Hck skriver:
Spørg bare af nysgerrighed, men hvorfor er jeres behov blevet anderledes, fordi at i har fået flere penge mellem hænderne, altså selve behovet ?. Skal man Pr automatik bruge flere penge fordi at man har dem i hånden ?. Her hjemme har vi da også mulighed for at bruge en pæn slat penge til mad og diverse om måneden hvis vi ville det, men vores forbrug er bare ikke steget i sammenhæng med indtægt, så vi bruger ikke flere penge selvom vi strengt taget godt kunne. Vi bor 3 voksne og bruger mellem 5 og 6 tusind pr måned incl cigaretter og fornøjelser
Vores behov for mere er "bare" steget i takt med at vi har fået flere penge og børnene er blevet større.
Man SKAL pr. automatik ikke bruge flere penge bare fordi man har dem, men sådan er det bare blevet for os 
Vi er kommet til den konklusion hjemme ved os, at så længe vi kan spare op, betale vores udgifter, rejse osv., så ser vi ingen grund til at skære på vores forbrug af penge, det er for os en del af vores livskvalitet, at kunne bruge de penge som gør på, mad, bioture, take out osv. Det er der vel ikke noget galt i?
Jeg kan forstille mig at vi kommer til at lægge stabilt henover de næste år hvad angår behov/ penge - også kommer der helt sikkert år efterfølgende hvor behovet falder, eftersom den ene nok flytter hjemmefra, og når de alle er fløjet fra reden, så er det daglive behov på husholdingen nok faldet betragteligt (det formoder jeg), imens behovet for flere rejser sikkert siger betragteligt.
Nu spørger jeg så, er det ikke okay, at behovet stiger?
Anmeld
Citér