GitteSander skriver:
Ja, det kan jeg sagtens og har jeg fx netop gjort.
Kan du uddybe hvorfor du bruger din tid på at sidde og lynche en fagperson i en brevkasse i en anden persons tråd, som handler om noget helt andet end det, du kommenterer på?
Må jeg foreslå at I opretter en debattråd, der handler om at shitstorme mig i stedet for?
Jeg kan godt forstå at du føler dig lidt ramt på din faglighed, fordi du er herinde som ekspert og du gør dit bedste for at hjælpe folk der har det svært og beder om dine råd. Og det er klart at du bliver ked af at bliået, når din intention ikke har været det som blev læst af brugerene.
Men - og det er altså et velment og overhovedet ikke ment som værende agressivt eller noget i den stil - jeg synes faktisk at du burde tage til eftertragtning når folk har læst tingene som de har, at din formulæation måske har været lidt skæv. Det er jo hvad der sker at man bliver misforstået og da specielt når det er det skrevne ord.
Der hvor det "går galt" for dig er når du så begynder at forsvare det du har skrevet med fakta og derefter, når disse fakta modsiges, begynder at trække i land og sige at det ikke var sådan du mente det. Hvis du nu bare fra start af havde sagt/skrevet "Hov, det var ikke sådan jeg mente det" og lod den ligge der, tror jeg også at folk havde accepteret det.
Der har været flere gange hvor jeg har overvejet at svare på denne tråd, men har afholdt mig fra det fordi mine sårede følelser generelt ikke er andres problem, men jeg kan simplethen ikke bide det i mig længere.
Først og fremmest så vil jeg sige at der findes mange læger der ikke sygemelder "bare" fordi man har haft 2 spontane aborter. Det er forfædeligt at gå igennem, ja, men det er indenfor normalen. Jeg mistede 3 graviditeter på under et år (henholdvist uge 7, 9 og 10) og havde 2 "bio'er" altså graviditeter hvor jeg endnu ikke var gået ind i 7. graviditetsuge inden jeg mistede dem og man derfor ikke må skrive dem på som spontane aborter i lægejournalen. Jeg blev ikke sygemeldt, fordi det var der ikke nogen grund til. Jeg var sund og rask, levede sundt og havde en fuldbåren graviditet i baggagen inden (ligesom TS også har). Jeg var ung (23-24 år) og havde alle odds på min side. Derudover, så fødte jeg ektremt tidligt (23+5) da jeg så endelig lykkedes med at holde på en graviditet. Og det var et helvede. Jeg følte så meget skyld fordi hvad nu hvis jeg havde gjort det ene eller det andet anderledes, havde jeg så ikke født for tidligt? De fandt aldrig en årsag til hvorfor.
Og med meget af det du skriver, føler jeg lidt at du egentlig siger at hvis jeg var blevet sygemeldt, havde jeg ikke mistet de graviditeter eller født min søn så tidligt og jeg tror at det er det mange reagerer på - at du (forhåentlig) ubevidst giver folk skyldfølelse over deres mistede graviditeter.
Beskeden "Beklager at det var sådan det blev opfattet, det var ikke sådan jeg mente det" havde været super nem og hurtig at skrive og så havde det hele nok været overstået.