Hvem passer vores børn? Dok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2019

321

Profilbillede for 321
AlwaysAno skriver:

Jeg er ikke bekymret for børnehaverne. Synes ikke det er slemt med normeringen der- og i hvert fald ikke i mine børns børnehave. Og mine børn elsker at være afsted.

men- jeg kunne ALDRIG rømme om at sende mit barn i vuggestue men det kunne jeg heller ikke før jeg så den dokumentar. For det er direkte omsorgssvigt.!

Nu er jeg en dem der har haft mine børn i både dagpleje og vuggestue. Så jeg kan sagens udtale mig om hvordan det er at have børn i begge dele. Men i den kommune hvor jeg bor er vuggestue bedre end dagplejen. Der er 4 voksne til 15 børn. I dagplejen sad der 1 voksen til 4-5 børn. Mine børn har altid fået mere opmærksomhed i vuggestuen end i Dagplejen. Samt deres hverdag var mere spændende og tryg i vuggestuen. I dagplejen røg de rundt til forskellige steder og forskellige dagplejemødre når dagplejemor var syg, ferie eller skulle på kursus osv. Men bor også i en kommune hvor børnepasningstilbud bliver prioriteret. Synes altid debatten er meget ensidig og slår på at forholdene er dårlige i hele landet. Men det er de nu ikke hvor jeg bor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Nåh hvad så? Havd synes i om dokumentaren Hvem passer vores børn?

Bilder i jer stadig ind det er godt nok? 

- tror i stadigvæk at jeres vuggestue eller BH ikke har ufattelig dårlig normingering?!

alle jeg snakker med tror altid at det sted deres børn er MEGA godt osv. At normingering der er mega gode

News Flase ALLE ALLE vuggestuer og BH har ufattelig dårlig normingering, hvor børn bliver direkte omsorgssvigtede 

Hvad kan vi gøre?! Vi kan holde os informeret og sige vi vild ikke det her! Aflevere vores børn 6 timer et sted hvor de ikke bliver set eller anerkendt fordi der ikke er personale nok, det har alvorlig konsekvenser ikke ha en gode relation til de voksne omkring sig i den alder

Lad os sige dette er uacceptabelt! 

Ah jeg håber der sker en ændring!

og lad os ikke gå i diskutioner om det forkerte!!!!

dette handler om at der ikke er nok voksne og derfor ikke kan dannes en gode relation! Fordi pædagogerne ikke har det helt grundlæggende! TID!!!!

Lad være og tage denne tråd til noget andet!

tror selv på pædagoger og medarbejder gøre det bedste de kan! 

Der er forskel på normeringen i de forskellige kommuner. Nogen kommuner er forholdene fine og andre kommuner er de ikke. Derudover er der også stor forskel fra institution til institution og fra stue til stue. Mine børn har gået på en stue hvor alt spillede og pædagogerne havde masser af tid og overskud. Hvorimod nabostuen som havde færre børn ikke fungerede en overgang. Så ikke dokumentaren, men hvis den kun viser de dårlige institutioner så er jeg ikke interesseret i at se den. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

L-mor skriver:

Private dagtilbud kan selv fastsætte deres forældrebetaling. Og de har ofte et lavere uddannelsesniveau end de kommunale - færre pædagoger, flere medhjælpere.

Mine går i en privat børnehave, og der er langt de fleste uddannet pædagog. 

Men nu er pasning ikke nødvendigvis, bedre bare fordi man har læst en bog om børn. 

Lige ledes betaler vi efter kommunens takster, så fuldstændig det samme som den kommunale. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Anonym

Anonymor skriver:

Det er ikke helt sammenligneligt. I en daginstitution er de jo ikke 4 pr 20 børn i hele åbningstiden. Det er de måske midt på dagen, imens de i ydertidspunkterne er færre. En dagpleje er der en til 4, Max 5, hele åbningstiden. 

Hos os er de to pædagoger om morgenen til kl 9:30 hvor der også kun er halvt af børn da flere børn møder sent ind. Kl 10 møder de 2 ekstra pædagoger ind hvor børnene også er fuldtalligt og igen ved 15 tiden går de 2 første pædagoger hvor mange af børnene igen er henter. Så normeringen hos os er stadig 1 pædagog til 5-6 børn hele åbningstiden. 

Som jeg netop skrev er vi ret priviligeret i vores BH og ingen børn mangler opmærksomhed. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym

Den dok vidste det jeg siger tit at vores land er kør i sing om det er vores børn ældre eller sundhedssystem der KAN  IKKE spares mere på de områder det irriterende mig hvor mange nogle tal på et stykke papir kan styre en minister man kan jo altid får tal til af se fine ud når man tæller en pædagog med som er på  barsel som jo af gode grund ikke er til sted jeg mener at alle  politikere skulle tvinge til af kom ud i ældreplejen og børnhaverne og på vores sygehuse på en hel nomail dag uden der er lave spec hensyn og se hvordan virkeheden ser ud vores samfund sejler 

Jeg vil dog genre  slå fast at jeg er overbevis om at de pædagoger der er tilbage gør 100% alt hvad der står i deres magt for at alle børn skal kom godt og sikker i gennem deres dag og det  gælder også dem der passe vores ældre og arbejder på vores sygehuse 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym

321 skriver:

Nu er jeg en dem der har haft mine børn i både dagpleje og vuggestue. Så jeg kan sagens udtale mig om hvordan det er at have børn i begge dele. Men i den kommune hvor jeg bor er vuggestue bedre end dagplejen. Der er 4 voksne til 15 børn. I dagplejen sad der 1 voksen til 4-5 børn. Mine børn har altid fået mere opmærksomhed i vuggestuen end i Dagplejen. Samt deres hverdag var mere spændende og tryg i vuggestuen. I dagplejen røg de rundt til forskellige steder og forskellige dagplejemødre når dagplejemor var syg, ferie eller skulle på kursus osv. Men bor også i en kommune hvor børnepasningstilbud bliver prioriteret. Synes altid debatten er meget ensidig og slår på at forholdene er dårlige i hele landet. Men det er de nu ikke hvor jeg bor.

Det er en rigtig fin normering - 15/4. Sådan er det også i den vuggestue jeg arbejder i. Altså når alle mand er på arbejde. Hvilket er nærmest aldrig. Endnu, i 2019, er det ikke sket. Dels oga ferie, sygdom, barn syg, omsorgsdage, seniordage - jeg kunne blive ved. Og der er ikke vikar dækning! Og der skal være fire væk fra huset før vi får én vikar. 

Bare lige, så du er opmærksom på, at det på papiret ser rigtig flot ud. Men realiteten kan bestemt være en hel anden. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Men nu er pasning ikke nødvendigvis, bedre bare fordi man har læst en bog om børn. 

Lige ledes betaler vi efter kommunens takster, så fuldstændig det samme som den kommunale. 

Hvis du bare mener vi PASSER børnene er du da helt afmarcheret 

Mhv Mette - pædagog i en børnehave hvor vi er 2 pædagoger og 1 studerende på vores stue, hvor der er 23 børn i alderen 2,9-4 år ! OG vi er altså kun 3 i tidsrummet 08.30 til 13 !! Indtil kl. 08.30 er vi kun én mand på stuen og det samme fra kl. 15 !! - jo vi løber stærkt for at tilgodese alles behov  - OG vi når ikke hele vejen omkring - desværre !!

Anmeld Citér

16. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vil du reducere en videregående uddannelse til, at man har “læst en bog om børn”? Har sygeplejersker tilsvarende “læst en bog om patienter”? Det er i mine øjne et meget farligt spor at følge. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg synes godt nok, det er en nedladende kommentar.

Tror du virkelig pædagoguddannelsen udelukkende handler om at læse en bog om børn ?

Og tror du virkelig kun, arbejdet kun handler om at passe børnene ?

Der vil altid være opgaver i en børnehave, som udelukkende kan varetages af de uddannede pædagoger.

Det er ikke alle opgaver, der kan varetages af en ufaglært medhjælper.

Anmeld Citér

16. marts 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad er god og hvad er dårlig normanering? 

For jeg vil da bestemt mene at vores BH er god og vi er meget priviligeret i forhold til andre. 

Vi har 4 pædagoger til 20 børn pr stue. Kan ikke se det er meget anderledes end en DP hvor de er 1 til 4-5 børn. I ferier er der mindre pædagoger  men der er der så også mindre børn. Men i snit er der altid 1 pædagog til 4-6 børn  

hvad synes du løsningen skulle være? Det er langt fra alle der har råd til at få hjemme indtil de skal starte i skole  (personligt har jeg hverken råd eller lyst. Ville blive kuk kul crazy) og som en anden er inde på  flere pædagoger koster penge. Og de penge skal vi forældre betale i institution som mange heller ikke har råd til  

De fleste institutioner har tre voksne om formiddagen og i middagsstunden skal der afvikles pauser. Om eftermiddagen er der to voksne. 

Ved sygdom er der dage hvor der kun er 1, hvis ingen af vikarerne har kunne komme på arbejde. 

Sådan ser det ud i de fleste børnehaver og vuggestuer. Så er der nogle få der har en 4. voksen om formiddagen - det har vi 2 dage om ugen. 

Jeg synes dokumentaren viser meget godt hvordan der også kan se ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.