Mors veninde er moster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.929 visninger
36 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2019

Anonym trådstarter

Vi er dybt uenige hjemme hos os, derfor denne tråd.

Jeg har to søstre og to tætte veninder, som jeg også i mange år har set som mine selvvalgte søstre.

Jeg synes jo derfor, at de alle fire er mostre til vores datter, der kommer til verden til april.

Min kæreste og mine biologiske søstre er dog dybt uenige, og synes det er urimeligt at ligestille mine veninder med min egentlige familie. Sådan ser jeg bare ikke på det, og mine veninder omtaler allerede min datter som deres niece, og jeg synes det er fantastisk! 

Min kæreste har en søster og en bror.

Hvad mener I? Kan I se problemet min kæreste og søstre har? Jo mere familie jo bedre, mener jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2019

fehår

Hvad med bare at kalde dem "tante" i stedet? Det gør vi herhjemme.

Anmeld Citér

22. december 2019

Janet1989

Grunden til at det hedder en moster, fordi det er mors søster - deraf navnet mos-ter ... 

men er det ikke ligegyldigt? Kan de ikke være tanter eller noget andet fancy?  

Synes at det er lidt fjollet at gøre det til et problem.,,

Anmeld Citér

22. december 2019

Sprit25

En titel, for mig, er tegn på at de vil mit barn! Så de venner som ønsker det får en titel. 

Hvis det knuser dine søster at en anden er moster, kan de så ikke være bonus moster

Anmeld Citér

22. december 2019

drabo

Profilbillede for drabo

herhjemme er vi ikke så store på titler - og personligt ville det ikke gøre mig noget at mine nevøer havde andre mostre som ikke var familie.

Men på den anden side, så er der også noget med titler og vi har f.eks. valgt at de bedste forældre som ikke er vores forældre men dem som er kommet ind i familien efter skilsmisse hedder bedstemor og bedstefar - mens de andre er morfar og farfar osv.

Og kan måske godt sætte mig ind i at nogen kan tage det lidt nært at andre får en titel som de har et familiemæssigt krav på - jeg ville f.eks. blive ked af det, hvis min mand begyndte at omtale en ny kæreste som mor for vores børn - ved godt det ikke helt er det samme - men nogen gange gør titler sjove ting ved folk.

Så kan de ikke være tanter - gudmødre  eller bare simpelthen deres navne, hvis det betyder meget for familien og lyder det til din mand

Anmeld Citér

22. december 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har to søstre og to tætte veninder, som jeg også i mange år har set som mine selvvalgte søstre.

Jeg synes jo derfor, at de alle fire er mostre til vores datter, der kommer til verden til april.

Min kæreste og mine biologiske søstre er dog dybt uenige, og synes det er urimeligt at ligestille mine veninder med min egentlige familie. Sådan ser jeg bare ikke på det, og mine veninder omtaler allerede min datter som deres niece, og jeg synes det er fantastisk! 

Hvad mener I? Kan I se problemet min kæreste og søstre har? Jo mere familie jo bedre, mener jeg.

Nej jeg kan ikke se problemet. Dog mener jeg at man skal respekterer sin partner. Så hvis han har det stramt med det så skal de ikke kaldes mostre i hans påhør. Men hvad de kaldes indbyrdes skal han ikk blande sig i 

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym

AnoMor skriver:

Nej jeg kan ikke se problemet. Dog mener jeg at man skal respekterer sin partner. Så hvis han har det stramt med det så skal de ikke kaldes mostre i hans påhør. Men hvad de kaldes indbyrdes skal han ikk blande sig i 

Altså hvis de kaldes mostre bag hans ryg, så vil børnene jo normalt sige moster til dem.. Også foran både ham og deres biologiske mostre.. Og det vil jo være respektløst.. Så det er da 1000 gange bedre at finde et andet kaldenavn

Anmeld Citér

22. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kald dem tanter 

Anmeld Citér

22. december 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jo jeg kan godt se problemet.. Min kæreste ville også kalde vores tidligere veninde for moster til vores barn, men det nægtede jeg.. For mig har vores datter kun én moster, og det er den biologiske.. Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis mine nevøer kaldte en anden moster, bare fordi hun tilfældigvis er veninde med deres mor.. Præcis ligesom jeg ville blive rigtig ked af det, hvis min kæreste fik en ny kæreste, som pludselig blev kaldt mor af vores barn.. 

Sorry men jeg er med din mand og dine søstre.. Dine veninder må få et andet kaldenavn.. Fx tante, som er en helt fin titel, da den jo viser, at man ser personen som sin familie, selvom de ikke er biologisk.. 

Anmeld Citér

22. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Og hvad gør man så den dag de kalder dem moster foran manden? Hvorfor ikke bare finde et navn alle kan acceptere? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.