Anonym skriver:
Den er jeg helt med på. Synes dog stadig at det er skræmmende, at vores samfund er bygget sådan op. Lønmæssigt er det 1500-2000 kr om måneden. Vi har vores børn på deltid i insitutionerne, hvilket selvfølgelig heller ikke er en mulighed når jeg kommer i job, så det er yderligere 1500 kr om måneden, som vi skal finde. Jeg ved godt at det lyder forkælet, men lige umiddelbart tænker jeg heller ikke at fagforeningerne hujer over folk som mig, der tager imod ufaglært løn i et faglært job.
Så synes faktisk at der er flere aspekter i det og det er mere nuanceret end som så.
Du tager jo ikke faglært job til ufaglært løn, for en pædagogmedhjælper er jo netop ikke faglært arbejde og det er op til BUPL at være skarpe på den faglige forskel mellem de to jobs.
Nu kan jeg ikke huske om du har fået tilbudt jobbet, men tænker der er en stor sandsynlighed for, at din uddannelse er en hindring ikke fordi de ikke ville klappe i hænderne af ar få en med pædagogisk baggrund på medhjælprrløn, men fordi de som de fleste andre ved der er lærermangel i de fleste områder og den naturlige udskiftning ved sommerferien nærmer sig, så sandsynligheden for du bliver meget længere end til august er meget lille med mindre det er fordi du ønsker at skifte erhverv og blive pædagog.
Men til dit spørgsmål - jeg joker tit med, at jeg godt gad stoppe med at arbejde, men når det kommer til stykket så er det min største frygt. Både at vide, at jeg ikke økonomisk kan forsørge mig selv, den sociale bagside, have svært ved at få arbejde igen fordi jeg skal forklare en længere arbejdsløs periode og ja så at jeg faktisk kan lide at arbejde, at yde, at være en del af noget... Så jeg ville tage arbejdet også selvom jeg fik mindre penge.
Anmeld
Citér