Jeg kan ikke styre min økonomi!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ej hvor pudsigt!!! Min kæreste har også selv engang foreslået at han fik alle mine penge overført til sig og så kunne jeg få efter behov. Men det er for stort et arbejde for ham, og så lærer jeg det jo heller aldrig. 

Måske jeg også bare sku kontakte banken og bede om et kort som jeg ikke kan trække i minus. Det er jo en ond cirkel man ikke kan komme ud af!! Har banken sagt noget til dig?? 

Jeg er nu på barsel så Jeg har en masse tid, derfor skal manden har penge - 

nej det har de ikke de tjener jo på det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er nu på barsel så Jeg har en masse tid, derfor skal manden har penge - 

nej det har de ikke de tjener jo på det 

Nå ja de får renter af det. 

Jeg kan bare huske da min budget konto gik i minus med et par tusind så spærrede de mit kort og kontaktede mig Per brev. Hvorfor gør de så ikke også det når det er ens lønkonto??

Anmeld Citér

22. januar 2019

Abracadabra

Er det kun dig, der betaler for mad? Din kæreste betaler ingenting, men mener, at I sagtens kan klare jer for 2500, alle I 4 mennesker? 

Hvad med, at han bidrog lidt til husholdningen?

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nå ja de får renter af det. 

Jeg kan bare huske da min budget konto gik i minus med et par tusind så spærrede de mit kort og kontaktede mig Per brev. Hvorfor gør de så ikke også det når det er ens lønkonto??

Pas - men det gjorde det ved mig da jeg var yngre og havde visa et eller andet så fik jeg brev da den var 150kr minus og de skulle ha pengene med det samme -

Men jeg er ud af kontrol jeg køber ikke til mig selv men lille nips ting til børene osv. Og mad 

jeg synes ellers jeg er rigtigt dygtigt at kun købe brugt fra Reshopper alt deres tøj er næsten  alt købte brugt - 

- Alligevel løber det hurtigt op - 

-

Anmeld Citér

22. januar 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Hvad med at starte med at se på om det er et realistisk budget du prøver på at overholde.

3500-4000 kr om måneden til mad og husholdning til fire mennesker er urealistisk, hvis i har en tendens til at forfalde til junkfood, og den hænger din kæreste altså mindst ligeså meget på som dig.

han har da en fed deal, hvis han mener hans 2500 mere end rigeligt dækker halvdelen af udgifterne, og det bare er dig som må hive penge ud af din opsparing, når jeres trang til junkfood vælterbudgettet. Måske han skulle prøve at stå for indkøbene, så får i jo syn for sagen på om jeres livsstil passer med det budget i mener det kan. Og gør det ikke er der jo to muligheder i ændrer budgettet eller livsstilen.

jeg synes mere det lyder til at drog i har urealistiske forventninger til hvad i kan leve for, mere end det handler om at du ikke kan styre din økonomi medmindre madkontoen ogsåbetaler for en masselegetøj og tøj

Anmeld Citér

22. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Det er til mad og husholdning. Samt benzin.

Jeg bruger ca 1000-1200 kr på benzin.

Så har vi aftalt at sætte 2500 kr ind Per Mand hver måned til en madkonto, men da jeg står for handlen har jeg allerede brugt dem!! Min kæreste siger at vi sagtens kan leve for mindre penge i måneden, men jeg tvivler. 

Vi køber dog nok også lidt for meget færdigmad og junk. Vi forsøger at lave madplan, men ikke altid det lykkedes og så ved vi ikke hvad vi skal spise og så bliver det take away...

5000 kr pr mdr. til 4 mennesker, er i min optik fuldstændig urealistisk! 

Jeg kan fortælle at vi er 5 mennesker og vi bruger i snit 12.000 kr pr. mdr...

Hvis din kæreste mener at I kan leve for mindre, så syntes jeg da at du skal lade ham stå for det..

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Hvis din kæreste mener at I kan leve for mindre, så syntes jeg da at du skal lade ham stå for det..

Tja, men det kommer vel meget an på familien, om det er urealistisk  Her i husstanden er vi to voksne, et blebarn samt en kat. Vi har 3200 til rådighed på mad-/diversekontoen hver måned, men vi har i snit over de sidste tre måneder kun brugt 2700. Vi synes ikke vi sparer, men det er godt nok sjældent, at vi får fastfood - både fordi vi synes det er dyrt, men også fordi vi helst vil have noget sundt at servere for vores barn (når vi bestiller udefra er det nemlig typisk pizza eller burgere, ikke de sunde alternativer ).

Før vi begyndte at lave madplan, var pengene altid brugt ved månedens udgang. Af og til måtte vi også rykke lidt ekstra over på madkontoen. Tror simpelthen der kom for mange impulskøb, når vi skulle handle 4-5 gange om ugen. Nu lever vi efter madplan i hvert fald 6 dage om ugen og handler stort ind hver søndag, hvilket sparer os for mange penge, meget tid og mange hovsa-løsninger i hverdagen. Det skal så også lige siges, at vi tit laver madplan ud fra hvad der er på tilbud den givne uge, hvilket vi selvfølgelig også sparer flere penge på.

edit: Børnenes alder har selvfølgelig også betydning! Vores barn er endnu ikke så gammelt og koster derfor ikke det vilde i mad; en teenager ville helt sikkert være langt dyrere i drift! 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Mom skriver:

Det kommer jo meget an på hvem man er. Vi er 4. 2 voksne og en 4 årig samt et ble barn. Vi har 5000kr om måneden til dagligvarer butik samt junk. Vi er desværre ikke gode til at lave madplaner, men hvis vi var ville vi da helt sikkert sagtens kunne leve for mindre. Det kommer helt an på hvem man er som familie og person. Vi køber meget hakket oksekød fx 1 pakke til 20kr og den kan laves til kødsovs som holder i 2 dage. Jeg ville da ønske at jeg købte mere miljø bevidst ind, men jeg tager altid det billigste, mens min mand fx. tager det der ser lækrest ud og kigger slet ikke på priser, og derfor ville vores madbudget se meget forskelligt ud, hvis ikke vi var fælles om det. Det er mig der køber mest ind. Og på den måde er folk jo meget forskellige

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Nu bliver det sådan lidt voksen-kedeligt et svar, ved jeg godt - men altså, der er jo ikke så meget hokus pokus ved sådan et budget, der er kun plus og minus?

Hvis du/I systematisk bruger flere penge end I har, må I enten bruge nogle færre eller tjene nogle flere - nemmere sagt end gjort, det ved jeg godt. Men det er jo til at regne på - du går bare tre måneders tid igennem og ser hvad du smider pengene efter? Og hvis ikke pengene er der, så har I jo ganske enkelt ikke råd til fx bil eller junkfood, uanset hvor gerne I vil. Og så må I lave om i jeres forbrug?

Anmeld Citér

22. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tja, men det kommer vel meget an på familien, om det er urealistisk  Her i husstanden er vi to voksne, et blebarn samt en kat. Vi har 3200 til rådighed på mad-/diversekontoen hver måned, men vi har i snit over de sidste tre måneder kun brugt 2700. Vi synes ikke vi sparer, men det er godt nok sjældent, at vi får fastfood - både fordi vi synes det er dyrt, men også fordi vi helst vil have noget sundt at servere for vores barn (når vi bestiller udefra er det nemlig typisk pizza eller burgere, ikke de sunde alternativer ).

Før vi begyndte at lave madplan, var pengene altid brugt ved månedens udgang. Af og til måtte vi også rykke lidt ekstra over på madkontoen. Tror simpelthen der kom for mange impulskøb, når vi skulle handle 4-5 gange om ugen. Nu lever vi efter madplan i hvert fald 6 dage om ugen og handler stort ind hver søndag, hvilket sparer os for mange penge, meget tid og mange hovsa-løsninger i hverdagen. Det skal så også lige siges, at vi tit laver madplan ud fra hvad der er på tilbud den givne uge, hvilket vi selvfølgelig også sparer flere penge på.

edit: Børnenes alder har selvfølgelig også betydning! Vores barn er endnu ikke så gammelt og koster derfor ikke det vilde i mad; en teenager ville helt sikkert være langt dyrere i drift! 

Vi laver også madplan og har efterhånden gjort det i mange år. Vores børn er forholdsvis store, 10, 13 og 17 år. I vores husholdning er der osse mad udefra, samt biobesøg. 

Vi kunne nok godt klare os for mindre, men det vil vi ikke, for vi vil ikke undvære eller nøjes, hvilket jeg ville føle at jeg skulle, hvis vi skulle skære ned..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.