Fremmede katte i vores stue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Anonym skriver:

Så må man indhegne sin have så katten ikke kan komme ud. Lovgivningen siger at man skal holde sine dyr på egen matrikel. Så det er faktisk ulovligt at lave sin kat strejfe omkring. 

Jeg havde faktisk indhegnet min have, det tidligere sted jeg boede. Den ene hoppede over og den anden kravlede over, det er nærmest umuligt at holde dem ind i ens have

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2019

Soonmom

Sprit25 skriver:

Så hold dit kræ indenfor 

Det er sku synd at katten skal lukkes inde fordi man får en emsig nabo, det er jo "bare" at sprøjte lidt vand efter den og problemet er løst forstår ikke man skal gøre et stort nummer ud af noget der formentlig kan løses meget nemt

Anmeld Citér

14. august 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB
Soonmom skriver:

Det er sku synd at katten skal lukkes inde fordi man får en emsig nabo, det er jo "bare" at sprøjte lidt vand efter den og problemet er løst forstår ikke man skal gøre et stort nummer ud af noget der formentlig kan løses meget nemt

Det er jo helt vanvittigt, det der. 

Hvorfor skal andre belemres med katteejeres kæledyr? Vil du også have besøg af fremmede hunde i din have eller i din stue? Eller en slange?

Hvis man ikke kan holde katten på egen matrikel, så må man bygge en voilere eller have indekat. 

Så simpelt er det. 

Anmeld Citér

14. august 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Både katteejere og ikke katteejere.

Jeg har som sagt intet imod katte generelt og har også affundet mig med tis og lort i haven af og til. Men ja, indenfor sætter jeg alligevel grænsen. 

Jeg vil dog ikke gøre kattene ondt eller gøre deres ejere kede af det. Vi har 3 børn her i huset. De tisser og skider godt nok ikke i naboernes haver (tror jeg.. :-)), men de er bestemt ikke lydløse og der flyver også en fodbold over hækken i ny og næ og vi skal alle være her.

Jeg kan høre at en vandpistol er en fin måde at “skræmme” dem væk på uden at gøre nogen skade, så det vil jeg forsøge mig med. Børnene er netop kommet hjem fra farmor med to gigantiske vandpistoler, så de kan da komme til deres ret nu.

Tak for hjælpen.. :-)

Anmeld Citér

14. august 2019

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Ja.. igen.. igen og igen..

Vi har ingen kat. Eller andre dyr for den sags skyld. Men vi er så “heldige” at bo i rækkehus omringet af kattefamilier. Både ved siden af, foran og bagved. Jeg har ikke noget forhold til katte, men der er jo en grund til at vi ikke selv har dyr og vores ene datter er desuden meget bange for dyr og bliver nærmest panisk. Vi arbejder på den sag.. :-)

Men igen i dag stod der pludselig en kat midt i stuen, da jeg kom ned efter at have puttet børn.

Det har taget mig et år at affinde mig med at de kommer og tisser og prutter i min have, medmindre jeg er i den. Men jeg kunne da godt tænke mig at min stue ikke også blev en form for Kattehjem.

Hvad gør jeg? Jeg aner ikke hvilke katte der hører til hvor og ville skulle ringe mange dørklokker hvis jeg skal finde ud af det.. :-)

åh hvor er det bare træls.

Da vi flyttede ind i vores hus, der var der også en kat der bare gik ind i vores hus. Dem der boede i huset før os havde ikke kat, så det var ikke en der var blevet glemt.

Min mand er allergisk overfor katte, så det var ekstra træls at have sådan en rendende indenfor. Den kat havde også for vane at ligge på kølerhjelmen af vores bil. Hvor den lavede mange i ridser. Vi prøvede med vand,råb og skrig men det hjalp ikke. Jeg var så træt af det, at jeg lod naboerne og genboerne at vide, at hvis jeg fandt ud af hvem der ejede den kat, så ville de få en regning for omlakering af vores bil. Det hjalp, vi så aldrig den kat igen.

Hvis du bor i en lille by, så har de mange gange en facebookside. Deri kunne du uploade et billede af katten og bede ejeren af katten at holde den på deres egen bopæl. F.eks med en løbegård. 

Jeg ved ikke om man må indfange katten og aflevere den på et dyreinternat eller på politistationen. Det kunne måske være en løsning hvis det bliver alt for slemt.

Anmeld Citér

15. august 2019

Anonym

Soonmom skriver:

Jeg havde faktisk indhegnet min have, det tidligere sted jeg boede. Den ene hoppede over og den anden kravlede over, det er nærmest umuligt at holde dem ind i ens have

Ah det er det ikke. Så må man sætte hønsenet eller anden form for net som tag så der lukkes helt af. Eller bygge et stort katte voiler som katten kan opholde sig i når den vil være ude. Der er ingen undskyldninger for ikk at holde dem på egen matrikel. 

Anmeld Citér

15. august 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Soonmom skriver:

Emsig? Og hvad så hvis man er hyper allergisk, så skal man holde alle sine vinduer og døre lukket fordi at katteejere ikke kan finde ud af at overholde loven og holde deres kræ inden på egen matrikel? 

Eller hvad med dem der er rædselsslagne for katte? De skal være bange i deres eget hjem? 

Hvordan ville du have det hvis jeg slap min fugleedderkop løs på din matrikel? Det er jo bare en edderkop som du kan samle op og komme og ringe på min dør og afleverer ligeså stille og rolig. Den gør jo ikke noget 

Anmeld Citér

15. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Soonmom skriver:

Men selvom du ved hvor katten bor, hvad skal ejerne så lige gøre ved at deres kat kommer på besøg hos dig?

- de kan jo ikke skræmme den væk, det er kun dig der kan det?

Jeg kan da godt nok godt sige til vores kat at den ikke må besøge naboerne, men tvivler da på den lytter 

Self ka de forhindre deres kat i at komme ind i vores hjem, for de ka gøre fuldstændig det samme som vi gør, og det er at holde dem hjemme. 

Vores katte har masser af plads, de ka være på. De må være overalt i huset. 

Optimalt set, vil katte gerne ud og jage, men faktum er at det bare ik er alle der gider fremmede katte i deres hus, ligeså vel som at jeg ik gider have fremmede hunde, der render ind til os, i vores hus, eller som skider i vores have, hvilket faktisk er et problem hos is lige nu. 

Bare i sidste uge, var jeg ude og samle 3x hundelort op, i vores forhave, og syntes seriøst det er mega klat og træls, at de ik vare ka holde deres hund, i deres egen have. 

Snakkede med dem omkring det den anden dag og ejet ku self sagtens forstå at det ik er super fedt, at deres hund skider i vores have. Tror jeg at vores samtale hjælper, og de fremover vil holde hunden hjemme? Næppe! Men har da seriøst overvejet at skovle Lorten op og smide i deres skraldespand (uden pose self, bare for at høre det extra klamt for dem jo) Mennnn det gør jeg jo nok heller ik....

Jeg elsker stort set alle dyr, og syntes man har pligt til at passe og pleje dem, så de ka få deres bedste liv, men andres dyr, er dybest set ik mit ansvar, og derfor ville jeg ved et gentagende problem, og efter forskellige løsninger, eller efter samtale med ejer, overhovedet ik ha noget problem at indfange feks en kat og aflevere den hos dyrens beskyttelse. 

Eller hvis det var en virklug sød kat, bare beholde den... Vh Stine 

Anmeld Citér

15. august 2019

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Soonmom skriver:

Nej, det er synd for ts at en fremmede kat, står i hendws stue. 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

15. august 2019

Soonmom

AnoMor skriver:

Emsig? Og hvad så hvis man er hyper allergisk, så skal man holde alle sine vinduer og døre lukket fordi at katteejere ikke kan finde ud af at overholde loven og holde deres kræ inden på egen matrikel? 

Eller hvad med dem der er rædselsslagne for katte? De skal være bange i deres eget hjem? 

Hvordan ville du have det hvis jeg slap min fugleedderkop løs på din matrikel? Det er jo bare en edderkop som du kan samle op og komme og ringe på min dør og afleverer ligeså stille og rolig. Den gør jo ikke noget 

Hvis det kunne løses lige så nemt at jeg bare kunne sprøjte vand på fugleedderkoppen og den så ville holde sig væk, ja så ville jeg ikke have noget problem med det, selvom jeg er rad for edderkopper, men vi skal alle være her. 

Som en anden skriver så er børn heller ikke lydløse og kan også være til gene for andre.

Vores genboer foder fugle, så der er altid tusindevis af fugle og måger, det er sygt irreterende for de skider overalt og bygger rede i vores tag, men igen alle skal være her og derfor kunne jeg da aldrig finde på at klage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.