321 skriver:
Synes sku det er værre med den hue. Forældrene bliver mere sure og skuffede end børnene gør.
Så enig - kan slet ikke forstå man vil gå så langt for en filtet hue, som barnet har glemt omkring midt januar.
Og argumentet om, at ens barn ikke må blive skuffet, hvad gør man så juleaften? Køber ALT barnet ønsker sig, for ikke at skuffe.
Jeg tænker, vi som forældre glemmer noget helt essentielt, nemlig at lære vores børn st være i følelsen både den gode og den knapt så gode. Lære hvordan man rummer og tackler fx skuffelse. Lære hvordan man kommer videre, og så selv om det var noget rigtig øv.
Jeg ønsker da også hele verden for mine børn, kan få lyst til ar stampe i jorden når det var barnet lige før i køen, der blev kattekonge, men jeg handler da aldrig på det, og jeg hjælper mit barn med at rumme.øv følelsen og så bagefter komme videre.
Den mor der drøner rundt, skriver til Ford, tager i aftenshowet hun lærer netop ikke sit barn at rumme skuffelsen og komme videre. Hun gør skuffelse til noget så forfærdeligt, st man faktisk ikke kan komme videre. Og hvad skal hendes datter så gøre den dag hun bliver skuffet og mor ikke kan fixe det. Hvordan skal datteren vide, hvordan hun skal reagerer, når hun ikke bliver spurgt som den første i skolen, ikke vinder i banko, ikke blev valgt først til en leg eller....?
Jeg må erkende Jeg er i lettere chok over, at vi glemmer at lære vores børn ar være i og rumme følelser og hvordan man kommer videre fra de knapt så gode oplevelser.
Anmeld
Citér