5000 kr pr mdr. til 4 mennesker, er i min optik fuldstændig urealistisk!
Jeg kan fortælle at vi er 5 mennesker og vi bruger i snit 12.000 kr pr. mdr...
Hvis din kæreste mener at I kan leve for mindre, så syntes jeg da at du skal lade ham stå for det..
Tja, men det kommer vel meget an på familien, om det er urealistisk
Her i husstanden er vi to voksne, et blebarn samt en kat. Vi har 3200 til rådighed på mad-/diversekontoen hver måned, men vi har i snit over de sidste tre måneder kun brugt 2700. Vi synes ikke vi sparer, men det er godt nok sjældent, at vi får fastfood - både fordi vi synes det er dyrt, men også fordi vi helst vil have noget sundt at servere for vores barn (når vi bestiller udefra er det nemlig typisk pizza eller burgere, ikke de sunde alternativer
).
Før vi begyndte at lave madplan, var pengene altid brugt ved månedens udgang. Af og til måtte vi også rykke lidt ekstra over på madkontoen. Tror simpelthen der kom for mange impulskøb, når vi skulle handle 4-5 gange om ugen. Nu lever vi efter madplan i hvert fald 6 dage om ugen og handler stort ind hver søndag, hvilket sparer os for mange penge, meget tid og mange hovsa-løsninger i hverdagen. Det skal så også lige siges, at vi tit laver madplan ud fra hvad der er på tilbud den givne uge, hvilket vi selvfølgelig også sparer flere penge på.
edit: Børnenes alder har selvfølgelig også betydning! Vores barn er endnu ikke så gammelt og koster derfor ikke det vilde i mad; en teenager ville helt sikkert være langt dyrere i drift! 
Anmeld
Citér