Er pædagogerne gået for vidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Rixus skriver:

Alligevel kan jeg ikke forstå det bliver påtalt. Der går måske lidt jyde i mig - men man betaler vel fuldtidsplads. I teorien burde børnene kunne blive afleveret det sekund de åbner og så først hentes når de lukker. Ikke at jeg anbefaler det, men det er vel det man betaler for. 

Men det er enormt lange dage for børn En meget længere dag, en din egen arbejdsdag! Og det er hvad det er; en arbejdsdag for børnene! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rixus skriver:

Alligevel kan jeg ikke forstå det bliver påtalt. Der går måske lidt jyde i mig - men man betaler vel fuldtidsplads. I teorien burde børnene kunne blive afleveret det sekund de åbner og så først hentes når de lukker. Ikke at jeg anbefaler det, men det er vel det man betaler for. 

Tror du, pædagogernes intention er at snyde nogen for den “vare”, de betaler for? For mig virker det helt absurd at fokusere på, hvad man har krav på, når man nu har betalt. 

Anmeld Citér

19. juni 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus
Mor og meget mere skriver:

Tror du, pædagogernes intention er at snyde nogen for den “vare”, de betaler for? For mig virker det helt absurd at fokusere på, hvad man har krav på, når man nu har betalt. 

Har helt klart tidligere haft indtryk af at det var rart for pædagogerne jo flere børn der blev hentet tidligt, for på den måde at få mindre arbejdspres. Håber og tror ikke at det er sådan alle steder. Men synes bestemt ikke at det er sent at hente sine børn kl 16 - mange mange mennesker har først fri kl 16. 

Anmeld Citér

19. juni 2019

Tommelise

Rixus skriver:

Forstår slet ikke at så mange stejler på hentnings tidspunktet. Kan slet ikke se hvordan en normal familie med 2 forældre på 37 timer kan hente før kl 16?  er mange af jer herinde på deltid?

Vores normale arbejdstider herhjemme er 8-16 hver dag.

Der er jo mange, der har andre arbejdstider end 08.00 - 16.00 - også selv om de arbejder 37 timer om ugen.

Anmeld Citér

19. juni 2019

Miti's mama

CKJ skriver:

Men det er enormt lange dage for børn En meget længere dag, en din egen arbejdsdag! Og det er hvad det er; en arbejdsdag for børnene! 

Men det bliver det jo automatisk... jeg møder før 8 og har fri kl 16. Der imellem er der transport til og fra arbejde og børnehaven. Så det bliver længere dage end ens egen arbejdsdag... alt andet vil være umuligt med det skema.

Det er ikke alle der kan flexe eller har en anden forælder med andre arbejdstider.

Anmeld Citér

19. juni 2019

Tobis

Profilbillede for Tobis

Men ts skriver jo netop at hun henter 16 - 16.30 fordi hun handler osv og ikke fordi hun først har fri fra arbejde der. Under alle omstændigheder indkaldes der ikke til netværksmøde på baggrund af hvornår børnene bliver hentet, men nok nærmere på baggrund af en oprigtig bekymring for børnene. 

Anmeld Citér

20. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Miti's mama skriver:

Men det bliver det jo automatisk... jeg møder før 8 og har fri kl 16. Der imellem er der transport til og fra arbejde og børnehaven. Så det bliver længere dage end ens egen arbejdsdag... alt andet vil være umuligt med det skema.

Det er ikke alle der kan flexe eller har en anden forælder med andre arbejdstider.

Alt jeg siger er; det ér en lang dag for børnene. At du så har et arbejde, der er årsagen til det er jo en reel grund. Men dagen bliver jo ikke kortere for børnene af den grund. Og der er bare mange børn, for hvem det ikke fungere optimalt i en daginst. 

Derefter kan man så diskutere om det er barn eller forældre der må indordne sig. 

Malt jeg konkludere var, at det er en lang dag for børnene. 

Anmeld Citér

20. juni 2019

Loa

CKJ skriver:

Alt jeg siger er; det ér en lang dag for børnene. At du så har et arbejde, der er årsagen til det er jo en reel grund. Men dagen bliver jo ikke kortere for børnene af den grund. Og der er bare mange børn, for hvem det ikke fungere optimalt i en daginst. 

Derefter kan man så diskutere om det er barn eller forældre der må indordne sig. 

Malt jeg konkludere var, at det er en lang dag for børnene. 

Åh det er så nemt at skrive det der med om det er barnet eller den voksne der må indordne sig.

Er det for at alle os onde voksne der ikke indordner os, skal have dårlig samvittighed?

Det er bare ikke altid at man selv kan vælge om man vil være hjemmegående, have deltid, eller et arbejde der ligger lige om hjørnet.

Og man kan heller ikke nødvendigvis trække sig fra arbejdsmarkedet i flere år mens børnene er små og så forvente at få en plads der igen når børnene er blevet større.

Anmeld Citér

20. juni 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Loa skriver:

Åh det er så nemt at skrive det der med om det er barnet eller den voksne der må indordne sig.

Er det for at alle os onde voksne der ikke indordner os, skal have dårlig samvittighed?

Det er bare ikke altid at man selv kan vælge om man vil være hjemmegående, have deltid, eller et arbejde der ligger lige om hjørnet.

Og man kan heller ikke nødvendigvis trække sig fra arbejdsmarkedet i flere år mens børnene er små og så forvente at få en plads der igen når børnene er blevet større.

Jeg synes ikke jeg sagde nogle var onde. Jeg synes tvært imod jeg skrev, at job var en reel grund. 

Mat børnene så får lange dage er jo bare et faktum. Men det er stadig lange dage. Det er jo egentlig indiskutabelt. 

Jeg peger ikke fingre, hvis det er der du vil hen. Jeg konstatere egentlig bare. Jeg ved da godt tingene ikke er sort/hvid. 

Anmeld Citér

20. juni 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rixus skriver:

Har helt klart tidligere haft indtryk af at det var rart for pædagogerne jo flere børn der blev hentet tidligt, for på den måde at få mindre arbejdspres. Håber og tror ikke at det er sådan alle steder. Men synes bestemt ikke at det er sent at hente sine børn kl 16 - mange mange mennesker har først fri kl 16. 

Er det faldet dig ind, at højt arbejdspres for pædagogerne = dårligere vilkår for børnene? Og at det er dér, pædagogernes fokus er? - trætte børn, der “hænger”, flere konflikter, færre hænder til de udsatte børn, der trænger ekstra? I det konkrete tilfælde kan det undgås for TS’ børn, da hun har muligheden for at hente før. At gøre dét til en principdiskussion om, hvad man betaler for, finder jeg lidt besynderligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.