Fremmede katte i vores stue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2019

AnoMor

Soonmom skriver:

Hvis det kunne løses lige så nemt at jeg bare kunne sprøjte vand på fugleedderkoppen og den så ville holde sig væk, ja så ville jeg ikke have noget problem med det, selvom jeg er rad for edderkopper, men vi skal alle være her. 

Som en anden skriver så er børn heller ikke lydløse og kan også være til gene for andre.

Vores genboer foder fugle, så der er altid tusindevis af fugle og måger, det er sygt irreterende for de skider overalt og bygger rede i vores tag, men igen alle skal være her og derfor kunne jeg da aldrig finde på at klage 

Og hvad så hvis man er hyper allergiker. Det svarer du ikke på. 

Det nytter ikk noget at sprøjte vand på en kat. Har den først været inde hos en allergiker så er der kattehår og det kan have fatale konsekvenser. Specielt hvis det er små børn. 

Neeej du. Overhold loven og hold kræet indendøre eller indhegn haven. Der er ingen undskyldninger. 

der skal være plads til alle ja. Men man skal stadig respekterer andres ejendom og det gør man ikke ved at lade sine dyr strejfe ind i andres huse og haver. 

Som en anden skriver. Så gør man indleveret kræet til dyrenes værn også kan ejerne få lov at betale 500 kr pr gang for at få den udleveret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2019

Sprit25

Soonmom skriver:

Hvis det kunne løses lige så nemt at jeg bare kunne sprøjte vand på fugleedderkoppen og den så ville holde sig væk, ja så ville jeg ikke have noget problem med det, selvom jeg er rad for edderkopper, men vi skal alle være her. 

Som en anden skriver så er børn heller ikke lydløse og kan også være til gene for andre.

Vores genboer foder fugle, så der er altid tusindevis af fugle og måger, det er sygt irreterende for de skider overalt og bygger rede i vores tag, men igen alle skal være her og derfor kunne jeg da aldrig finde på at klage 

Nej vi skal ikke alle være på privatgrund! Det er PRIVAT! hvad nu hvis katten går en på en grund med hund? Og hunden fanger den? 

Anmeld Citér

15. august 2019

Carina:-)

Det har vi også oplevet og her hjælp vand.

Vi har masser af katte i nabolaget og de er velkomne i vores have . 

For selv om vi bor midt i en by der som mange byer har rotteprob. Ja så døjer vi ikke med det da kattene sørger for det.

Katte er nyttedyr men derfor skal du self ikke have eemvrendede i dit hjem   så vandpistol så lærer den det hurtigt .

Anmeld Citér

15. august 2019

Janet1989

Kan forstå at din dør evt er åben - jeg ville evt sætte et myggenetsdør i? Så kan de da forhåbentlig ikke komme ind - og hvis det er igennem et vindue , så sprøjt vand på den eller luk vinduet så meget, at den ikke kan komme ind .. 

og mht til din datter som er bange for dyr - er det en frygt i evt vil arbejde med?

min storebror var også virkelig bange for hunde som barn, men har faktisk som Voksen haft hund af flere omgange 

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym

Man indlevere kræet til dyrenes værn, og så kan ejerne få lov at betale 500 kr. pr. gang for, at få den udleveret. 

Vi (her mener jeg mine børn) har voldsomt meget allergi for katte. 

1 gang har der nærmet sig en kat, som gik halvt ind i vores hjem, og 1 gang har en kat pisset i mit barns barnevogn (som stod på vores grund, i vores lille have. Vi bor i rækkehus) og sker det igen, bliver den indleveret til dyrenes værn og hvis det fortsætter på trods af aflevering hos dyrenes værn x antal gange, så bliver den indleveret i et hul i jorden.

Anmeld Citér

15. august 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Det er sku synd at katten skal lukkes inde fordi man får en emsig nabo, det er jo "bare" at sprøjte lidt vand efter den og problemet er løst forstår ikke man skal gøre et stort nummer ud af noget der formentlig kan løses meget nemt

Katten behøver jo ikke at blive lukket inde. Man kan holde den i sin have eller lave et voliere.

Det kan godt lade sig gøre at holde en kat på sin egen matrikel. Det er et spørgsmål om vilje.

En ting er, at den render ind i andres haver - det er måske bare "træls" - men at den hopper ind ad vinduet hos andre og lægger sig i deres seng - det er ikke ok.

Det ville jeg godt nok også blive træt af.

Anmeld Citér

15. august 2019

Sprit25

Janet1989 skriver:

Kan forstå at din dør evt er åben - jeg ville evt sætte et myggenetsdør i? Så kan de da forhåbentlig ikke komme ind - og hvis det er igennem et vindue , så sprøjt vand på den eller luk vinduet så meget, at den ikke kan komme ind .. 

og mht til din datter som er bange for dyr - er det en frygt i evt vil arbejde med?

min storebror var også virkelig bange for hunde som barn, men har faktisk som Voksen haft hund af flere omgange 

Hvorfor skal TS have udgifter ved at andre mennesker ikke kan holde deres kræ på deres grund?! 

Nej, dyret må indfanges også afleveres til kattens værn. 

Anmeld Citér

15. august 2019

Tommelise

Janet1989 skriver:

Men hvorfor skal man lukke sit vindue på en varm sommernat, bare fordi andre ikke kan finde ud af at holde deres katte på deres egen grund ?

Anmeld Citér

15. august 2019

Abracadabra

Tommelise skriver:

Men hvorfor skal man lukke sit vindue på en varm sommernat, bare fordi andre ikke kan finde ud af at holde deres katte på deres egen grund ?

For at holde katten ude OG bevare et godt naboskab? 

Hvis naboens unge skriger i haven, mens man vil hvile sig, lukker man jo også døren i stedet for at bede ungen om at holde kæft. Man undlader at gøre sin nabo ked af det, fordi fjendskab mellem naboer er langt, LANGT værre og dyrere end en myggenetsdør. 

Derfor gør man lidt ekstra - ligesom man i mange af livets relationer gør lidt ekstra for at opnå venskab eller godt klima på arbejdspladsen. 

Dét at have retten på sin side er ikke altid det vigtigste. 

Anmeld Citér

15. august 2019

Tommelise

Abracadabra skriver:

For at holde katten ude OG bevare et godt naboskab? 

Hvis naboens unge skriger i haven, mens man vil hvile sig, lukker man jo også døren i stedet for at bede ungen om at holde kæft. Man undlader at gøre sin nabo ked af det, fordi fjendskab mellem naboer er langt, LANGT værre og dyrere end en myggenetsdør. 

Derfor gør man lidt ekstra - ligesom man i mange af livets relationer gør lidt ekstra for at opnå venskab eller godt klima på arbejdspladsen. 

Dét at have retten på sin side er ikke altid det vigtigste. 

Nej, men hvis man har en fobi for katte, så skal man absolut ikke acceptere at en fremmed kat hopper ind ad vinduet om natten og lægger sig i sengen.

Naboens børn kommer jo heller ikke ind i ens seng.

Børn der græder kan ikke sammenlignes med en kat, der sider i andres haver eller hopper ind i deres seng.

Man lægger heller ikke sit barns brugte ble i andres haver eller lader dem kravle ind i naboens seng om natten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.