Anonym skriver:
Hej.
Jeg ville høre om I synes man kan tillade sig at gå på barsel to gange under sin elevtid? Sagen er den, at jeg er på barsel nu. Og når jeg kommer tilbage har jeg to års elevtid tilbage. Jeg bliver færdig i efteråret 2021. Vi ville rigtig gerne have haft vores sidste barn i foråret 2021, men det gør jo så, at jeg ville skulle på barsel der og altså ville skulle tilbage et lille halvt års tid, når min barsel er færdig. Hvad synes I om det? 
Altså hvis jeg var en arbejdsgiver, du søgte arbejde ved, og jeg så/vidste, at du havde haft to gange barsel under din elevperiode, så ville jeg ærligt tænke, at du havde udnyttet det, og så ville jeg ikke ansætte dig..
Og var jeg din nuværende chef, så ville jeg godt nok blive sur over, at du spildte mine penge, tid og energi på at holde al din barsel under arbejdsperioden hos mig.. For mens du er væk, så skal de måske finde en anden, som kan tage dine opgaver, og den person skal læres op først.. Og hvis jeg husker ret, så er det vist kun 80% af lønnen, de får refunderet, når du er på barsel
Anmeld
Citér