Jeg synes alderen på børnene gør rigtig meget, og om der er ting som glutenallergi, meget aktivitet, frokost på job, mad i institution, medicin, bleer/erstatning/sutter osv. Her er vores behov steget gevaldigt efter min anden ældste søn blev 15. Hans appetit er blevet enorm. Men de 2 ældste som er 15 og 17, de er dyre - samt nr 5 som er nyfødt pga sygdom (2 slags dyr medicin hver mdr samt d dråber) og allergi (bruger kun et dyrt mærke bleer).
Vi er 4 voksne (tæller mine ældste sønner som voksne) og 3 børn (den yngste blebørn men bliver ammet). Min mand og det ene barn træner meget og har et højt stofskifte men manden spiser frokost på jobbet. Alle børn spiser alle måltider hjemme.
Jeg synes også kønnene har en betydning. Mine store drenge spiser i hvert fald langt mere end jeg gjorde i den alder trods jeg trænede hver dag.
tandlæge har vi udenfor budgettet men det har man vel normalt også
det er dyrt pga min søn har selvbetalt bøjle.
Vi sætter 6000 ind hver mdr, men bruger nok minimum 10.000. Vi kunne gøre det billigere men jeg hader at lave mad og kommer til at købe ind hver dag. Derudover renoverer vi så det har tit være uigennemtænkt.
Mine ældste drenge har en anden far, (som de ikke ser) men min mand har altid bidraget mere til økonomien end mig, fordi han har tjent mest - og ser os som en stor familie.
Anmeld
Citér