Det er da heller ikke drengen jeg klatre. Det er farens håndtering af det og en på 8 burde godt kunne finde ud af at sidde ved bordet. Jeg kan ikke forstå at børn skal have lov at komme afsted med hvad som helst, bare fordi det er en situation der måske er lidt følelsesmæssigt svært for dem, det er dælme vigtigt at sætte grænser især i den situation (grænser er trygbedsskabende) .
Hvis han havde slået og sparket på ts børn, var det så også okay, fordi han har det svært?
Nej selvfølgelig skal bare ikke styre showet, men nu kender vi ikke drengen, ja ts siger han ikke fejler noget, men vi ved intet om ham, jo at han har nogle reaktioner. Det har jo ikke noget med han ikke kan sidde ved bordet, men EN gang er der sket noget og han havde brug for at gå fra bordet. Og EN gang havde han brug for at far sad hos ham.
Jeg har da også oplevet at tingene blev for voldsomt og jeg var nød til at gå ind og bare sidde alene, men jeg er voksen og kan vente til efter maden, men knægten er 8 år og et eller andet skete.
Ja de skal have grænser, men man kan også sætte sig ned og snakke om det. Ja måske skulle han ikke have haft is, men måske var far bange for at der ville ske noget mere og havde ikke lyst til at det skulle gå galt første gang hans søn møder nye mennesker, hans svigerfamilie.
Men jeg forstår slet ikke at ts bringer ham ind, når det handler om hendes børn som hun føler bedsteforældrene vælger fra.
Og ar sammenligne vold med omsorg(ja måske voldsom omsorg) synes jeg er voldsomt. Hvilken skade sker der ved at en Dreng EN gang forlader bordet eller har far siddende EN til han sover. (han havde brug for det og jeg havde sku nok gjort det, hvis mit barn havde spurgt, ingen bliver valgt fra og nogen gange kan man bare have brug for nogen hos sig...)
Ts igen snak med dine forældre,