Tinka Kort - Hvad sker der med forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Nedgøre ? Det er fuldstændig latterligt!

det er en Bog man kan samle, forældrene har sagt sig for øjet at samle den SELV!

det er sgu ikke normalt!

jeg samlede Lion King kort med bog jeg hyggede mig mega med dem, ig var nogle gange skuffet fordi jeg ikke fik det kort fordi en veninde byttet med en anden osv!

Det hedder livet!!! - Man bliver nogen gange skuffet og får en ØV oplevelser! Thats life!

vi opdrager små røvhuller der mener de fortjener ALT og opfører sig forfærdeligt som mennsker!

Vi har ikke brug for mere egoistiske mennesker i verden! SE hvordan den ser ud! Vores børn kommer at betale prisen!

Om det er latterligt, efter dit hoved, behøver ikke være det for andre... og at man har behovet at gøre sig bedre end andre pga en hue, forstår jeg ikke...

vi ser ikke julekalender eller samler, men jeg synes Ikke det er min plads at dunke andre i hovedet, fordi de samler eller sælger kort... man kan jo bare kigge den anden vej eller lade være at købe, hvis Nogen sælger.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2019

lineog4

Om det er latterligt, efter dit hoved, behøver ikke være det for andre... og at man har behovet at gøre sig bedre end andre pga en hue, forstår jeg ikke...

vi ser ikke julekalender eller samler, men jeg synes Ikke det er min plads at dunke andre i hovedet, fordi de samler eller sælger kort... man kan jo bare kigge den anden vej eller lade være at købe, hvis Nogen sælger.... 

Jeg ville personligt aldrig dunke nogen i hovedet for at samle, men jeg vil til hver en tid tale om markedskræfter og og så spørge om de egentlig er bevidst om, hvordan de styres som forbrugere og formodentlig forbruger mere pga nogle kort.

Jeg vil også til hver en tid spørge undrende til, at der findes nogen der vælger at tjene penge på gratis kort, og vil gerne debattere, hvad er det for en indstilling der lægger til grund for det -  og jeg kan nok uden at overraske nogen fortælle det er langt langt væk mine værdier. 

Jeg vil ikke dunke nogen i hovedet, men jeg synes det er vigtigt at stille spørgsmålstegn ved den hype som både dyrekort og tinka kort kan skabe, hvor voksne mennesker mister sans for dimensioner og kan mene julen næsten kan være ødelagt uden en filthue. Det er vigtigt at spørge nysgerrigt til, ville du have købt det samme uden ideen om tinka kort.

Jeg er gammel eller i hvert fald så gammel, så jeg kan huske, at der var en julekalender (den på dr1) og man fik ulandskalenderen, en kalender som gav en idé om hvad skete i dagens afsnit og hvor overskuddet gik til mennesker et andet sted på kloden, der havde en knapt så spændende jul. Nu er julekalenderen reduceret til fortjeneste for coop, reklame for Ford og endda børn og forældre som kan finde vreden frem i denne skønne juletid, og ja endda også folk der kan se en forretning i at samle kort og sælge til højestbydende. 

Jeg vil ikke dunke nogen i hovedet, men jeg forbeholder mig retten til at sige: hvor herre bevares. Nyd nu julekalenderen (de siger den er god - vi ser den ikke for har ikke tv2), nyd hinanden, nyd de smukke julelys, nyd at have fri sammen, nyd at finde julepynten frem, smile over børnenes begejstring og så find dog for pokker pytknappen frem - giv den som julegave til jeres børn, for den er så meget mere vigtig end en filthue.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.