Abracadabra skriver:
Jeg skrev ‘skrige’ ikke græde. Naboens unger kan jo også skrige af glæde på trampolinen eller spille ‘mur’. Naboen kan også en gang imellem sidde i haven og drikke øl til kl 02. Eller bolle med åbent vindue.
Og hvis man gerne vil have et godt naboskab, forsøger man at være tolerant.
Ja, det rigtige er at bygge et kattevoliere. Men det ER altså ikke det almindelige. Det almindelige i DK er fritgående katte.
I følge loven må man indfange katten og aflevere den et eller andet sted. Men dét er den korteste vej til nabostridigheder. Så måske er loven mindre vigtig? Og du kan have retten nok så meget på din side - men hvis halvdelen af naboerne skuler ondt, når de ser dig, er DU taberen.
Ved du hvad - jeg har aldrig haft problemer med naboer - jeg ved ikke, hvad nabostridigheder er.
Men jeg synes godt nok, det er en underlig holdning, at det er naboerne, der skal sikre sig, fordi en katteejer ikke gider overholde simple regler.
At man skal holde sine egne døre og vinduer lukkede for at sikre sig imod indtrængende katte.
Man kan godt holde sine fritgående katte i sin egen have.
Og det er stadig ikke ok, at en kat hopper ind og lægger sig i andres senge og går ind i deres huse.
Jeg er ikke allergiker, og jeg kan godt lide katte.
Men for en allergiker er det altså ikke sjovt at få andres katte ind i sin seng.
Anmeld
Citér