Fremmede katte i vores stue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.624 visninger
44 svar
92 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2019

Anonym trådstarter

Ja.. igen.. igen og igen..

Vi har ingen kat. Eller andre dyr for den sags skyld. Men vi er så “heldige” at bo i rækkehus omringet af kattefamilier. Både ved siden af, foran og bagved. Jeg har ikke noget forhold til katte, men der er jo en grund til at vi ikke selv har dyr og vores ene datter er desuden meget bange for dyr og bliver nærmest panisk. Vi arbejder på den sag.. :-)

Men igen i dag stod der pludselig en kat midt i stuen, da jeg kom ned efter at have puttet børn.

Det har taget mig et år at affinde mig med at de kommer og tisser og prutter i min have, medmindre jeg er i den. Men jeg kunne da godt tænke mig at min stue ikke også blev en form for Kattehjem.

Hvad gør jeg? Jeg aner ikke hvilke katte der hører til hvor og ville skulle ringe mange dørklokker hvis jeg skal finde ud af det.. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Hvis den kommer igen ville jeg have en vandpistol klar og sprøjte vand på den, så skal den nok holde sig væk og det er ikke noget der skader den

Jeg kan sagtens forstå dig, men jeg er selv indehaver af en kat der sagtens kunne finde på at gå ind til folk, så håber jeg at de vil sprøjte vand på den, så den holder sig væk

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja.. igen.. igen og igen..

Vi har ingen kat. Eller andre dyr for den sags skyld. Men vi er så “heldige” at bo i rækkehus omringet af kattefamilier. Både ved siden af, foran og bagved. Jeg har ikke noget forhold til katte, men der er jo en grund til at vi ikke selv har dyr og vores ene datter er desuden meget bange for dyr og bliver nærmest panisk. Vi arbejder på den sag.. :-)

Men igen i dag stod der pludselig en kat midt i stuen, da jeg kom ned efter at have puttet børn.

Det har taget mig et år at affinde mig med at de kommer og tisser og prutter i min have, medmindre jeg er i den. Men jeg kunne da godt tænke mig at min stue ikke også blev en form for Kattehjem.

Hvad gør jeg? Jeg aner ikke hvilke katte der hører til hvor og ville skulle ringe mange dørklokker hvis jeg skal finde ud af det.. :-)

Går udfra de kommer ind af en havedør der står åben lige sådan som jeg læser dit indlæg? 

Hvis det er tilfældet kan du gøre følgende ting. 

1. En vandforstøver/vandpistol med en citron/vand blanding og sprøjt på den. Katte kan ikke lide vand eller lugten af citron eller eddike. Og det skader ikke katten at få på sig. Den afskrækkes blot til at komme ind igen. 

2. Sprøjt citron duft på dørtrinet. Igen. Katte kan ikk lide lugten så de holder sig væk 

3. Lidt uortodoks i eget hjem. Men staniol på dørtærsklen. Lyden og følelsen af staniol under kattens poter bryder den sig heller ikk om og vil ikk finde der spændende at komme ind mere. 

Anmeld Citér

14. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg godt selv kun indekatte, og derfor gider jeg ik fremmede katte i mit hjem, så hvis det var et gantagende problem her, ville jeg først prøve at jave den væk, eller lige stemme dørklokker, hos de nærmeste naboer, for at høre om det evt var deres kat. 

Hvis katten blev ved med at komme, ind i mit hus, ville jeg vælge at kontakte dyrenes beskyttelse, så de ku komme og hente den, også ku ejeren betale de Ca 500 kr, det koster at få den udleveret. På den måde, får dyrenes beskyttelse et kontant tilskud, til dyr i nød, og på et tidspunkt lære ejeren, nok at holde katten hjemme. 

Katte i vores have, har jeg ingen problemer med, men gider feks ik, at de går i vores kattes, kattebakker og skinder, slæber lopper og flåter osv, ind i vores hus. 

Vi får jævenligt besøg, at en kat vi kender og den har en skål, den ka få lidt mad i, blive nusset og få fjernet flåter, men den får aldrig lov til at komme ind. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. august 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
StineW79 skriver:

Nu har jeg godt selv kun indekatte, og derfor gider jeg ik fremmede katte i mit hjem, så hvis det var et gantagende problem her, ville jeg først prøve at jave den væk, eller lige stemme dørklokker, hos de nærmeste naboer, for at høre om det evt var deres kat. 

Hvis katten blev ved med at komme, ind i mit hus, ville jeg vælge at kontakte dyrenes beskyttelse, så de ku komme og hente den, også ku ejeren betale de Ca 500 kr, det koster at få den udleveret. På den måde, får dyrenes beskyttelse et kontant tilskud, til dyr i nød, og på et tidspunkt lære ejeren, nok at holde katten hjemme. 

Katte i vores have, har jeg ingen problemer med, men gider feks ik, at de går i vores kattes, kattebakker og skinder, slæber lopper og flåter osv, ind i vores hus. 

Vi får jævenligt besøg, at en kat vi kender og den har en skål, den ka få lidt mad i, blive nusset og få fjernet flåter, men den får aldrig lov til at komme ind. Vh Stine 

Men selvom du ved hvor katten bor, hvad skal ejerne så lige gøre ved at deres kat kommer på besøg hos dig?

- de kan jo ikke skræmme den væk, det er kun dig der kan det?

Jeg kan da godt nok godt sige til vores kat at den ikke må besøge naboerne, men tvivler da på den lytter 

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym

Soonmom skriver:

Men selvom du ved hvor katten bor, hvad skal ejerne så lige gøre ved at deres kat kommer på besøg hos dig?

Jeg kan da godt nok godt sige til vores kat at den ikke må besøge naboerne, men tvivler da på den lytter 

Så må man indhegne sin have så katten ikke kan komme ud. Lovgivningen siger at man skal holde sine dyr på egen matrikel. Så det er faktisk ulovligt at lave sin kat strejfe omkring. 

Anmeld Citér

14. august 2019

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Soonmom skriver:

Så hold dit kræ indenfor 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

14. august 2019

Sprit25

Profilbillede for Sprit25

Kattens værn. 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

14. august 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Soonmom skriver:

Man har jo pligt til at holde katten på sin egen matrikel.

Min nevø er lige flyttet i en ny lejlighed ved jorden, og han er ved at hegne sin lille have ind, så hans egen kat bliver inden for hegnet, og så andre katte ikke kan komme ind.

Anmeld Citér

14. august 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB
Soonmom skriver:

Så må du jo holde den på egen matrikel, som du rent faktisk skal.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.