 ordning til at have dem hverandre weekend, så jeg spurgte ham, om han var sikker på, at hans børn ikke gerne ville have deres far for sig selv den weekend. Men han sagde, at de syntes, det var spændende med en ny "pige" i huset. Og det gik godt. De var åbne, nysgerrige og tillidsfulde.
Børn er forskellige. Drengen skal måske bare have lidt tid. Der er kommet nye børn i hans lille hverdag, som pludselig "hører til" i hans hjem.
Der lyder, som om du har et par dejlige piger. Jeg håber, I alle finder jeres ben i den nye konstellation.