Mors veninde er moster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2019

Anonym

Vi er dybt uenige hjemme hos os, derfor denne tråd.

Jeg har to søstre og to tætte veninder, som jeg også i mange år har set som mine selvvalgte søstre.

Jeg synes jo derfor, at de alle fire er mostre til vores datter, der kommer til verden til april.

Min kæreste og mine biologiske søstre er dog dybt uenige, og synes det er urimeligt at ligestille mine veninder med min egentlige familie. Sådan ser jeg bare ikke på det, og mine veninder omtaler allerede min datter som deres niece, og jeg synes det er fantastisk! 

Min kæreste har en søster og en bror.

Hvad mener I? Kan I se problemet min kæreste og søstre har? Jo mere familie jo bedre, mener jeg.

Vores/min bedste veninde kalder vi tante.

min mand har en kæmpe familie (min er vi en lille kerne familie) min mands kusiner (de er meget tætte) kalder vi også tanter. 

min mand har en tæt bror, og jeg har ingen søstre, men en dejlig lillebror.

Jeg har en fantastisk kusine (vi er kun to piger i min fætter og kusine familie. 
og min kusine er som en søster (der er knap to år imellem os, hun er ene barn) hende kalder vi for moster, hun er også Gudmor til vores datter.

og min kusines mor for tante bedste 

Jeg kan måske godt forstå dine søstre bliver ked af det, hvis I er tætte.

tænker at tante, er en smukt titel til dine veninder, som løsning.

men igen synes ikke det skulle være et kæmpe problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2019

Soonmom

Er I meget unge?

Tænker det primært er den målgruppe der kunne finde på sådan noget "pjat" efter min mening, det svare lidt til de der "dulle" typer der kalder deres veninder for skat og skatter, det kan jeg virkelig ikke snuppe, så jeg er helt enig med din kæreste og bio søskende.

Veninder kommer og går men søskende vil altid være der 

Anmeld Citér

22. december 2019

TLO

Er helt enig med din kæreste og dine søstre

Giv dine veninder en anden titel, hvis du har behov for det

Anmeld Citér

22. december 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg må nok erklære mig enig, med dine søstre og kæreste, alene ud fra den grund, at din kæreste ik syntes om ideen!

Jeg kalder mine mostre for mister Else, moster Karen og moster Lilly, og mine fastere for faster og Oda og faster Grethe. Syntes de titler høre til i den nærmeste familie, og ik "bare" er til uddeling til gode veninder og venner.

Jeg er tante tosse, til min kærstes nevøer og niecer, og må sige at jeg elsker min titel. 

Dog har jeg også en meget tæt veninde, og vi er fulstændig som nærmeste familie og vores unger er bedste venner. Når folk udefra spørg ungerne hvordan de ser hinanden, kalder de hinanden for fætre/kusiner, hvorefter folk kigger på mig og min veninde og kommentere på, at nåååår ja self, ka de da godt se at vi må være søstre. Tit sker det så hurtigt, at vi aldrig når at rette dem. Men de ku nu også sagtens ligne hinanden, på nær hårfarven De ved self godt, at de ik er rigtig fætter og kusiner, men det hygger de sig med, og de ligger aldersmæssigt fra 7 til 13 år.

Så ja måske i bare ska lade familien, beholde deres titler, og samtidig holde fast i, at de andre, stadig er næsten lugr så vigtige. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym

Jeg har en veninde der har været der gennem tykt og tyndt i 16 år og som er mere min søster end min bror er mon bror mine drenge kalder hende min Tine eller vores Tine (eksempel “jeg savner min Tine, skal vi hjem til vores Tine) det er noget de selv er begyndt på og jeg synes det er så mega sødt og siger meget mere om deres relation til hende end en titel jeg havde bestemt havde. Så er dine veninder vigtige for dig bliver de jo vigtige for dine børn uanset hvad du kalder dem. 

Anmeld Citér

22. december 2019

AnoMor

BAE skriver:

Og hvad gør man så den dag de kalder dem moster foran manden? Hvorfor ikke bare finde et navn alle kan acceptere? 

Man må jo bare udmelde til veninde kredsen at manden ikke har det godt med det. Og kan de ikk respekter det. Hvor gode venner er de så?

Anmeld Citér

22. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnoMor skriver:

Man må jo bare udmelde til veninde kredsen at manden ikke har det godt med det. Og kan de ikk respekter det. Hvor gode venner er de så?

Det var mere at hende jeg svarede ville kalde veninderne for moster bag mandens ryg. Og mit spørgsmål var så hvad ville TS gøre den dag børnene kalder en veninde for moster, for manden vil jo rette det og det vil være forvirrende for børnene. 

Og hvad er det for et forhold hvor man holde sådan noget hemmeligt? Hvorfor er det såå vigtigt at de hedder moster?

Anmeld Citér

23. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du er tæt med dine søstre, så synes jeg de har lov at nedlægge veto mod en titel de sikkert har glædet sig til at få for lige netop jeres barn. Og din kæreste er også imod, hvilket jeg synes skal respekteres. 

Tante er et godt bud på et alternativ, og ellers gør en titel jo faktisk ikke en person hverken vigtigere eller bedre jeg er selv faster til 4 styks skønne unger, men faster klinger lidt sært i min mund, så vi bruger det faktisk ikke. Men det ændrer ikke på mit forhold til ungerne   

Anmeld Citér

23. december 2019

AnoMor

BAE skriver:

Det var mere at hende jeg svarede ville kalde veninderne for moster bag mandens ryg. Og mit spørgsmål var så hvad ville TS gøre den dag børnene kalder en veninde for moster, for manden vil jo rette det og det vil være forvirrende for børnene. 

Og hvad er det for et forhold hvor man holde sådan noget hemmeligt? Hvorfor er det såå vigtigt at de hedder moster?

Kan sagtens følge hvad du mener. Og synes personligt det er noget fis at manden ikk kan accepterer at børnene kalder veninder moster. 
men mener stadig at man så må respekter manden følelser og lade være at kalde dem det. Så må mor og veninder kalde det indbyrdes. Og ej heller foran børnene. 
i sidste ende mener jeg det mandens følelser er vigtigere end venindernes 

Anmeld Citér

23. december 2019

Christabelle

Unicorn1 skriver:

Jo jeg kan godt se problemet.. Min kæreste ville også kalde vores tidligere veninde for moster til vores barn, men det nægtede jeg.. For mig har vores datter kun én moster, og det er den biologiske.. Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis mine nevøer kaldte en anden moster, bare fordi hun tilfældigvis er veninde med deres mor.. Præcis ligesom jeg ville blive rigtig ked af det, hvis min kæreste fik en ny kæreste, som pludselig blev kaldt mor af vores barn.. 

Sorry men jeg er med din mand og dine søstre.. Dine veninder må få et andet kaldenavn.. Fx tante, som er en helt fin titel, da den jo viser, at man ser personen som sin familie, selvom de ikke er biologisk.. 

Helt enig her... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.