Anonym skriver:
Føler ofte at vi bliver talt ned til i vores børns institution.
-De skal have nyt tøj på hver dag (må ikke have det samme på flere dage selvom det er rent, det smutter en gang i mellem.)
-næsten hver dag skal vi hører at madpakkerne er for kedelige. Eks: Nu har dit barn fået min snack peber. Dit barn har altså fået nogle af 'et andet barn' Vindruer i dag. (det hører vi ofte fra en pædagog). vi har som regel 'kun' 4 halve rugbrød med forskelligt pålæg, og to-tre snacks feks grøntsager, et halvt frugt, kiks, ostehaps eller lign også en eftermiddags madpakke med bolle/sandwich eller lign. Mange af de andre børn har næsten kun snacks med og så en halv rugbrød, vores valg af madpakker har længe været en tvist.
- De vil kun have møder med mig eller med os begge. Min mand må aldrig komme selv selvom vi har fælles forældremyndighed og bor sammen.
-De vil have vi putter vores børn tidligere. De kommer i seng 20:30-21 Vi har prøvet med det resultat at de står op ved 4-5 tiden.
-De har for lange dage. Tager altid ud og handler eller ordner det praktiske inden jeg henter børn kl 16-16:30
Nu er vi blevet indkaldt til netværksmøde fordi de er bekymret for deres trivsel. Der kommer socialrådgiver og sundhedsplejerske. Vi har ikke fået nogen konkret dagsorden så ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.
Har I en periode ladet min mand hente pigerne, da jeg ikke havde overskud til at møde glad op og så blive 'irettesat' næsten hver dag.
Synes vi på en pæn stille måde har udtryk vores mening, men det hjalp ikke. Er vi for nærtagende?
Håber I vil dele nogle af jeres erfaringer eller råd 
Ud fra det du skriver kan jeg ikke se problemet? Den med søvnen kan sikkert være svær hvis barnet så er møgtræt i institutionen. Hentetider er sene, men hvis mulighederne ikke er anderledes så er det jo sådan. Og hvis tøjet er rent skal de da ikke blande sig i hvor længe barnet har det på. At far ikke må tage møde alene er da helt gak, hvad er forklaringen på det?
netværsmøde på den baggrund lyder ekstremt, er det virkelig ikke andet end det? Lyder altså underligt og meget formynderisk.