Abracadabra skriver:
Selvfølgelig. Men hvis man gerne vil have et godt naboskab, kan det nogle gange betale sig at se igennem fingre med naboens kat/skrigende børn/gøende hund/højlydte prutten.
Hvis man kan bibeholde den gode stemning i nabolaget med fx en vandpistol, er det nok den lille arbejdsindsats værd. Hvis man så skal sprøjte på katten dagligt i 2 uger, er det trods alt nemmere end at køre mange ture til det nærmeste katteinternat.
Der er nogle, der synes, det er hyggeligt med katte. Min farbror og tante fodrer nabolagets katte, og de må gerne komme ind i køkkenet.
For mig er der altså forskel på, om katten render rundt i haven - eller om den hopper ind ad vinduerne.
Jeg spiller f.eks. ikke høj musik kl. 24.00 - netop af hensyn til et godt naboskab.
Jeg ville bare bruge en vandpistol, men hvis jeg havde kat, så ville jeg ikke forvente, at andre af hensyn til et godt naboskab skulle finde sig i kattehår i sengen.
En allergiker vil hurtigt reagere.
Og hvis man er vant til at sove med åbent vindue, så synes jeg ikke, det er rimeligt, at man skal ligge i en svedekasse for at forhindre indtrængende katte.
Kl. 23.40, og kl. 05.40 - der sover jeg for det meste.
Anmeld
Citér