Jeg synes, at han er for lille til at skulle vide, hvad døden er. Med den begrænsede forståelse og den store fantasi han har, skulle det nok kunne blive til noget virkelig uhyggeligt. Han er allerede bange for mange ting i forvejen.
Jeg tror altså også bare, at det vil være alt for meget for hans sensitive jeg, at se de mange voksne græde - og nå ja, også børn, for hende oldemoren har nogle børnebørn, som elsker hende højt og de vil være så kede af det. Og så hele den dystre stemning, orgelmusikken og kirkerummet.
Jeg tror ikke, at han kan rumme det og det vil sidde i ham lang tid efter.
Der er vitterligt ingen, der kan passe ham imens (medmindre det falder en hverdag, det krydser vi fingre for!), men jeg vil hellere blive hjemme med ham og så besøge gravstedet bagefter, hvis det skal være... Ellers kan vi måske gå en tur på kirkegården under selve begravelsen og deltage i gravøllet. Det er ikke lige så dystert og der er folk knap så kede af det.
Jeg er bare bange for at svigerfamilien, som oldemoren hører til, ikke forstår, at jeg ikke kommer og måske bliver dybt krænkede.
Anmeld
Citér