Anonym skriver:
Godaften
Jeg er lige lidt i tvivl om den der børne - og ungeydelse der, ifølge flere artikler, skal deles ligeligt mellem forældrene, her fra 1. april 2019.
Mine børns far og jeg har fælles forældremyndighed over børnene. Vi har altid samarbejdet godt, dog er der begyndt at komme nogle gnidninger og uoverensstemmelser. Bl.a. på grund af økonomi og fordi børnene ikke ønsker at være hos ham. Dvs. at de bor på fuld tid hos mig.
Men som jeg kan læse mig til, kræver det en samværsafgørelse for at checken ikke bliver delt?
Er der nogle der har styr på, hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig, da jeg mener at jeg burde have den fulde ret til hele børne- og ungeydelsen?
Vi har altid selv lavet aftaler omkring børnene og tilgodeset deres ønsker om samvær, hvilket vi også stadig gør, men vi har ikke nogen nedskrevet papirer vedrørende samvær.
Jeg ved at ham vil blive tosset over at jeg ikke vil dele børnechecken. Men jeg mener jo stadig, at da jeg står for samtidige udgifter til børnene og har børnene 24/7 at de skal lande på min konto.