Fremmede katte i vores stue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2019

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Anonym skriver:

Meeeen nu hopper min skrigende barn ikke ind ad dit vindue. 

Tror godt du ved der er stor forskel på dyr og børn 

Selvfølgelig. Men hvis man gerne vil have et godt naboskab, kan det nogle gange betale sig at se igennem fingre med naboens kat/skrigende børn/gøende hund/højlydte prutten. 

Hvis man kan bibeholde den gode stemning i nabolaget med fx en vandpistol, er det nok den lille arbejdsindsats værd. Hvis man så skal sprøjte på katten dagligt i 2 uger, er det trods alt nemmere end at køre mange ture til det nærmeste katteinternat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Abracadabra skriver:

Selvfølgelig. Men hvis man gerne vil have et godt naboskab, kan det nogle gange betale sig at se igennem fingre med naboens kat/skrigende børn/gøende hund/højlydte prutten. 

Hvis man kan bibeholde den gode stemning i nabolaget med fx en vandpistol, er det nok den lille arbejdsindsats værd. Hvis man så skal sprøjte på katten dagligt i 2 uger, er det trods alt nemmere end at køre mange ture til det nærmeste katteinternat. 

Der er nogle, der synes, det er hyggeligt med katte. Min farbror og tante fodrer nabolagets katte, og de må gerne komme ind i køkkenet.

For mig er der altså forskel på, om katten render rundt i haven - eller om den hopper ind ad vinduerne.

Jeg spiller f.eks. ikke høj musik kl. 24.00 - netop af hensyn til et godt naboskab.

Jeg ville bare bruge en vandpistol, men hvis jeg havde kat, så ville jeg ikke forvente, at andre af hensyn til et godt naboskab skulle finde sig i kattehår i sengen.

En allergiker vil hurtigt reagere.

Og hvis man er vant til at sove med åbent vindue, så synes jeg ikke, det er rimeligt, at man skal ligge i en svedekasse for at forhindre indtrængende katte.

Kl. 23.40, og kl. 05.40 - der sover jeg for det meste. 

Anmeld Citér

16. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Abracadabra skriver:

Internaterene køre faktisk ud og henter dyrene, så det er slet ik noget problem, at indlevere dem.

Og syntes ejerne at det er træls, at de feks ska betale 500kr, for at få den udleveret igen, plus bøvlet med at hente den på intanatet, så tænker jeg at ejer nok på et tidspunkt, finder en billiger løsning, på deres problem. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. august 2019

Anonym

Abracadabra skriver:

Kan godt følge dig langt hen ad vejen, og ville aldrig selv aflevere til internat. Spild af ressourcer. 

Har selv haft kat der hoppede ind, og syntes det var hyggeligt. Men forstår godt alle ikke synes det og især hvis de tisser. 

Nu har vi to hunde så nu kommer de ikke mere 

Men til Ts. Hjortetak olie langs skæl skulle holde ubudne gæster væk. Så skal du ikke holde øje, og stå klar med vandpistol. Og nabofreden er velbevaret. 

Anmeld Citér

16. august 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Anonym skriver:

Kan godt følge dig langt hen ad vejen, og ville aldrig selv aflevere til internat. Spild af ressourcer. 

Har selv haft kat der hoppede ind, og syntes det var hyggeligt. Men forstår godt alle ikke synes det og især hvis de tisser. 

Nu har vi to hunde så nu kommer de ikke mere 

Men til Ts. Hjortetak olie langs skæl skulle holde ubudne gæster væk. Så skal du ikke holde øje, og stå klar med vandpistol. Og nabofreden er velbevaret. 

Jeg har heller ikke selv de store problemer med katte. Jeg synes, de er ganske hyggelige (men vil dog ikke have dem i sengen om natten).

Min kæreste bor i hus med en lille have, og han har en jordbunke bagest i haven (efter at have gravet et træ op), og her ynder naboens kat at komme. Han har endda sået karse til den (jeg ved dog ikke, om katte gider at spise karse )

Men jeg kender en, som har det meget stramt med indtrængende katte efter at have været på familieweekend, hvor hun vågnede midt om natten og kunne høre noget - en dyb spinnen - og så opdagede hun, at det ikke var et af deres børn, der havde lagt sig mellem hende og manden, men en fremmed kat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.