Børnecheck

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2019

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Dejligt du har snakket med dem. Jeg havde fået forståelsen af at det var pr 1/3 2019 den trådte i kraft. Så nu har jeg balladen med ex’en som mener han skal have halvdelen her d 20. Men det kan han vel ikke kræve? 

Er i ikke sammen mere?

Betaler han halvdelen af alt til barnet 

Eller hvad er det der gør han mener han har ret til halvdelen af børne pengene?

For i følge loven har han ingen ret til de penge med mindre barnet bor ved ham fuld tid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Puh. Utroligt at det egentlig skal derud at de selv skal mærke for at tro på en. 

Jeg har så økonomisk friplads fordi jeg er enlig. Så børnepengene rækker egentlig langt. Til gengæld er aftalen så også at jeg betaler alt der hedder overtøj, sko og evt fritidsinteresser. Det synes jeg har været mest fair 

Vi har 7/7 så vi har hver vores fulde garderobe osv og "deles" om at købe sko og overtøj (på papiret) - læs - den ligger oftest hos mig da han "glemmer det" selv når sønnens sko er gået totalt fra hinanden i løbet af hans uge... Men det er så de kameler jeg sluger for fredens skyld  

Så her er aftalen blot at den der får børnepenge, betaler for inst og skole, netop fordi det går lige op. Og det troede han self jeg bare sagde dengang for at score ekstra penge (gud forbyde hvis han satte sig ind i noget selv, så hellere bare tro det værste 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

anna111 skriver:

Er i ikke sammen mere?

Betaler han halvdelen af alt til barnet 

Eller hvad er det der gør han mener han har ret til halvdelen af børne pengene?

For i følge loven har han ingen ret til de penge med mindre barnet bor ved ham fuld tid. 

Nej vi gik fra hinanden da vores søn var 4 mdr. 

Nej han betaler kun hverdagsting. Altså tøj, bleer osv. Vi har 7/7 ordning. Jeg betaler så for overtøj og fodtøj. 

Han mener han har ret til halvdelen fordi jeg har haft sagt det trådte i kraft 1/3 2019 da det var det jeg havde fået forståelsen af. Men nu ser jeg det først er i 2020. Så nu mener han at han skal have halvdelen nu fordi det havde jeg sagt 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Vi har 7/7 så vi har hver vores fulde garderobe osv og "deles" om at købe sko og overtøj (på papiret) - læs - den ligger oftest hos mig da han "glemmer det" selv når sønnens sko er gået totalt fra hinanden i løbet af hans uge... Men det er så de kameler jeg sluger for fredens skyld  

Så her er aftalen blot at den der får børnepenge, betaler for inst og skole, netop fordi det går lige op. Og det troede han self jeg bare sagde dengang for at score ekstra penge (gud forbyde hvis han satte sig ind i noget selv, så hellere bare tro det værste 

Det er også en fin måde. Hvis jeg ikke havde fået enlig tilskud (får knap 7000 kr i kvartalet) så havde vi nok også delt det hele. Men synes nu det er mest fair at når jeg får aå meget. Så betaler jeg overtøj og sko fornyet “scoreØ netop de ekstra penge. I og med at jeg heller ikke betaler institution  

men han må bare ringe til borgerservice og snakke med dem. Har sendt link til ham hvor der står 2020. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er også en fin måde. Hvis jeg ikke havde fået enlig tilskud (får knap 7000 kr i kvartalet) så havde vi nok også delt det hele. Men synes nu det er mest fair at når jeg får aå meget. Så betaler jeg overtøj og sko fornyet “scoreØ netop de ekstra penge. I og med at jeg heller ikke betaler institution  

men han må bare ringe til borgerservice og snakke med dem. Har sendt link til ham hvor der står 2020. 

Men derudover, altså hvis ungerne bor primært hos dig, har han ingen ret til de penge i fremtiden.. så må han blive sur, men sådan er det, og så må han en tur med ind og nedskrive samværsaftalen hvis han ikke fatter det.  

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Men derudover, altså hvis ungerne bor primært hos dig, har han ingen ret til de penge i fremtiden.. så må han blive sur, men sådan er det, og så må han en tur med ind og nedskrive samværsaftalen hvis han ikke fatter det.  

Vi har er barn med 7/7 ordning. Så selvfølgelig skal den deles. Men da først når det træder i kraft vil jeg mene  

Anmeld Citér

13. marts 2019

Liland

Profilbillede for Liland

Godaften

Jeg er lige lidt i tvivl om den der børne - og ungeydelse der, ifølge flere artikler, skal deles ligeligt mellem forældrene, her fra 1. april 2019. 

Mine børns far og jeg har fælles forældremyndighed over børnene. Vi har altid samarbejdet godt, dog er der begyndt at komme nogle gnidninger og uoverensstemmelser. Bl.a. på grund af økonomi og fordi børnene ikke ønsker at være hos ham. Dvs. at de bor på fuld tid hos mig. 

Men som jeg kan læse mig til, kræver det en samværsafgørelse for at checken ikke bliver delt? 

Er der nogle der har styr på, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig, da jeg mener at jeg burde have den fulde ret til hele børne- og ungeydelsen? 

Vi har altid selv lavet aftaler omkring børnene og tilgodeset deres ønsker om samvær, hvilket vi også stadig gør, men vi har ikke nogen nedskrevet papirer vedrørende samvær. 

Jeg ved at ham vil blive tosset over at jeg ikke vil dele børnechecken. Men jeg mener jo stadig, at da jeg står for samtidige udgifter til børnene og har børnene 24/7 at de skal lande på min konto. 

fejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.