Roselil skriver:
Jeg tænker det kan være, at han er på overarbejde i skolen. Så vælter læsset hjemme. Bægeret er simpelthen fyldt.
Som lærer møder jeg nogle gange frustrerede forældre der fortæller lignende, hvor barnet ellers er velfungerende i skolen. Jeg har også mødt den modsatte, et udadreagernde barn i skolen der er rolig og glad hjemme. I kan her glæde jer over at i, hans trygge personer får den svære del af ham. Det er hårdere for barnet når det er udadreagerendee i skolen.
Måske i skal prøve en periode med kortere dage, megen ro og få aktiviteter, færre opgaver/krav eller at gøre opgaverne sammen med ham. Tidligt i seng og gerne ingen iPad og tv mv. Lad ham gerne sidde og kukkelure lidt og kede sig. Det er her han kan mærke sig selv.
Måske, der er noget i skolens hverdag, kammerater, faglige krav, skoledagens længde mv. Som presser ham. Det er jo ikke en hemmelighed at der er skruet godt op for både krav og skoledagens længde. Jeg har desværre mødt en del elever der går ned på den.
Tak for dit svar!
Jeg ved, at han kan blive overstimuleret, og vi prøver så vidt mulig også, at give ham ro og lære ham at tackle det, når det bliver fir meget for ham.
Desværre er jeg sygemeldt med mild stressbelastning og depression, og det påvirker ham tydeligtvis. Men jeg formår det meste af tiden at være en tydelig og omsorgsfuld forældre for ham, og jeg har vild dårlig samvittighed, når jeg ikke har overskud til at hente ham tidligt, så han kan komme hjem og lade op til næste dag. Men vi har sat grænser for fritidsaktiviteter og legeaftaler og har faste sengetider og rutiner i hjemmet, så vi gør hvad vi kan. Men der vil jo, som i alle andre familier opstå situationer, som både han og vi forældre ikke er herre over. Nogle gange går det rigtig fint uden problemer og nogle gange reagerer både han og jeg i mere eller mindre grad.
Heldigvis er min mand en super god støtte for både mig og vores søn 
Anmeld
Citér