Jeg kan ikke styre min økonomi!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Lea2787 skriver:

Sjovt, som vi er så forskellige  Herhjemme er vi to voksne og to små børn - begge bruger ble, som jo også koster. Vi bruger ca 5000,- om måneden til mad og husholdning.. og jeg sidder altså ikke og jagter tilbud. 

Tænk hvis vi alle var ens, hvor ville det dog være trist

Men fedt, at I kan klare jer for 5.000 kr ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Mom skriver:

Tænk hvis vi alle var ens, hvor ville det dog være trist

Men fedt, at I kan klare jer for 5.000 kr ! 

Ja, det kunne gå hen at blive kedeligt  Men ser også i dine andre svar, at I ikke forsøger/har brug for at spare. Så er det jo en helt anden sag. 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Lea2787 skriver:

Ja, det kunne gå hen at blive kedeligt  Men ser også i dine andre svar, at I ikke forsøger/har brug for at spare. Så er det jo en helt anden sag. 

Absolut, for hvis vi skulle eller ville spare, så kunne vi helt sikkert det det er heldigvis ikke nødvendigt - men vi har skam været der.

Anmeld Citér

23. januar 2019

Baby17

Tager din kæreste ikke noget ansvar?? 

Det er vel ikke kun dit problem, når du har brugt alle pengene til mad? 

Jeg forstår ikke den tankegang, med at pengene skal deles sådan op, selvom man har børn og bor sammen. I er en familie, og bør og skal da hjælpe hinanden og stå sammen. Også økonomisk.

Anmeld Citér

23. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Spørg bare af nysgerrighed, men hvorfor er jeres behov blevet anderledes, fordi at i har fået flere penge mellem hænderne, altså selve behovet ?. Skal man Pr automatik bruge flere penge fordi at man har dem i hånden ?. Her hjemme har vi da også mulighed for at bruge en pæn slat penge til mad og diverse om måneden hvis vi ville det, men vores forbrug er bare ikke steget i sammenhæng med indtægt, så vi bruger ikke flere penge selvom vi strengt taget godt kunne. Vi bor 3 voksne og bruger mellem 5 og 6 tusind pr måned incl cigaretter og fornøjelser

Behovene ændres selvfølgelig ikke, men prioriteringer og ønsker gør let, når der bliver mere at gøre med. Vi er fx gået over til næsten udelukkende at købe økologisk, hvor jeg tidligere kun købte øko-kød og -grøntsager og ikke kunne få mig selv til at betale tredobbelt for krydderier og lignende. Jeg er blevet den forbruger, jeg gerne ville have været altid, og det ville afgjort være svært for mig at gå tilbage. 

Anmeld Citér

24. januar 2019

Ano18

Jeg synes alderen på børnene gør rigtig meget, og om der er ting som glutenallergi, meget aktivitet, frokost på job, mad i institution, medicin, bleer/erstatning/sutter osv. Her er vores behov steget gevaldigt efter min anden ældste søn blev 15. Hans appetit er blevet enorm. Men de 2 ældste som er 15 og 17, de er dyre - samt nr 5 som er nyfødt pga sygdom (2 slags dyr medicin hver mdr samt d dråber) og allergi (bruger kun et dyrt mærke bleer).

Vi er 4 voksne (tæller mine ældste sønner som voksne) og 3 børn (den yngste blebørn men bliver ammet). Min mand og det ene barn træner meget og har et højt stofskifte men manden spiser frokost på jobbet. Alle børn spiser alle måltider hjemme. 

Jeg synes også kønnene har en betydning. Mine store drenge spiser i hvert fald langt mere end jeg gjorde i den alder trods jeg trænede hver dag.

tandlæge har vi udenfor budgettet men det har man vel normalt også det er dyrt pga min søn har selvbetalt bøjle.

Vi sætter 6000 ind hver mdr, men bruger nok minimum 10.000. Vi kunne gøre det billigere men jeg hader at lave mad og kommer til at købe ind hver dag. Derudover renoverer vi så det har tit være uigennemtænkt. 

Mine ældste drenge har en anden far, (som de ikke ser) men min mand har altid bidraget mere til økonomien end mig, fordi han har tjent mest - og ser os som en stor familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.