Tinka Kort - Hvad sker der med forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2019

HapsHapsHaps

Profilbillede for HapsHapsHaps

Jeg synes virkelig også det er helt skørt... Jeg har hørt om flere familier hvor forældrene render rundt i byen for at hente og aflevere kort de har fundet og afsat på Facebook - på den måde får ungerne slet ikke talt med hinanden. Det er virkelig ærgerligt, og jeg forstår ikke at forældrene bruger tid på det i stedet for bare at lade ungerne finde ud af det selv.

Anmeld Citér

15. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Helt ærligt altså 

Min facebook er under i forældre der skriver hvilken Tinka kort deres børn mangler?!

Helt ærligt altså det er sgu ikke normalt, det må børn da selv hygge sig med!

de bliver ikke gladere når se har fået en fuld album 

hold kæft jeg synes det er langt ude 

Jeg har lige set et byttemarked, der var vist TO børn, den ene kiggede stille på kortene, hvor resten var voksne der bare stod og rodede i bunkerne.. 

Hvorfor lader man ikke selv børnene gøre det? 

Anmeld Citér

16. december 2019

Chchch

Profilbillede for Chchch
Anonym skriver:

Helt ærligt altså 

Min facebook er under i forældre der skriver hvilken Tinka kort deres børn mangler?!

Jeg har faktisk ikke lige fuldt så meget med i de der Tinka kort der, men jeg kan huske dengang jeg samlede på Spice Girls billeder... dem skulle man betale penge for, og hvis jeg havde nogle penge og fik lov til at gå op og købe nogle, så gjorde jeg det. Jeg kan stadig i dag huske duften fra pakkerne, lige når de blev åbnet. Spændingen af hvilke billeder, der var i. Og så at nogle billeder var der rigtig mange af og andre var meget sjældne... så byttede vi i skolen. Mine forældre var sleeeeet slet ikke inde over det. Jeg synes, jeg kan huske, at billedet med Emma i en æggestol var lidt sjældent og så var der et billede af Victoria, som nærmest var i hver pakke og så var der to næsten identiske billeder med prinsen i England, der giver hånd... eneste forskel var, at på det ene gav han hånd til Melanie C og på det andet til Geri H... og det ene var sjældent... uhh gad vide, om jeg min stadig har albummet på loftet... så kan jeg lige kigge og dufte lidt nostalgi... men igen, det var mellem mig og veninderne, og vi fik meget tid til at gå med det 

Anmeld Citér

16. december 2019

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Chchch skriver:

Jeg har faktisk ikke lige fuldt så meget med i de der Tinka kort der, men jeg kan huske dengang jeg samlede på Spice Girls billeder... dem skulle man betale penge for, og hvis jeg havde nogle penge og fik lov til at gå op og købe nogle, så gjorde jeg det. Jeg kan stadig i dag huske duften fra pakkerne, lige når de blev åbnet. Spændingen af hvilke billeder, der var i. Og så at nogle billeder var der rigtig mange af og andre var meget sjældne... så byttede vi i skolen. Mine forældre var sleeeeet slet ikke inde over det. Jeg synes, jeg kan huske, at billedet med Emma i en æggestol var lidt sjældent og så var der et billede af Victoria, som nærmest var i hver pakke og så var der to næsten identiske billeder med prinsen i England, der giver hånd... eneste forskel var, at på det ene gav han hånd til Melanie C og på det andet til Geri H... og det ene var sjældent... uhh gad vide, om jeg min stadig har albummet på loftet... så kan jeg lige kigge og dufte lidt nostalgi... men igen, det var mellem mig og veninderne, og vi fik meget tid til at gå med det 

Jeg havde det med emma i stolen

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

16. december 2019

Hjemmegaaende

Profilbillede for Hjemmegaaende
Sprit25 skriver:

Jeg havde det med emma i stolen

Også mig  

Anmeld Citér

16. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Chchch skriver:

Det er også sådan det burde være. 
Ligesom det er med pokemon kort, hvor de ikke bare får 10 pakker smidt i nakken, men de ønsker sig eller sparer sammen til dem.. og så bytter de eller faktisk bruger kortene.. 

Det her med at få pakker når man køber ind, bliver for voldsomt, for forældrene køber jo for en formue(havde sikkert været billigere at købe dem i en butik) for deres børn SKAL jo have alle kortene med det samme.(og har 20-50 ekstra) Intet hyggeligt over det... Men en konkurrence , hvor det mere at forældrene der kører løbet .

Anmeld Citér

19. december 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Helt ærligt altså 

Synes sku det er værre med den hue. Forældrene bliver mere sure og skuffede end børnene gør.

Anmeld Citér

19. december 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
321 skriver:

Synes sku det er værre med den hue. Forældrene bliver mere sure og skuffede end børnene gør.

Så enig - kan slet ikke forstå man vil gå så langt for en filtet hue, som barnet har glemt omkring midt januar. 

Og argumentet om, at ens barn ikke må blive skuffet, hvad gør man så juleaften? Køber ALT barnet ønsker sig, for ikke at skuffe. 

Jeg tænker, vi som forældre glemmer noget helt essentielt, nemlig at lære vores børn st være i følelsen både den gode og den knapt så gode. Lære hvordan man rummer og tackler fx skuffelse. Lære hvordan man kommer videre, og så selv om det var noget rigtig øv.

Jeg ønsker da også hele verden for mine børn, kan få lyst til ar stampe i jorden når det var barnet lige før i køen, der blev kattekonge, men jeg handler da aldrig på det, og jeg hjælper mit barn med at rumme.øv følelsen og så bagefter komme videre. 

Den mor der drøner rundt, skriver til Ford, tager i aftenshowet hun lærer netop ikke sit barn at rumme skuffelsen og komme videre. Hun gør skuffelse til noget så forfærdeligt, st man faktisk ikke kan komme videre.  Og hvad skal hendes datter så gøre den dag hun bliver skuffet og mor ikke kan fixe det. Hvordan  skal datteren vide, hvordan hun skal reagerer, når hun ikke bliver spurgt som den første i skolen, ikke vinder i banko, ikke blev valgt først til en leg eller....? 

Jeg må erkende Jeg er i lettere chok over, at vi glemmer at lære vores børn ar være i og rumme følelser og hvordan man kommer videre fra de knapt så gode oplevelser.

Anmeld Citér

19. december 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg syntes som sådan det et okay koncept. 

Lige bortset for det med de huer. At der kan det være svært for de mindre at forklare at dem der har sat spillet igang ikke helt overholder eller indfrier børnenes forventninger. 

Her startede det med at vores fik snakket sig til lidt hist og her. Vi har som forældre intet købt hvor vi har fået noget udleveret. Sfo har fået en bunke af flere gange pga indkøbs aftaler. Og der startede det lidt. 

Vores kommer hjem og snakker om piger han normalt ikke rigtig har så meget med at gøre. Så det er blevet en fælles ting for BØRNENE at nå i mål alle sammen. 

Andre har brugt at skrive hvad de havde og manglede også smed div forældre af i børnenes rum i børnehaven. 

Her syntes jeg det er harmløst. Børnene er fælles syntes det er fedt. Men ærgerligt at det jo så tit bliver at alt skal være fuldt ud. Hæfter mini vare m. M

Og ja de overlever nok uden et komplet sæt. Især nu sættet ikke indeholder huen.

Men alt der kan samles på falder i interessere efter noget tid. Så mon ikke også dette gør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.