Tja... Det er svært at vende skuden.. netop fordi forældre IKKE er ligeglade, benytter flere og flere (i hvertfald i min kreds af bekendte, venner og perifere bekendte) de private tilbud.. og det er jo det, især blå blok gerne vil have.. så kan de spare på offentligt ansatte pædagoger fordi pøblen er villige til at gå over til de private i stedet for og give en egenbetaling . Det samme med hospitaler osv osv.
Så burde man støtte endnu mere op om de offentlige tilbud og holde på, at der er grund til at forbedre dem.. men.. vil man lade ens egne poder være dem der tager de tunge seje år med dårlige normeringer og inklusionsprincipper i folkeskolen?? For den gode sags skyld - på sigt. Det er et dilemma. Og ja, jeg er dobbeltmoralsk lige der. Jeg tør nemlig ikke gamble med mit eget afkom ift skolegang, og har taget en privat skole - stik imod mine ellers ret røde principper.
Vi kan råbe og vi kan skrige og vi kan samles i flok. Jeg tror ikke på det bliver anderledes. Ikke så længe vi har råd til at vælge private tilbud og gør det. Selv min enlige veninde på kh har råd til at have 2 børn på privatskole..
men hvem vil gå forrest og kæmpe kampen og sende egne børn ud hvor vilkårene er værst?
Anmeld
Citér