Børnecheck

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.177 visninger
46 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2019

Anonym trådstarter

Godaften

Jeg er lige lidt i tvivl om den der børne - og ungeydelse der, ifølge flere artikler, skal deles ligeligt mellem forældrene, her fra 1. april 2019. 

Mine børns far og jeg har fælles forældremyndighed over børnene. Vi har altid samarbejdet godt, dog er der begyndt at komme nogle gnidninger og uoverensstemmelser. Bl.a. på grund af økonomi og fordi børnene ikke ønsker at være hos ham. Dvs. at de bor på fuld tid hos mig. 

Men som jeg kan læse mig til, kræver det en samværsafgørelse for at checken ikke bliver delt? 

Er der nogle der har styr på, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig, da jeg mener at jeg burde have den fulde ret til hele børne- og ungeydelsen? 

Vi har altid selv lavet aftaler omkring børnene og tilgodeset deres ønsker om samvær, hvilket vi også stadig gør, men vi har ikke nogen nedskrevet papirer vedrørende samvær. 

Jeg ved at ham vil blive tosset over at jeg ikke vil dele børnechecken. Men jeg mener jo stadig, at da jeg står for samtidige udgifter til børnene og har børnene 24/7 at de skal lande på min konto. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis han synes det er uretfærdigt, må i jo en tur forbi SF og få jeres samværsaftale på skrift. Der er ikke så meget andet for. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

LSS

Det lyder vildt, jeg har aldrig hørt om det der? Gælder det alle? Eller kun dem med delt myndighed? Og hvis far slet ikke ser barnet.

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis han synes det er uretfærdigt, må i jo en tur forbi SF og få jeres samværsaftale på skrift. Der er ikke så meget andet for. 

Men vil de automatisk blive delt ved næste udbetaling? Ved du det? 

Jeg magter bare næsten ikke at skulle igennem SF. Netop pga. vores samarbejde og jeg er bange for der kan skabe større gnidninger end højst nødvendigt. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men vil de automatisk blive delt ved næste udbetaling? Ved du det? 

Jeg magter bare næsten ikke at skulle igennem SF. Netop pga. vores samarbejde og jeg er bange for der kan skabe større gnidninger end højst nødvendigt. 

Jeg aner det ikke.. jeg synes informationen omkring det er latterligt sparsom og jeg fatter ikke der ikke har været fokus på det fra mediernes side. Det kommer jo til at berøre ret mange mennesker kan man sige. Det er ret væsentlig at vide hvad der skal ske og hvordan man Evt søger om at det skal være anderledes. Også ift delt bopæl som jeg personligt rigtig gerne vil have på mine 2.. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg aner det ikke.. jeg synes informationen omkring det er latterligt sparsom og jeg fatter ikke der ikke har været fokus på det fra mediernes side. Det kommer jo til at berøre ret mange mennesker kan man sige. Det er ret væsentlig at vide hvad der skal ske og hvordan man Evt søger om at det skal være anderledes. Også ift delt bopæl som jeg personligt rigtig gerne vil have på mine 2.. 

Jeg synes også informationerne er meget sparsomme og jeg har googlet nettet tynd for at finde ud af hvordan jeg, i min situation, skal forholde mig, eller hvordan jeg skal agere i den nye lov der træder i kraft.

men synes det lyder vildt, hvis jeg, sammen med halvdelen af Danmark, skal i amtet om en samværsaftale pga. en ny regel... Og kan risikere at miste mit eller nogenlunde gode samarbejde med børnenes far

Jeg tænker det må berøre enormt mange skilsmissepar og muligvis også føre til unødige uoverensstemmelser hos skilsmissepar der i forvejen kan have det lidt stramt med hinanden. Især også fordi økonomi er et ømtåleligt emne. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym

Loven er ikke vedtaget inu. 

I kan følge sagens gang på 'vi skal skilles' 

Anmeld Citér

12. marts 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som jeg læser det  her så skal begge forældre skrive under med nemid, hvis der ikke er truffet en afgørelse fra statsforvaltningen, og børnepengene ikke skal deles. 

De skriver ikke hvor, men jeg kunne forestille mig at det bliver inde på borger.dk at man kan skrive under. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Loven er ikke vedtaget inu. 

I kan følge sagens gang på 'vi skal skilles' 

Jeg synes bare at have læst flere steder at der står april 19. 

Et enkelt sted  så jeg at det stod i 2020, men jeg blev i tvivl om det, da jeg synes informationerne er ret dårlige. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym

Delinge. Gælder KUN 7/7 og 6/8 ordninger. Altså hvor barnet/børnene er så godt som ligeligt hos begge forældre. 

Dvs i jeres tilfælde tilfalder de dig da du har dem 24/7

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.