Barsel under elevtid 2 gange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.723 visninger
52 svar
150 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2019

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg ville høre om I synes man kan tillade sig at gå på barsel to gange under sin elevtid? Sagen er den, at jeg er på barsel nu. Og når jeg kommer tilbage har jeg to års elevtid tilbage. Jeg bliver færdig i efteråret 2021. Vi ville rigtig gerne have haft vores sidste barn i foråret 2021, men det gør  jo så, at jeg ville skulle på barsel der og altså ville skulle tilbage et lille halvt års tid, når min barsel er færdig. Hvad synes I om det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Jeg ville høre om I synes man kan tillade sig at gå på barsel to gange under sin elevtid? Sagen er den, at jeg er på barsel nu. Og når jeg kommer tilbage har jeg to års elevtid tilbage. Jeg bliver færdig i efteråret 2021. Vi ville rigtig gerne have haft vores sidste barn i foråret 2021, men det gør  jo så, at jeg ville skulle på barsel der og altså ville skulle tilbage et lille halvt års tid, når min barsel er færdig. Hvad synes I om det? 

Jeg kan ikke se hvad der skulle være i vejen for det, men det trækker selvfølgelig uddannelse og økonomi i langdrag. 

Altså et praktiksted er jo lidt ligesom et arbejde og de ved jo derfor godt at det kan forekomme at deres elever bliver gravide. 

Jeg ville nok foretrække at vente med næste barn til endt uddannelse, især hvis du tænker at der “kun” vil være ca. et halvt år tilbage når du skal føde næste barn(hvis det kan planlægges så nøjagtigt) 

Anmeld Citér

2. april 2019

asphodel

Altså, du kan jo gøre nøjagtig som du vil. Personligt kan jeg dog ikke se hvorfor baby ABSOLUT skal komme LIGE I FORÅRET 2021 ELLERS ALDRIG NOGEN SINDE. Hvad er der galt i at vente et halvt år med at få en baby mere? Medmindre du fejler et eller andet kan jeg slet ikke se det hastværk.  Så jeg synes 100 % at du bør nyde den lille baby du rent faktisk har, få færdiggjort din uddannelse, og så tænk på en eventuel familieforøgelse, når der er ro på familien igen.

Anmeld Citér

4. april 2019

Anonym

Jeg har fået to børn under min elevtid. Det var jeg glad for da jeg så skulle ud i verden efter et job efterfølgende.

Anmeld Citér

5. april 2019

Anonym

Hvilken elevperiode varer så længe at man kan nå at få to børn under den 

Og ærligt, så nej, jeg synes det er at spekulere i at have et sikkerhedsnet under begge graviditeter. Og jeg ville blive sygt skuffet som arbejdsgiver. Men det er du jo nok ligeglad med 

Anmeld Citér

6. april 2019

Babilooo

Og ærligt, så nej, jeg synes det er at spekulere i at have et sikkerhedsnet under begge graviditeter. Og jeg ville blive sygt skuffet som arbejdsgiver. Men det er du jo nok ligeglad med 

Tja .. at du vælger at være anonym siger meget om dig. For der er intet i din besked som kan afsløre din identitet. Så grunden må jo være at du ved, at det er en upassende tone og ikke vil have det koblet på din profil herinde. Ikke særligt pænt - undskyld mig.

og i forhold til din påstand om at ts søger et sikkerhedsnet - hvem pokker gør ikke det..??

Jeg ville da ikke vælge at få børn uden et arbejde/ elevplads eller andet. Det er vel meget normalt. De fleste der tager barsel har vel en form for “sikkerhedsnet”.

Til ts: Jeg ville få barn nr 2 i elevperioden og så kunne søge job med to børn på CV’et. Så har de også en formodning om at du måske ikke skal have flere.

Anmeld Citér

6. april 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvis man er ligeglad, tøver man ikke og spørger ikke andre til råds. 

Anmeld Citér

6. april 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Tja .. at du vælger at være anonym siger meget om dig. For der er intet i din besked som kan afsløre din identitet. Så grunden må jo være at du ved, at det er en upassende tone og ikke vil have det koblet på din profil herinde. Ikke særligt pænt - undskyld mig.

og i forhold til din påstand om at ts søger et sikkerhedsnet - hvem pokker gør ikke det..??

Jeg ville da ikke vælge at få børn uden et arbejde/ elevplads eller andet. Det er vel meget normalt. De fleste der tager barsel har vel en form for “sikkerhedsnet”.

Til ts: Jeg ville få barn nr 2 i elevperioden og så kunne søge job med to børn på CV’et. Så har de også en formodning om at du måske ikke skal have flere.

Behøver jeg minde dig om at man ikke må stille spørgsmålstegn ved folks anonymitet... Nej vel.

Anmeld Citér

6. april 2019

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Hvis man er ligeglad, tøver man ikke og spørger ikke andre til råds. 

De fleste der spørger herinde, har jo mere eller mindre truffet en beslutning - men skal bare lige tjekke om alle andre ikke også er enige.

Anmeld Citér

6. april 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Og ja, måske er et sikkerhedsnet noget de fleste gerne vil have, men decideret at gå efter at få to børn under samme elevperiode - det synes jeg dælme er at skide højt og flot på arbejdsgiver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.