Hvem passer vores børn? Dok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nåh hvad så? Havd synes i om dokumentaren Hvem passer vores børn?

Bilder i jer stadig ind det er godt nok? 

- tror i stadigvæk at jeres vuggestue eller BH ikke har ufattelig dårlig normingering?!

alle jeg snakker med tror altid at det sted deres børn er MEGA godt osv. At normingering der er mega gode

News Flase ALLE ALLE vuggestuer og BH har ufattelig dårlig normingering, hvor børn bliver direkte omsorgssvigtede 

Hvad kan vi gøre?! Vi kan holde os informeret og sige vi vild ikke det her! Aflevere vores børn 6 timer et sted hvor de ikke bliver set eller anerkendt fordi der ikke er personale nok, det har alvorlig konsekvenser ikke ha en gode relation til de voksne omkring sig i den alder

Lad os sige dette er uacceptabelt! 

Ah jeg håber der sker en ændring!

og lad os ikke gå i diskutioner om det forkerte!!!!

dette handler om at der ikke er nok voksne og derfor ikke kan dannes en gode relation! Fordi pædagogerne ikke har det helt grundlæggende! TID!!!!

Lad være og tage denne tråd til noget andet!

tror selv på pædagoger og medarbejder gøre det bedste de kan! 

jeg er pædagog i en vuggestue og vi er 2 pædagoger og 2 medhjælpere på hver stue til 13 børn. jow vi løber stærkt og er ikke altid vikar dækket, men der er godt nok ingen børn i min vuggestue der er omsorgsvigtet eller ikke har gode relationer til de voksne. Hver dag bliver jeg mødt af kram og kærlige børn der føler sig rigtig trygge i deres hverdag. Bliver de syge sidder de ved en voksen og putter til deres mor eller far når frem. Vi arbejder hver dag med relationer og trivsel og ser glade børn der udvikler sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Hvad er det rigtige kryds? Det findes jo ikke. Så der bare andre der lider under det “rigtige” kryds 

Det er helt korrekt at vi som individer har forskellige behov. Det var ikke for at generalisere, men blot for at sige, at hvis man har noget man er utilfreds med i samfundet, må man forsøge at ændre status quo, i stedet for at brokke sig. 

For mig ligger det rigtige kryds i hvert fald ikke der, hvor billigere biler og skattelettelser prioriteres over børn, uddannelse, sundhed og ældre. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Ærgerlig tone at lægge ud med.

Vi skal nok starte med at sætte det rigtige kryds ved næste valg. 

Ærgelig tone?! Hvad? 

Jeg er jo ikke politiker der søger jeres stemme, jeg arbejde som ufaglært for 10 år siden i en vuggestue og kunne ikke holde det ud dengang!

Jeg har sagt det til alle, og delt artikler pædagoger skriver og hvad?

Det eneste forældre gøre er at lukke øjnene - Har jeg snakket med nogle udfra landet: Ja jeg er bare glad for mine børn ikke går i vuggestsue i byen det er værre, og så omvendt når jeg snakker med en fra byen.

Jeg forstår ikke den lige gyldighed folk har for deres egne børns hverdag - 

i dont get it 

Vi ved det er ikke sundt for børn ikke ha voksne kontakt en hele dag i vuggestue og BH, og de 1-4 timer vi har med dem før vi går i seng kan ikke redde på det svigt der er skete i løbet af dagen 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hvad er det rigtige kryds? Det findes jo ikke. Så der bare andre der lider under det “rigtige” kryds 

Jamen altså hvad vil du have, at vi skal gøre? Som du selv siger, der er bare andre, der lider under det.. 

Altså hvis der bliver smidt flere penge efter pædagoger, så mangler de syge eller ældre måske folk til at pleje dem.. 

Så som sagt, hvad vil du have, at vi skal gøre? Betale mere i skat? Tage pengene et andet sted fra og fra hvad? Vejene, sygehus, ældre, politiet? 

Det nytter ikke noget bare at sige "vi vil ikke finde os i det.. Find en løsning!".. Du må jo komme med et løsningsforslag 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg er pædagog i en vuggestue og vi er 2 pædagoger og 2 medhjælpere på hver stue til 13 børn. jow vi løber stærkt og er ikke altid vikar dækket, men der er godt nok ingen børn i min vuggestue der er omsorgsvigtet eller ikke har gode relationer til de voksne. Hver dag bliver jeg mødt af kram og kærlige børn der føler sig rigtig trygge i deres hverdag. Bliver de syge sidder de ved en voksen og putter til deres mor eller far når frem. Vi arbejder hver dag med relationer og trivsel og ser glade børn der udvikler sig. 

Fantastisk! Det elsker jeg at høre! 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym

Unicorn1 skriver:

Jamen altså hvad vil du have, at vi skal gøre? Som du selv siger, der er bare andre, der lider under det.. 

Altså hvis der bliver smidt flere penge efter pædagoger, så mangler de syge eller ældre måske folk til at pleje dem.. 

Så som sagt, hvad vil du have, at vi skal gøre? Betale mere i skat? Tage pengene et andet sted fra og fra hvad? Vejene, sygehus, ældre, politiet? 

Det nytter ikke noget bare at sige "vi vil ikke finde os i det.. Find en løsning!".. Du må jo komme med et løsningsforslag 

Det var ikke mig der startede tråden. Jeg var som ment bare nysgerrig hvad det rette kryds er. Netop fordi vi ikke kan hjælpe alle i samfundet  

jeg brokker mig på ingen måde over bh’s Pædagog normering. Mit indtryk er ihvertfald at der er god tid og plads til alle børnene hos min søn  

Anmeld Citér

12. marts 2019

L-mor

321 skriver:

Her er der 4 pædagoger til 22 børn i børnehaven og 4 pædagoger til 15 vuggestue børn. 

Da jeg selv gik i børnehave var der masser af pædagoger, men det fik vi da ikke mere voksenkontakt af. Mine børn har mere kontakt med voksne i institutioner end jeg havde i sin tid. Så det er lidt den omvendte verden. 

Det er en meget væsentlig pointe. Jeg er kritisk overfor normeringerne, men der er sket - generelt set - en meget stor omvæltning i de ansattes anvendelse af deres tid. Da jeg var barn sad de voksne med deres kaffe og smøger og vi børn måtte opsøge dem, hvis vi ville have trøst eller anden voksenkontakt. I dag anvender det pædagogiske personale deres tid langt mere relevant for dagtilbuddene er blevet orienteret mod børnenes behov, fremfor de voksnes interesser. Jeg vil gerne have flere pædagoger i dagtilbuddene for at få mere af det, de laver i dag. Ikke for at få mere af det, de lavede den gang.

Anmeld Citér

12. marts 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Det var ikke mig der startede tråden. Jeg var som ment bare nysgerrig hvad det rette kryds er. Netop fordi vi ikke kan hjælpe alle i samfundet  

jeg brokker mig på ingen måde over bh’s Pædagog normering. Mit indtryk er ihvertfald at der er god tid og plads til alle børnene hos min søn  

Haha sorry .. Blev lige distraheret af min datter, så fik lige set forkert

Anmeld Citér

12. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Hvem er det du råber sådan af, trådstater? Hele din tilgang er utrolig aggressiv og usaglig, hvilket gør at din (i øvrigt helt berettigede) frustration rammer fuldkommen forbi målet.

Ja, man har fra politisk hold i årevis forringet velfærden i Danmark, herunder sundhedsområdet. Og vi har som vælgere accepteret disse forringelser og ladet dem fortsætte - til dels fordi vi ikke har sat vores krydser ved de partier, som for alvor bakker op om en stærk offentlig sektor og et solidt socialt og sundhedsmæssigt sikkerhedsnet. Vi har i mange år alt for ukritisk accepteret nedskæringer, fordi det politisk er lykkedes at etablere en diskurs om, at vi “ikke havde råd til andet”. Joke is on us!

Men der hvor du fuldkommen fejler er (ud over din hidsige tone) at du skyder på tilfældige forældre på en hjemmeside, med en undertone af bedrevidenhed og beskyldninger om, at modtagerne for dine skud er ligeglad med et påstået åbenlys omsorgssvigt af deres egne børn. Det er næppe rigtigt. Langt mere sandsynligt er det, at mange forældre i dag ikke ved hvor de skal rette kritikken hen, og derfor ikke får taget aktive valg om protest.

Og skulle vi ikke meget hellere tage den snak? Altså om hvad vi kan gøre hver især og sammen, for at forbedre vilkårene i de mange ellers udmærkede institutioner med søde og dygtige pædagoger, som hver dag knokler og gør deres bedste med alt for få midler....

For det hjælper næppe særlig meget, bare at sidde og skrige et tilfældigt sted på Internettet ...

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym

Unicorn1 skriver:

Haha sorry .. Blev lige distraheret af min datter, så fik lige set forkert

Haha. Det kender jeg skam godt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.