Børnecheck

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2019

Anonym

anna111 skriver:

Har lige snakket med udbetaling Danmark og det er ikke vedtaget endnu og vis det bliver vedtaget vil det først gå i kraft fra januar 2020. De viste ikke selv nok til at kunne gå i detaljer med det hele endnu 

Dejligt du har snakket med dem. Jeg havde fået forståelsen af at det var pr 1/3 2019 den trådte i kraft. Så nu har jeg balladen med ex’en som mener han skal have halvdelen her d 20. Men det kan han vel ikke kræve? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Dejligt du har snakket med dem. Jeg havde fået forståelsen af at det var pr 1/3 2019 den trådte i kraft. Så nu har jeg balladen med ex’en som mener han skal have halvdelen her d 20. Men det kan han vel ikke kræve? 

Åh nej! Nej det kan han ikke hvis loven ikke er gældende endnu! 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Åh nej! Nej det kan han ikke hvis loven ikke er gældende endnu! 

Hvordan takler jeg det bedst så mon. Beder ham ringe til udbetaling Danmark eller statsforvaltningen og får dem til at forklarer det? 

Han mener nemlig nu at fordi jeg havde sagt 1/3 så er det det der er gældende 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Kig på viskalskilles.dk

På denne side kan man følge behandlingen af lovforslaget. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hvordan takler jeg det bedst så mon. Beder ham ringe til udbetaling Danmark eller statsforvaltningen og får dem til at forklarer det? 

Han mener nemlig nu at fordi jeg havde sagt 1/3 så er det det der er gældende 

Du siger til ham at du har misforstået det og troede det trådte i kraft , men du har fundet ud af at ikke er vedtaget endnu. Og så kan du bede ham ringe og tjekke med borgerservice.

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Du siger til ham at du har misforstået det og troede det trådte i kraft , men du har fundet ud af at ikke er vedtaget endnu. Og så kan du bede ham ringe og tjekke med borgerservice.

Okay Det er borgerservice han skal snakke med? Troede nemlig det var statsforvaltningen eller udbetaling Danmark. 

Tak for hjælpen  

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay Det er borgerservice han skal snakke med? Troede nemlig det var statsforvaltningen eller udbetaling Danmark. 

Tak for hjælpen  

Han kan snakke med dem allesammen så stiller de ham om hvis det er forkert sted  

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Han kan snakke med dem allesammen så stiller de ham om hvis det er forkert sted  

Super. Han er typen der skal hører det fra fagfolk og ikke fra mig. 

Bare et lille eksempel. Han ville hænge en stofble op foran åbningen i barnevognen da vores knægt var 3 dage gammel. Sagde han ikke måtte pga varmen (høj sommer). Han flejnede helt ud. Indtil dagen efter hvor jeg spurgte en sygeplejerske da vi var inde og få lavet hæleprøve. Da hun bekræftede det troede han på hende. Selvom jeg havde fortalt præcis det samme dagen før. Så han er lidt tung at danse med til tider 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Super. Han er typen der skal hører det fra fagfolk og ikke fra mig. 

Bare et lille eksempel. Han ville hænge en stofble op foran åbningen i barnevognen da vores knægt var 3 dage gammel. Sagde han ikke måtte pga varmen (høj sommer). Han flejnede helt ud. Indtil dagen efter hvor jeg spurgte en sygeplejerske da vi var inde og få lavet hæleprøve. Da hun bekræftede det troede han på hende. Selvom jeg havde fortalt præcis det samme dagen før. Så han er lidt tung at danse med til tider 

Kender det alt for godt det er op ad bakke.. her troede han ikke på at institution og skole åd alle børnepengene (den klassiske "du har røven fuld! Du får jo børnepengene!") Indtil vi byttede og han stod for betaling og dermed også modtager børnepengene der er ikke en klejne tilbage når institution og skole er betalt. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Kender det alt for godt det er op ad bakke.. her troede han ikke på at institution og skole åd alle børnepengene (den klassiske "du har røven fuld! Du får jo børnepengene!") Indtil vi byttede og han stod for betaling og dermed også modtager børnepengene der er ikke en klejne tilbage når institution og skole er betalt. 

Puh. Utroligt at det egentlig skal derud at de selv skal mærke for at tro på en. 

Jeg har så økonomisk friplads fordi jeg er enlig. Så børnepengene rækker egentlig langt. Til gengæld er aftalen så også at jeg betaler alt der hedder overtøj, sko og evt fritidsinteresser. Det synes jeg har været mest fair 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.