Hvem passer vores børn? Dok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Tja... Det er svært at vende skuden.. netop fordi forældre IKKE er ligeglade, benytter flere og flere (i hvertfald i min kreds af bekendte, venner og perifere bekendte) de private tilbud.. og det er jo det, især blå blok gerne vil have.. så kan de spare på offentligt ansatte pædagoger fordi pøblen er villige til at gå over til de private i stedet for og give en egenbetaling . Det samme med hospitaler osv osv.

Så burde man støtte endnu mere op om de offentlige tilbud og holde på, at der er grund til at forbedre dem.. men.. vil man lade ens egne poder være dem der tager de tunge seje år med dårlige normeringer og inklusionsprincipper i folkeskolen?? For den gode sags skyld - på sigt. Det er et dilemma. Og ja, jeg er dobbeltmoralsk lige der. Jeg tør nemlig  ikke gamble med mit eget afkom ift skolegang, og har taget en privat skole - stik imod mine ellers ret røde principper. 

Vi kan råbe og vi kan skrige og vi kan samles i flok. Jeg tror ikke på det bliver anderledes. Ikke så længe vi har råd til at vælge private tilbud og gør det. Selv min enlige veninde på kh har råd til at have 2 børn på privatskole..

men hvem vil gå forrest og kæmpe kampen og sende egne børn ud hvor vilkårene er værst? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2019

L-mor

Carina:-) skriver:

Jeg betaler 2500 for bh med bleer og madordning.

Det er 100 kr mere end en kommunal i vores kommune med madordning  og ingen bleordning 

Har en dreng i fritidsordning på friskolen og betlaler 700 for det pr måned og får så tilskud der gør at jeg kun betaler 1437 for bh pladsen. 

Derudover er 2/3 dele i inst pædagoger den sidste 3 del er medhjælpere . 

Jeg ved ikke hvilken kommune, du bor i. Men jeg kan fortælle dig, at du betaler 750 kr. mere om måneden for børnehave, end jeg gør. Der er store forskelle på det her område.

Anmeld Citér

12. marts 2019

Soonmom

L-mor skriver:

Private dagtilbud kan selv fastsætte deres forældrebetaling. Og de har ofte et lavere uddannelsesniveau end de kommunale - færre pædagoger, flere medhjælpere.

Det er godt nok noget af et postulat at komme med 

De private vuggestuer jeg har arbejdet i har netop bedre uddannet personale og bedre normering , så min erfaring er det modsatte 

Anmeld Citér

12. marts 2019

L-mor

Soonmom skriver:

Det er godt nok noget af et postulat at komme med 

De private vuggestuer jeg har arbejdet i har netop bedre uddannet personale og bedre normering , så min erfaring er det modsatte 

Helt ok. Som jeg netop skriver er der meget store forskelle på området. Min erfaring er fra kommuner i hovedstadsområdet. Jeg har arbejdet i fire kommuner og i alle fire har uddanelsesgraden været lavere i de private dagtilbud. Men jeg kender også til en lille kommune, hvor uddannelsesgraden er meget lav. Der vil uddannelsesgraden i de private dagtilbud sandsynligvis være højere.

Anmeld Citér

12. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Apropos... Selv Socialdemokratiet "børnenes parti" siger nej tak til forbedringer. Jøsses for nogen politikere..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. marts 2019

Babilooo

AlwaysAno skriver:

Jeg er ikke bekymret for børnehaverne. Synes ikke det er slemt med normeringen der- og i hvert fald ikke i mine børns børnehave. Og mine børn elsker at være afsted.

men- jeg kunne ALDRIG rømme om at sende mit barn i vuggestue men det kunne jeg heller ikke før jeg så den dokumentar. For det er direkte omsorgssvigt.!

Nu skal det ikke være en diskussion om vuggestue vs dagpleje.

jeg har haft begge mine drenge i en fantastisk vuggestue med dejlige pædagoger.. udviklende lege og tilfredse unger. På ingen måde omsorgssvigt! 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Mor11

12. marts 2019

Carina:-)

L-mor skriver:

Jeg ved ikke hvilken kommune, du bor i. Men jeg kan fortælle dig, at du betaler 750 kr. mere om måneden for børnehave, end jeg gør. Der er store forskelle på det her område.

Herning kommune

Betaler du kun 1750 for bh med fuld madordning  ( 4 x mad om dagen og altid varm mad til middag) og bleer? 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Herning kommune

Betaler du kun 1750 for bh med fuld madordning  ( 4 x mad om dagen og altid varm mad til middag) og bleer? 

Det lyder ret enestående hvis L-mor kan få bhv med en fuld madordning for under 2000kr! 

I de 2 kommuner hvor jeg kender til taksterne på Fyn, hedder standard bhv 1800 cirka og madordning 5-600kr... Og madordning er vel at mærke kun 1!! Måltid om dagen, varm frokost. 

Min søn går på privatskole og der giver vi 500kr for fuld forplejning - morgen,formiddag, varm frokost og eftermiddagsmad. Jeg fatter ikke hvordan de offentlige inst får så lidt ud af de penge ift de private. 

Anmeld Citér

13. marts 2019

Carina:-)

Mor11 skriver:

Det lyder ret enestående hvis L-mor kan få bhv med en fuld madordning for under 2000kr! 

I de 2 kommuner hvor jeg kender til taksterne på Fyn, hedder standard bhv 1800 cirka og madordning 5-600kr... Og madordning er vel at mærke kun 1!! Måltid om dagen, varm frokost. 

Min søn går på privatskole og der giver vi 500kr for fuld forplejning - morgen,formiddag, varm frokost og eftermiddagsmad. Jeg fatter ikke hvordan de offentlige inst får så lidt ud af de penge ift de private. 

Nej det undre også mig .

Især med tanke på at de private får mindre tilskud end de offentlige pr barn.

Der burde skulle dokumenteres for hvad pengene går til for noget er ikke som det skal være ....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.