Anonym skriver:
Tusind tak for jeres råd .. i morges fik en kæmpe portion morgenmaden og vi undskyldte ... jeg tog mig god tid med hende satte os ned og se tv mens hun spiste . Farmanden tog sig af den ældste.
Hun græd ikke og kæmpede ikke imod. Jeg føler mig som verdens dårligste mor da lige er vågnet op
hvorfor skrev jeg ikke herind før.. 
Tag det bare helt roligt. Jeg har været præcis samme sted som dig. Og det har mange af dem herinde, der er SÅ forargede også, det er faser de fleste af os med viljestærke børn skal igennem.
Træk vejret dybt og tag en beslutning om, at fra nu af, der gør I ting anderledes. Jeg har også bandet min den yngste langt væk, fordi hun var kropumulig og ikke gad gøre hvad jeg bad hende om. Vi havde også forfærdelige morgener, hvor jeg ikke lavede andet end at rende rundt og råbe.
Nu starter vi anderledes. Jeg siger ikke til hende at hun skal op om morgenen. Jeg siger: Skat, hvis du gerne vil nå at se lidt fjernsyn, inden vi skal gå, så skal du ned i stuen nu. Det vil hun som regel gerne. Hvis hun gerne lige vil ligge et øjeblik, så får hun lov til det. Når hun så kalder, så hjælper jeg hende ned med dynen, så hun kan sidde og vågne i sofaen. Selv om hun er 5, hjælper jeg hende tit med tøjet, fordi jeg ved, at det går hurtigere, og at jeg så ikke behøver råbe.
Derefter går det ok. Jeg giver altid tidsfrister og fortæller dem begge, hvad der skal ske. Morgenmad, sætte tallerken hen i køkkenet (det skal de selv), madpakke i tasken (det skal de selv), se lidt mere tv mens der bliver børstet tænder og så ud og have tøj og sko på.
Vores morgener er blevet meget mere rolige. jeg har også fundet ud af, at hvis de ikke hører efter, så virker det godt for mig at klappe ret højt, for så får jeg deres opmærksomhed.
Så start forfra. Du har helt sikkert lært en masse af det her, og hvis I begynder at komme i samme retning igen, så kan du hurtigere rette det tilbage. Og næsten alle kommer ud i de der situationer. Vi er alle bare mennesker, og når vi bliver presset, så reagerer vi ikke altid skide pædagogisk. Ungerne overlever.