Skal man arbejde for enhver pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Præcis. Nu har jeg snakket med lærerforeningen, BUPL og FOA og alle siger entydigt, at hvis de ønsker at ansætte mig i en pædagogstilling, skal de søge om dispensation og dernæst betale mig en pædagogløn.

Av hvor gør det ondt i maven, at skulle sige det, hvis de tilbyder mig jobbet 

Det forstår jeg godt! Men ret skal være ret, og de søgte jo en pædagog, såå budgettet burde jo være lagt efter en løn til en pædagog. Ellers er de da ikke helt fine i kanten i hvertfald  

Godt du forhørte dig hos fagforeningerne! Det er så vigtigt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2019

Anonym

Fordi ved 30 timer kaldes man selvforsørgende. 

Når man er på dp eller kh så skal man søge minimum 30 timers stillinger da det betragtes som fuldtid. 

Jeg har været i systemet i mange år før jeg selv fik arbejde. Hvis man får et arbejde under 30 timer kan man få supplerende dp/kh. fordi man ikke er selvforsørgende

Hvis man er på dagpenge og er fuldtidsforsikret, så SKAL man stå til rådighed for 37 timers job. Man kan godt søge deltidsstillinger på fx 30 timer, og så få supplerende dagpenge, men man skal stadig søge jobs på 37 timer. Og ny lovgivning kan man få udbetalt supplerende dagpenge hvis der kan udbetales minimum 14,8 timers dagpenge pr. måned. Man kan altså få supplere dagpenge hvis man arbejder under 145,53 timer. Men skal dog stadig søge 37 timers job. Eller det antal timer du kan forsørge dig selv for. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym

Sagen er den at jeg er nyledig og på dagpenge. Jeg er faglært, men har søgt andre veje. Jeg er nu blevet kontaktet fra et job, som jeg har søgt, som gerne vil have mig til samtale. Jeg sagde naturligvis ja på trods af en stor lønnedgang i forhold til mit gamle erhverv.

Jeg har efterfølgende fået regnet på lønnen og det viser sig at stillingen på 30 timer giver 1500-2000 kroner MINDRE end min dagpengesats om måneden. Det betyder altså at jeg mister penge på at tage et job. Jeg er bevidst om værdien i at bidrage til samfundet osv, men wauw hvor er det vildt at systemet er strikket sådan sammen.

Hvad tænker I? Ville I tage jobbet alligevel eller ville I genoverveje!?

Hvis du får dagpenge som fuldtidsforsikret, for du for 160,33 timer pr. måned. Tager du et job lavere lønnet på kun 30 timer pr. uge, er det jo derfor du går ned i indtægt. Men du kan søge supplerende dagpenge. Jeg ville tage jobbet og så søge videre. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Bare lige til orientering. 30 timer betragtes som fuldtid og ikke deltid 

Nej det gør det ikke nødvendigvis. Ikke fx på dagpenge. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nej det gør det ikke nødvendigvis. Ikke fx på dagpenge. 

Som skrevet til abracadabra. Så var reglerne anderledes da jeg var på dp. 

30 timer galt som fuldtid dengang. Der skulle der desuden søges minimum 30 timers stillinger og derover. 

30 timer går stadig som fuldtid under kh, men det kan selvfølgelig være andre regler der gælder 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Carina:-)

Den dag dine dp udløber og du evt skal på kh vil du opleve endnu værre nedgang plus du vil opleve at din chance for job bliver voldsomt forringet. 

Ikke mange vil ansætte en person der ikke har arbejdet i flere år.

Selv i min branche går vi langt uden om langtidsledige....

Så ja tag jobbet også fordi det i min verden er langt vigtigere at være selvforsørgende end meget andet og fordi du får lettere ved st finde et andet job.  

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Som skrevet til abracadabra. Så var reglerne anderledes da jeg var på dp. 

30 timer galt som fuldtid dengang. Der skulle der desuden søges minimum 30 timers stillinger og derover. 

30 timer går stadig som fuldtid under kh, men det kan selvfølgelig være andre regler der gælder 

Ja hele dagpengereformen blev nemlig lavet om i 2017. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Ena

Anonym skriver:

Jeg har søgt en pædagogstilling, som jeg godt vidste var lavere lønnet end end lærer, men jeg kan så ikke ansættes som pædagog, men som medhjælper. Stadig skal jeg udføre pædagogopgaver. Så jeg har jo ikke helt selv søgt det - har ikke søgt medhjælperstillinger.

Jeg ved ikke, om det er til nogen hjælp. Men min mand er læreruddannet og søgte en pædagogstilling. Arbejdspladsen ville på samme måde ansætte ham i en medhjælperstilling og Bubl ville ikke røre ham. Det ville HK til gengæld gerne, og fik forhandlet tillæg helt derop, så han nu tjener som en lærer, på trods af at han er ansat som medhjælper. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du får dagpenge som fuldtidsforsikret, for du for 160,33 timer pr. måned. Tager du et job lavere lønnet på kun 30 timer pr. uge, er det jo derfor du går ned i indtægt. Men du kan søge supplerende dagpenge. Jeg ville tage jobbet og så søge videre. 

Min timeløn hedder 132 kr som medhjælper, men problemet ligger jo i at jeg skal varetage pædagogopgaver.

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Jeg ved ikke, om det er til nogen hjælp. Men min mand er læreruddannet og søgte en pædagogstilling. Arbejdspladsen ville på samme måde ansætte ham i en medhjælperstilling og Bubl ville ikke røre ham. Det ville HK til gengæld gerne, og fik forhandlet tillæg helt derop, så han nu tjener som en lærer, på trods af at han er ansat som medhjælper. 

Mange tak for input. Det vil jeg tage med mig. Jeg tager til samtalen og derefter må jeg jo forhandle, hvis begge parter ønsker en ansættelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.