Mors veninde er moster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Kan sagtens følge hvad du mener. Og synes personligt det er noget fis at manden ikk kan accepterer at børnene kalder veninder moster. 
men mener stadig at man så må respekter manden følelser og lade være at kalde dem det. Så må mor og veninder kalde det indbyrdes. Og ej heller foran børnene. 
i sidste ende mener jeg det mandens følelser er vigtigere end venindernes 

Hvorfor er det noget fis at han ikke synes de skal kaldes moster? Han ser moster som mors søster som det jo er. Hvis min onkel blev gift med en kvinde, ville hun jo heller ikke være faster eller moster, men tante. 

Men hende der foreslog det til TS ville jo bare gøre det bag mandens ryg, nok også foran børnene.

Og jeg kan ikke forstå at hvis en i et forhold siger veto, at man så ikke finder på en løsning i stedet for at gå og sige det bag personens ryg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2019

Rosa Sofia

Jeg er lidt gammeldags, men hænger mig meget i, at "moster" og "faster" (på samme måde som "morbror" og "farbror") henviser til et bestemt slægtskab. Så jeg ville vælge at bruge "tante", hvilket jeg i øvrigt ikke ser som en ringere titel. Jeg synes, at det vigtigste er den tilknytning folk har til barnet. 

Anmeld Citér

23. december 2019

Anonym

jeg forstår slet ikke at du har et behov for at dine veninder skal havde en titel de er dine veninder som du kan risikere forsvinde ud af dit liv en titel hør efter min mening til famille!!

Anmeld Citér

23. december 2019

LSS

Soonmom skriver:

Er I meget unge?

Tænker det primært er den målgruppe der kunne finde på sådan noget "pjat" efter min mening, det svare lidt til de der "dulle" typer der kalder deres veninder for skat og skatter, det kan jeg virkelig ikke snuppe, så jeg er helt enig med din kæreste og bio søskende.

Veninder kommer og går men søskende vil altid være der 

Hoooold da op en generalisering! Helt unge dulle typer der kalder deres veninder for skat. 
Jeg er 31 år og dermed slet ikke ung, jeg har en verdensklasse veninde - hende kalder jeg skat og omvendt. Og jeg overhovedet ikke en dulle på nogen måde. 

Anmeld Citér

23. december 2019

Soonmom

LSS skriver:

Hoooold da op en generalisering! Helt unge dulle typer der kalder deres veninder for skat. 
Jeg er 31 år og dermed slet ikke ung, jeg har en verdensklasse veninde - hende kalder jeg skat og omvendt. Og jeg overhovedet ikke en dulle på nogen måde. 

Det er så bare min holdning kvinder der kalder veninder for skat er enten meget unge dulle de type eller også har de ikke opdaget at de er blevet voksne 

Men jo steotypen er unge duller, med fjæset fuld af Make up i min verden, det er da vanvittigt umoden at kalde sine veninder for skat og det lyder forfærdeligt. Samme typer der ville finde på at kalde sine veninder for moster hvis hun skulle få børn, hvordan forklare man egentlig sit barn hvad en moster er hvis man lære det at kalde tilfældige mennesker for moster (tilfældige mennesker, som ikke har noget med en moster at gøre) 

Anmeld Citér

23. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Soonmom skriver:

Det er så bare min holdning kvinder der kalder veninder for skat er enten meget unge dulle de type eller også har de ikke opdaget at de er blevet voksne 

Men jo steotypen er unge duller, med fjæset fuld af Make up i min verden, det er da vanvittigt umoden at kalde sine veninder for skat og det lyder forfærdeligt. Samme typer der ville finde på at kalde sine veninder for moster hvis hun skulle få børn, hvordan forklare man egentlig sit barn hvad en moster er hvis man lære det at kalde tilfældige mennesker for moster (tilfældige mennesker, som ikke har noget med en moster at gøre) 

Så er der sku mange kvinder der aldrig blive voksne. 

Hvorfor er umoden i dine øjne? 

Anmeld Citér

23. december 2019

AnoMor

BAE skriver:

Hvorfor er det noget fis at han ikke synes de skal kaldes moster? Han ser moster som mors søster som det jo er. Hvis min onkel blev gift med en kvinde, ville hun jo heller ikke være faster eller moster, men tante. 

Men hende der foreslog det til TS ville jo bare gøre det bag mandens ryg, nok også foran børnene.

Og jeg kan ikke forstå at hvis en i et forhold siger veto, at man så ikke finder på en løsning i stedet for at gå og sige det bag personens ryg? 

Jeg synes bare det er noget fis. Det er bare en titel. Har da også veninder jeg kalder moster til min søn selvom de ikke er det. Jeg er selv faster og hvis min svigerinde har veninder der kaldes mostre eller sådan til hendes børn så er det da ikk noget som jeg bli er stødt af. Gør da ikk mig til mindre faster. 
jeg synes da bare man skal respekterer sin partners ønske hvis han har det stramt med det. 

Synes ikke det er at gå bag om ryggen på nogen overhovedet. 

Synes det er småligt at gøre det til sådan et stort problem. 

Anmeld Citér

23. december 2019

Tommelise

Jeg synes helt klart, at det kun er dine søstre, der skal kaldes moster. 

Så jeg er med din mand og dine søstre. 

Der er noget særligt over den titel. 

Tante er fint at kalde sine veninder. 

Anmeld Citér

23. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Jeg synes bare det er noget fis. Det er bare en titel. Har da også veninder jeg kalder moster til min søn selvom de ikke er det. Jeg er selv faster og hvis min svigerinde har veninder der kaldes mostre eller sådan til hendes børn så er det da ikk noget som jeg bli er stødt af. Gør da ikk mig til mindre faster. 
jeg synes da bare man skal respekterer sin partners ønske hvis han har det stramt med det. 

Synes ikke det er at gå bag om ryggen på nogen overhovedet. 

Synes det er småligt at gøre det til sådan et stort problem. 

De gør det jo ikke til et stort problem, de mener bare ikke at andre end morens søstre skal hedde moster. Og det er vel fair nok. Ligesom så mange andre ting man gerne vil have 

Det er da også lettere at forklare.

Nej men du er faster, ikke moster. De vil jo gerne være mosterne og så kan veninderne være tanter.

Så du ville have det fint med at din partner kaldt en eller andet noget du  ikke vil have bag din ryg? 

Synes ikke at det er fair at kalde smålig fordi de gerne vil have den titel. Så kan vi jo bare kalde alle søstre for tante i stedet for.

Anmeld Citér

23. december 2019

lineog4

Kan være det mig og min familie der er underlig, men hvorfor er de titler så vigtige? Altså når jeres børn titulerer jeres søster fx, siger de så: moster Karina eller bare Karina?

Jeg havde to i min familie som var kendt som henholdsvis moster Karen og faster Edith, men det var slet ikke min moster og faster, men derimod min mors og min fars. Det var sådan bare deres navn og tænkte ikke over som barn, at det betød noget. 

For mig er morbror, farbror, fætter og kusine mm. Kun noget jeg bruger, når jeg skal forklare nogen uden for familien, hvad personen er til mig. Dvs. For mig er Min farbror bare Peter, og min fætter bare Rune. Blev selv meget overrasket over at blive titulerer zia (tante på italiensk) for jeg hedder ikke Zia, jeg hedder Line.

Jeg tænker dine veninder bliver vigtige i dit barns liv, de vil være der, elske det, nyde det, begejstres over fremskridt  vil være der når det gør ondt, vil være der når det er svært, vil have åbne døre for netop dit barn - er titlen så vigtig? Gør det en forskel om de hedder moster, talte, fistifums- er forskellen ikke følelserne og ikke mindst at være der på godt og ondt? 

Hvis du støder nogle af dem du elsker, ved en (ja undskyld ligegyldig) titel. Er den så så vigtig? 

Men igen jeg er nok underlig og har kun få titler som jeg synes er vigtige, og det er dem, hvor titlen for mig erstatter navnet, for os er det "kun" mor, papa (far) og mormor (alle de andre bedsteforældre er desværre døde). Jeg vil hellere være Line som er der og elsker end moster som har en titel uden indhold.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.