Hvem passer vores børn? Dok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

De tager skade i deres tilknytning.

Prøve og læse denne artikel - https://www.information.dk/debat/2019/03/boern-kan-knytte-paedagoger-konsekvenser-livet?vwo_exp_badges=%7C32%7C

De får ikke ligefrem en tilknytningsforstyrrelse - det er jo ikke sådan at man slet ikke ser det enkelte barn. Det er ydertimerne der er for lidt - ligesom dokumentaren også viste. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2019

Carina:-) skriver:

Som om det har en betydning.

De forringelser er jo ikke kommet her de sidste få år ....

Der er jo et budget som skal overholdes. Så tænker ikke de bruger pengene forkert. Det er ikke den enkelte leder der fastlægger budgettet. Hun skal blot overholde den. 

Derudover plejer det være sådan at de private oftest har flere ufaglærte ansat og færre pædagoger. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

AlwaysAno skriver:

Jeg er ikke bekymret for børnehaverne. Synes ikke det er slemt med normeringen der- og i hvert fald ikke i mine børns børnehave. Og mine børn elsker at være afsted.

men- jeg kunne ALDRIG rømme om at sende mit barn i vuggestue men det kunne jeg heller ikke før jeg så den dokumentar. For det er direkte omsorgssvigt.!

Det siger de fleste forældre - men som pædagog kan jeg fortælle dig at man ikke siger til forældrene - idag har vi manglet hænder eller idag har jeg måtte afvise dit barn, fordi jeg skulle skifte bleer, ordne frugt m.m. Eller idag har vi været på legepladsen med den anden stue, da vi ellers vil stå alene med 22 børn på en stue og kun to voksne på den anden stue. I stedet bliver fokus lagt på at børnene har kunne lege på tværs og danne nye relationer. 

Nej, vi skriver et skriv om de fine ting der er blevet lavet om formiddagen og får en hyggesnak i døren med forældrene og så går forældrene glade hjem. 

Jeg synes ikke børnehaver og vuggestuer omsorgssvigter børn - jeg synes dog norneringen er problematisk fra omkring kl 13 til luk. Det er problematisk at det er SÅ sårbart ved sygdom at man kan stå alene tilbage med 22 børn. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Carina:-)

mor:) skriver:

Der er jo et budget som skal overholdes. Så tænker ikke de bruger pengene forkert. Det er ikke den enkelte leder der fastlægger budgettet. Hun skal blot overholde den. 

Derudover plejer det være sådan at de private oftest har flere ufaglærte ansat og færre pædagoger. 

Ikke i vores.

Der er 2/3 pædagoger. 

Der er flere hænder og mindre tilskud pr barn. 

Det er da tankevækkende at de private kan noget de kommunale ikke kan økonomisk set.

Anmeld Citér

16. marts 2019

Nej det undre også mig .

Især med tanke på at de private får mindre tilskud end de offentlige pr barn.

Der burde skulle dokumenteres for hvad pengene går til for noget er ikke som det skal være ....

Det bliver skam dokumenteret. Jeg er pædagog og får løn fra kommunen da jeg er offentlig ansat. Enhver krone bliver dokumenteret og der kan ikke flyttes rundt i budgetter. 

Det er absurd at tænke at det er fordi pengene går til andet! 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Det bliver skam dokumenteret. Jeg er pædagog og får løn fra kommunen da jeg er offentlig ansat. Enhver krone bliver dokumenteret og der kan ikke flyttes rundt i budgetter. 

Det er absurd at tænke at det er fordi pengene går til andet! 

De kan jo stadig blive brugt forkert eller sparet op.

Facts er jo at man skærer i normeringen i ikke private inst 

På trods af større tilskud pr barn. 

Har stadig en i en kommunal inst og det er op af bakke med personale 

Og de der kæmper bliver sygemeldt på stribe fordi de går ned på stress 

Er der alm sygdom kommer der ikke en vikar osv

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym

Det siger de fleste forældre - men som pædagog kan jeg fortælle dig at man ikke siger til forældrene - idag har vi manglet hænder eller idag har jeg måtte afvise dit barn, fordi jeg skulle skifte bleer, ordne frugt m.m. Eller idag har vi været på legepladsen med den anden stue, da vi ellers vil stå alene med 22 børn på en stue og kun to voksne på den anden stue. I stedet bliver fokus lagt på at børnene har kunne lege på tværs og danne nye relationer. 

Nej, vi skriver et skriv om de fine ting der er blevet lavet om formiddagen og får en hyggesnak i døren med forældrene og så går forældrene glade hjem. 

Jeg synes ikke børnehaver og vuggestuer omsorgssvigter børn - jeg synes dog norneringen er problematisk fra omkring kl 13 til luk. Det er problematisk at det er SÅ sårbart ved sygdom at man kan stå alene tilbage med 22 børn. 

Jeg ville som forældre hellere høre sandheden end det andet. For så kan jeg kæmpe for mit barn og gå videre til politikerne. Jeg tror, personale og forældre bliver nødt til at være ærlige overfor hinanden, og stå sammen mod politikerne. . 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Anonym skriver:

Jeg ville som forældre hellere høre sandheden end det andet. For så kan jeg kæmpe for mit barn og gå videre til politikerne. Jeg tror, personale og forældre bliver nødt til at være ærlige overfor hinanden, og stå sammen mod politikerne. . 

Jeg er enig - men der er et dilemma jeg synes er svær. I min institution fortæller man forældrene hvis man en eftermiddag står alene og spørge om mulighed for at hente tidligt. 

Men så står der nogle forældre tilbage som ikke kan hente tidligt og må tage på arbejde med dårlig samvittighed. Og det ved jeg egentlig ikke hvad jeg tænker om. 

Det sker heldigvis ikke så tit - men alligevel. 

Anmeld Citér

16. marts 2019

De kan jo stadig blive brugt forkert eller sparet op.

Facts er jo at man skærer i normeringen i ikke private inst 

På trods af større tilskud pr barn. 

Har stadig en i en kommunal inst og det er op af bakke med personale 

Og de der kæmper bliver sygemeldt på stribe fordi de går ned på stress 

Er der alm sygdom kommer der ikke en vikar osv

Det er ikke sådan at der kan gemmes på penge beregnet til personale - så spare op, tænker jeg ikke er en mulighed. De penge der er, ansættes der efter. 

Ligesom der er et vikarbudget. Og er der noget tilbage i slutningen af året så kalder vikarene på arbejde selvom der ikke er nogen syge. 

Jeg ved ikke hvorfor private, som ifølge dig, har færre penge og alligevel har råd til flere hænder. Når du siger at to ud af tre ansatte er uddannede er det så pædagog uddannet eller pædagogisk assistenter? 

Anmeld Citér

16. marts 2019

Det er ikke sådan at der kan gemmes på penge beregnet til personale - så spare op, tænker jeg ikke er en mulighed. De penge der er, ansættes der efter. 

Ligesom der er et vikarbudget. Og er der noget tilbage i slutningen af året så kalder vikarene på arbejde selvom der ikke er nogen syge. 

Jeg ved ikke hvorfor private, som ifølge dig, har færre penge og alligevel har råd til flere hænder. Når du siger at to ud af tre ansatte er uddannede er det så pædagog uddannet eller pædagogisk assistenter? 

De er pædagoger. 

Nomineringen hedder 3 børn pr voksen i vuggestuen 

4 ved de små bh børn og 5 ved det store.

Er der sygdom er der faste vikarer. 

Er der studernede er de elstra hænder og tæller ikke med i normeneringen.

Det er ren luksus i forhold hvad vi ellers er vant til . 

Og nok ikke uden grund at ifølge forældrebestyrelsen så er der over 100 børn på venteliste..

Og ja private og det gælder både inst og skoler får mindre tilskud pr barn og alligvel ser i fx også på vores privatskole at der er max 20 børn pr klasse og i de små klasser er der 2 lærer hvis der er nogle børn med udfordringer. 

Til gengæld betaler jeg 1000 pr barn i friskolen - og det gør self der er nogle penge at gøre godt med. 

I Bh koster det med fuld forplejning ( 4 måltider om dagen ) varm mad til middag og bleer til blebørnene 2500

Vi får så tilskud fordi vi har et barn i fritidsordning på friskolen til 700 rabat så betaler 1437 for bh. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.