Hvem passer vores børn? Dok.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2019

Anonym

At vi skal kræve at i sådan et rigt land som væres skal vores børn ikke bliver omsorgssvigt dagligt!!!! 

De har sparet og sparet og sparet og nu skal pengene tilbage - Vi ser allerede en kæmpe stigning i hjemmepasset børn da forældre ikke kan holde ud af aflevere sin børn så taber landet mange penge - det må være en af de første vilkår for et velfærdssamfundet at børnene har det godt og ikke bliver svigtet!!!!

Lidt ærgerligt, at du starter en debat uden at faktatjekke noget som helst. Specifikt kan du SLET ikke konkludere, at stigning i hjemmepassede børn (din påstand) er på baggrund af dårlige forhold i pasningstilbud. Min påstand er, at forholdene er bedre nu, særligt er der nu mange, der har økonomisk råderum til at beholde børnene hjemme, og der ydes tilskud i mange kommuner.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ærgelig tone?! Hvad? 

Jeg er jo ikke politiker der søger jeres stemme, jeg arbejde som ufaglært for 10 år siden i en vuggestue og kunne ikke holde det ud dengang!

Jeg har sagt det til alle, og delt artikler pædagoger skriver og hvad?

Det eneste forældre gøre er at lukke øjnene - Har jeg snakket med nogle udfra landet: Ja jeg er bare glad for mine børn ikke går i vuggestsue i byen det er værre, og så omvendt når jeg snakker med en fra byen.

Jeg forstår ikke den lige gyldighed folk har for deres egne børns hverdag - 

i dont get it 

Vi ved det er ikke sundt for børn ikke ha voksne kontakt en hele dag i vuggestue og BH, og de 1-4 timer vi har med dem før vi går i seng kan ikke redde på det svigt der er skete i løbet af dagen 

Min generelle fornemmelse er nu ikke, at forældre er ligeglade med deres børns hverdag.

Det her site handler om børn, og derfor er det helt naturligt, at det er børns vilkår, der fokuseres på.

Men mens du er så optaget af børnene, så er der altså også nedskæringer i ældreomsorgen, sundhedsvæsnet og andre steder. Det ene område er jo ikke vigtigere end det andet. 

Vi må jo hver især overveje, hvor vi sætter vores kryds.

Du lyder som en ildsjæl, så måske skulle du gå ind i politik. Og det er så absolut ikke ment ironisk eller negativt. Men den energi du lægger for dagen i den her tråd, kan måske bruges på at forbedre vilkårene.

Anmeld Citér

12. marts 2019

Anonym

Jamen altså hvad vil du have, at vi skal gøre? Som du selv siger, der er bare andre, der lider under det.. 

Altså hvis der bliver smidt flere penge efter pædagoger, så mangler de syge eller ældre måske folk til at pleje dem.. 

Så som sagt, hvad vil du have, at vi skal gøre? Betale mere i skat? Tage pengene et andet sted fra og fra hvad? Vejene, sygehus, ældre, politiet? 

Det nytter ikke noget bare at sige "vi vil ikke finde os i det.. Find en løsning!".. Du må jo komme med et løsningsforslag 

Åh gud hvor jeg har hørt det så mange gang det der. 

Hvis der skal være penge til de unge/børn så er der IKKE penge til de ældre. Det er ring og skære symbolpolitik fra politikerne noget deres spindoktor har fundet. fordi det er en ond cirkel. Lidt som hvad kom først ægget eller hønen

Og det passer ikke. Man sådan får de gamle mennesker med over til deres hold. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Åh gud hvor jeg har hørt det så mange gang det der. 

Hvis der skal være penge til de unge/børn så er der IKKE penge til de ældre. Det er ring og skære symbolpolitik fra politikerne noget deres spindoktor har fundet. fordi det er en ond cirkel. Lidt som hvad kom først ægget eller hønen

Og det passer ikke. Man sådan får de gamle mennesker med over til deres hold. 

"Men sådan få de gamle mennesker med over til deres hold"

Hvad mener du præcist med det ?

Jeg synes, det er fuldt ud lige så forfærdeligt at se, hvordan gamle mennesker bliver behandlet, og mange af dem kan ikke selv råbe op.

Anmeld Citér

12. marts 2019

Carina:-)

Vi har vores den yngste i en privat inst. 

Der er det 3 børn pr voksen ved de helt små og 4 til de mellem og 5 pr voksen ved de het store bh børn

Jeg kan godt undre mig over at den bh vi brugte til de andre børn der var det meget ringere normenering . 

3 voksne til 30 børn og det var vel og mærke når alle var på arbejde - var der ferie eller sygdom kunne man se en voksen på legepladsen med hele gruppen....

De private inst får mindre tilskud pr barn og alligevel er der flere hænder.

Så det hele kan ikke findes politisk- der er også noget galt ude i især de kommunale inst hvor pengene tydeligt bliver brugt forkert. 

Anmeld Citér

12. marts 2019

givmignr2 skriver:

Ærgerlig tone at lægge ud med.

Vi skal nok starte med at sætte det rigtige kryds ved næste valg. 

Som om det har en betydning.

De forringelser er jo ikke kommet her de sidste få år ....

Anmeld Citér

12. marts 2019

L-mor

Carina:-) skriver:

Vi har vores den yngste i en privat inst. 

Der er det 3 børn pr voksen ved de helt små og 4 til de mellem og 5 pr voksen ved de het store bh børn

Jeg kan godt undre mig over at den bh vi brugte til de andre børn der var det meget ringere normenering . 

3 voksne til 30 børn og det var vel og mærke når alle var på arbejde - var der ferie eller sygdom kunne man se en voksen på legepladsen med hele gruppen....

De private inst får mindre tilskud pr barn og alligevel er der flere hænder.

Så det hele kan ikke findes politisk- der er også noget galt ude i især de kommunale inst hvor pengene tydeligt bliver brugt forkert. 

Private dagtilbud kan selv fastsætte deres forældrebetaling. Og de har ofte et lavere uddannelsesniveau end de kommunale - færre pædagoger, flere medhjælpere.

Anmeld Citér

12. marts 2019

AlwaysAno

Jeg er ikke bekymret for børnehaverne. Synes ikke det er slemt med normeringen der- og i hvert fald ikke i mine børns børnehave. Og mine børn elsker at være afsted.

men- jeg kunne ALDRIG rømme om at sende mit barn i vuggestue men det kunne jeg heller ikke før jeg så den dokumentar. For det er direkte omsorgssvigt.!

Anmeld Citér

12. marts 2019

L-mor skriver:

Private dagtilbud kan selv fastsætte deres forældrebetaling. Og de har ofte et lavere uddannelsesniveau end de kommunale - færre pædagoger, flere medhjælpere.

Jeg betaler 2500 for bh med bleer og madordning.

Det er 100 kr mere end en kommunal i vores kommune med madordning  og ingen bleordning 

Har en dreng i fritidsordning på friskolen og betlaler 700 for det pr måned og får så tilskud der gør at jeg kun betaler 1437 for bh pladsen. 

Derudover er 2/3 dele i inst pædagoger den sidste 3 del er medhjælpere . 

Anmeld Citér

12. marts 2019

fehår

Min datter er i privat dagpleje. Når hun skal i børnehave, vælger vi også privat.

Jeg er også frustreret over, hvor lidt daginstitutioner bliver prioriteret i dagens Danmark, men i det mindste har jeg muligheden for at fravælge offentlige institutioner og vælge privat. Det koster os en smule mere, men vi gør det med glæde herhjemme. 

Det løser desværre ikke noget i det større billede, men det gør, at jeg kan aflevere min datter med god samvittighed hver morgen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.