Jeg kan ikke styre min økonomi!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2019

MT_2011

5000 om måneden til mad,burde være muligt for jer. I må begge to arbejde på en madplan, handel  kun 1 gang om ugen.

Her sætter vi 6000 over hver måned, vi er 2 voksne, 1 hest og en kat, og til juni kommer baby.

Vi har været nogen svin ærligt talt, vi har brugt over 6000 hver måned på mad og div.

Nu har vi lavet madplan og det er helt befriende at vide hvad vi skal spise i løbet af ugen, og at vi kun skal handle en gang om ugen og så sparer vi masser af penge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Jamen du har ret, det kommer an på hvem man er, og hvad man har af økonomisk råderum. Vi har før i tiden også klaret os for langt mindre, men det behøves vi ikke mere, og dermed er vores behov også blevet anderledes. Det tænker jeg er helt naturligt.

Spørg bare af nysgerrighed, men hvorfor er jeres behov blevet anderledes, fordi at i har fået flere penge mellem hænderne, altså selve behovet ?. Skal man Pr automatik bruge flere penge fordi at man har dem i hånden ?. Her hjemme har vi da også mulighed for at bruge en pæn slat penge til mad og diverse om måneden hvis vi ville det, men vores forbrug er bare ikke steget i sammenhæng med indtægt, så vi bruger ikke flere penge selvom vi strengt taget godt kunne. Vi bor 3 voksne og bruger mellem 5 og 6 tusind pr måned incl cigaretter og fornøjelser

Anmeld Citér

23. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Hck skriver:

Spørg bare af nysgerrighed, men hvorfor er jeres behov blevet anderledes, fordi at i har fået flere penge mellem hænderne, altså selve behovet ?. Skal man Pr automatik bruge flere penge fordi at man har dem i hånden ?. Her hjemme har vi da også mulighed for at bruge en pæn slat penge til mad og diverse om måneden hvis vi ville det, men vores forbrug er bare ikke steget i sammenhæng med indtægt, så vi bruger ikke flere penge selvom vi strengt taget godt kunne. Vi bor 3 voksne og bruger mellem 5 og 6 tusind pr måned incl cigaretter og fornøjelser

Vores behov for mere er "bare" steget i takt med at vi har fået flere penge og børnene er blevet større. 

Man SKAL pr. automatik ikke bruge flere penge bare fordi man har dem, men sådan er det bare blevet for os

Vi er kommet til den konklusion hjemme ved os, at så længe vi kan spare op, betale vores udgifter, rejse osv., så ser vi ingen grund til at skære på vores forbrug af penge, det er for os en del af vores livskvalitet, at kunne bruge de penge som gør på, mad, bioture, take out osv. Det er der vel ikke noget galt i?

Jeg kan forstille mig at vi kommer til at lægge stabilt henover de næste år hvad angår behov/ penge - også kommer der helt sikkert år efterfølgende hvor behovet falder, eftersom den ene nok flytter hjemmefra, og når de alle er fløjet fra reden, så er det daglive behov på husholdingen nok faldet betragteligt (det formoder jeg), imens behovet for flere rejser sikkert siger betragteligt.

Nu spørger jeg så, er det ikke okay, at behovet stiger?

Anmeld Citér

23. januar 2019

serinasmor

Mom skriver:

Vores behov for mere er "bare" steget i takt med at vi har fået flere penge og børnene er blevet større. 

Man SKAL pr. automatik ikke bruge flere penge bare fordi man har dem, men sådan er det bare blevet for os

Vi er kommet til den konklusion hjemme ved os, at så længe vi kan spare op, betale vores udgifter, rejse osv., så ser vi ingen grund til at skære på vores forbrug af penge, det er for os en del af vores livskvalitet, at kunne bruge de penge som gør på, mad, bioture, take out osv. Det er der vel ikke noget galt i?

Jeg kan forstille mig at vi kommer til at lægge stabilt henover de næste år hvad angår behov/ penge - også kommer der helt sikkert år efterfølgende hvor behovet falder, eftersom den ene nok flytter hjemmefra, og når de alle er fløjet fra reden, så er det daglive behov på husholdingen nok faldet betragteligt (det formoder jeg), imens behovet for flere rejser sikkert siger betragteligt.

Vil sige at det er hel OK at forbruget stiger sammen med indtægten - men samtidig vil jeg sige at det er fjollet at påstå, at det er urealistisk at leve 4 mennesker for 5000 om måneden, bare fordi man selv har taget et aktivt valg om at man har penge nok og derfor minimum bruger 12000  

5000 er på ingen måde urealistisk - det er et spørgsmål om prioritering 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
serinasmor skriver:

Vil sige at det er hel OK at forbruget stiger sammen med indtægten - men samtidig vil jeg sige at det er fjollet at påstå, at det er urealistisk at leve 4 mennesker for 5000 om måneden, bare fordi man selv har taget et aktivt valg om at man har penge nok og derfor minimum bruger 12000  

5000 er på ingen måde urealistisk - det er et spørgsmål om prioritering 

Hvis du nærlæste mit oprindelige svar til TS, ville du se at der står "i min optik, er det fuldstændig urealistisk... Og det er uagtet om vi nu bruger 12.000 eller 50.000 kr.. Selv da vi brugte mindre, ville det i  min optik være fuldstændig urealistisk at leve for 5.000 kr om måneden, 4 personer.

Så jeg kan, så længe jeg holder mig på egen banehalvdel (måske du kunne det samme?), påstå, mene, syntes osv. lige præcis hvad jeg vil

Anmeld Citér

23. januar 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Folks behov og livstil må hjertens gerne ændre sig, det har jeg ingen steder skrevet var forkert, det jeg skrev og spurgte om, var at i mine øre lød det som om at du mente, at fordi man fik flere penge at gøre godt med så ændrede behovet sig også Pr automatik, og det gør det jo efter min mening ikke. Vi har fx ikke behov for fler bio ture, behov for kød fra slagteren i stedet for rema 1000, behov for flere ferie, bare fordi at vi egentlig økonomisk godt kan gøre det nu. Men der er jo i bund og grund ikke noget galt med nogle af tingene

Anmeld Citér

23. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Hck skriver:

Folks behov og livstil må hjertens gerne ændre sig, det har jeg ingen steder skrevet var forkert, det jeg skrev og spurgte om, var at i mine øre lød det som om at du mente, at fordi man fik flere penge at gøre godt med så ændrede behovet sig også Pr automatik, og det gør det jo efter min mening ikke. Vi har fx ikke behov for fler bio ture, behov for kød fra slagteren i stedet for rema 1000, behov for flere ferie, bare fordi at vi egentlig økonomisk godt kan gøre det nu. Men der er jo i bund og grund ikke noget galt med nogle af tingene

Jeg tænker, at det nok ikke kan undgås at man skal bruge flere penge, jo ældre ens børn bliver - men måske jeg tager fejl?

Men jeg mener bestemt ikke, at ens behov ændre sig, fordi man får flere penge - at jeg så tror det tit sker, er en anden snak.

Anmeld Citér

23. januar 2019

Miti's mama

Mom skriver:

Alt til hushold. Mad, rengøringsmidler, take out.

Vi mangler ikke noget

Nej det gør i da ikke  men fedt hvis det kan lade sig gøre 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Bellabum

Nu er jeg blevet helt inspireret. 

Vi har sat 4000 kr. på vores forbrugskonto, som dækker mad, husholdning og diverse.

Vores familie består af 2 voksne, 1,5 blebørn og vores mindste får delvist mme. 

Jeg kan så godt se på kontoen lige nu at der kun er 430 kr. tilbage, men jo stadig 10 dage tilbage. Så nu får jeg jo lyst til at kigge nærmere efter hvor vi bruger hvor meget

Diverse:

Ny stol 200 kr.

Tandlæge:516 kr.

Fødselsdagsgave: 250 kr.  

Tog: 270 kr. 

=1236 kr. som reelt ikke burde være på madbudgettet.

Kan jo sagtens føles som om at man ikke bruger ret mange penge, men når man går det efter i sømmene så bliver mange små beløb jo hurtigt meget. 

Anmeld Citér

23. januar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Mom skriver:

5000 kr pr mdr. til 4 mennesker, er i min optik fuldstændig urealistisk! 

Jeg kan fortælle at vi er 5 mennesker og vi bruger i snit 12.000 kr pr. mdr...

Hvis din kæreste mener at I kan leve for mindre, så syntes jeg da at du skal lade ham stå for det..

Sjovt, som vi er så forskellige  Herhjemme er vi to voksne og to små børn - begge bruger ble, som jo også koster. Vi bruger ca 5000,- om måneden til mad og husholdning.. og jeg sidder altså ikke og jagter tilbud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.