Det er ikke sådan at der kan gemmes på penge beregnet til personale - så spare op, tænker jeg ikke er en mulighed. De penge der er, ansættes der efter.
Ligesom der er et vikarbudget. Og er der noget tilbage i slutningen af året så kalder vikarene på arbejde selvom der ikke er nogen syge.
Jeg ved ikke hvorfor private, som ifølge dig, har færre penge og alligevel har råd til flere hænder. Når du siger at to ud af tre ansatte er uddannede er det så pædagog uddannet eller pædagogisk assistenter?
De er pædagoger.
Nomineringen hedder 3 børn pr voksen i vuggestuen
4 ved de små bh børn og 5 ved det store.
Er der sygdom er der faste vikarer.
Er der studernede er de elstra hænder og tæller ikke med i normeneringen.
Det er ren luksus i forhold hvad vi ellers er vant til .
Og nok ikke uden grund at ifølge forældrebestyrelsen så er der over 100 børn på venteliste..
Og ja private og det gælder både inst og skoler får mindre tilskud pr barn og alligvel ser i fx også på vores privatskole at der er max 20 børn pr klasse og i de små klasser er der 2 lærer hvis der er nogle børn med udfordringer.
Til gengæld betaler jeg 1000 pr barn i friskolen - og det gør self der er nogle penge at gøre godt med.
I Bh koster det med fuld forplejning ( 4 måltider om dagen ) varm mad til middag og bleer til blebørnene 2500
Vi får så tilskud fordi vi har et barn i fritidsordning på friskolen til 700 rabat så betaler 1437 for bh.
Anmeld
Citér